Tesla vylepšila Model S a X! Získali väčší dojazd, výkon či rýchlejšie nabíjanie

2

Tak ako naznačovali nedávne správy, Tesla vylepšila svoje vlajkové lode Model S a Model X. Tie dostali nové pohonné ústrojenstvo a adaptívny podvozok, pričom podporujú rýchlejšie nabíjanie. Do ponuky pribudli opäť verzie Standard Range, Európa sa dočkala dojazdu uvádzaného v cykle WLTP a existujúci zákazníci sa môžu tešiť na bonus. A Tesla zrejme niečo chystá aj pre náš región, keďže aktuálne nie dostupný aktualizovaný konfigurátor vynovených modelov pre „Other Europe“.

Tesla zvyšuje svoj náskok pred konkurentmi. A to aj pred tými, čo ešte nie sú ani na trhu. Tesly Model S a Model X totiž dostávajú nové pohonné jednotky, ktoré sú efektívnejšie, čo prináša väčší dojazd a výkon. Tesla bola pritom v tomto smere lídrom aj doteraz.

93 % účinnosť

O pohon prednej nápravy Modelu S a Modelu X sa po novom stará synchrónny reluktančný elektromotor s permanentným magnetom, pričom vzadu aj naďalej nájdeme indukčný motor. To spoločne s vylepšenou výkonovou elektronikou, ktorá obsahuje karbid kremíka, zdokonaleným mazaním a chladením, novými ložiskami a konštrukciou prevodovky, prináša zvýšenie účinnosti na viac ako 93 %.

To v konečnom dôsledku znamená predĺženie dojazdu o vyše 10 %. Taktiež sa zvýšil výkon a krútiaci moment, dôsledkom čoho je lepšie zrýchlenie. Tesla Model S Long Range teraz ponúka dojazd 610 km, a to podľa realistickejšieho cyklu WLTP. Tesla pritom konečne začala uvádzať dojazd všetkých svojich európskych modelov v tomto cykle, ktorý by mal byť celosvetovým štandardom. Spomínaný model pritom zrýchli z 0 na 100 km/h  za 3,8 sekundy. A to ide až o tretiu najvýkonnejšiu z celkovo štyroch verzií.

200 kW nabíjanie

Tesla zvýšila aj podporovaný výkon nabíjania, a to na 200 kW (predtým 120 kW). To je však trošku sklamaním, nakoľko nová nabíjacia stanica Tesla Supercharger V3 ponúka až 250 kW. To by mohlo znamenať, že lacnejší Model 3 dokáže vyťažiť z novej nabíjačky viac ako vlajkové lode. Na vine môžu byť staršie batériové články, používané v batériách modelov S a X.

Nové adaptívne odpruženie

Tesla sa chváli aj novým adaptívnym odpružením, ktoré sa automaticky prispôsobuje požiadavkám a návykom vodiča, ako aj podmienkam na ceste. Výrobca uvádza, že odpruženie reaguje na aktuálne podmienky aj na základe snímania cesty.

Vylepšenia sa dočkal aj systém, ktorý automaticky upravuje svetlú výšku vynovených elektromobilov, aby bola zabezpečená čo najlepšia aerodynamika, a teda aj účinnosť pohonu. Modely S a X tiež dostali lepšie ložiská a zdokonalené pneumatiky.

Lepšie a cenovo dostupnejšie

Potešiteľné je, že Tesla opäť vrátila do ponuky „základné“ verzie Standard Range (dojazd 450 km WLTP pri Modeli S). Napríklad Tesla Model S Standard Range stojí u našich rakúskych susedov 81 700 € s DPH, takže upgrade-ovaný model je teraz cenovo dostupnejší.

Cena pre náš región „Other Europe“ aktuálne známa nie je, nakoľko táto verzia aktualizovaných konfigurátorov  je aktuálne nedostupná. Tesla tak zrejme pre nás niečo chystá. Konečne by sme sa mohli dočkať napríklad cien pre jednotlivé trhy regiónu, ktoré zahŕňajú už aj DPH. A snáď to nebude všetko.

Bonus pre verných zákazníkov

Tesla upravila aj ponuku svojich najvýkonnejších verzií. Model Performance opäť rozdelila na 2 verzie, pričom tá výkonnejšia obsahuje Ludicrous Mode, za ktorý sa pripláca okolo 10 000 €. Majitelia starších modelov S a X, ktorí sa rozhodnú kúpiť vylepšené modely, pritom dostanú od Tesly tento režim, ktorý vystrelí Model S z 0 na 100 km/h za 2,6 sekundy, zdarma.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Musk o Tesle na Slovensku, dlhovekosti Modelu 3 či cene “repasu” batérie
Poľský premiér rokoval s Elonom Muskom. O európskej Tesla Gigafactory?
Tesla potvrdila, že vyvíja “unikátny systém recyklácie batérií”

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!