Tesla ponúka „nové“ verzie Modelov S a X „Plus“ s vyšším oficiálnym dojazdom

1

Spoločnosť Tesla aktualizovala svoj konfigurátor vozidiel, pričom nahradila verzie modelov S a X Long Range, „verziami“ s označením Model S Long Range Plus a Model X Long Range Plus, ktoré majú vyšší oficiálny dojazd.

Tesla neustále zvyšuje efektivitu svojich elektromobilov, čoho dôkazom sú aj stúpajúce úrovne dojazdu v rámci úradných hodnôt EPA pre jednotlivé modelové roky, a to bez zvyšovania kapacity batérie.

Elon Musk bežne hovorí, že je to výsledok kontinuálnych drobných hardvérových aj softvérových vylepšení. Občas však Tesla vykoná aj väčšie hardvérové aktualizácie ako napr. minulý rok. V apríli 2019 totiž oznámila vylepšenie pohonnej jednotky.

Modely S a X vtedy dostali nový predný elektromotor, vylepšenú výkonovú elektroniku s obsahom karbidu kremíka, zdokonalené mazanie a chladenie či nové ložiská. A to sa prejavilo na cca 10 % zvýšení dojazdu.

„Plus“ 28, resp. 37 km

Tesla aktuálne v rámci amerického konfigurátora zvýšila dojazd „základných“ verzií modelov S a X Long Range, pričom v rámci označenia modelov pridala dodatok „Plus“, upozorňuje Electrek. „Nové“ verzie elektromobilov Tesla Model S Long Range PlusTesla Model X Long Range Plus majú oficiálny dojazd 628 km, resp. 565 km, podľa pomerne prísneho a presného cyklu EPA.

V prípade doterajších modelov S a X s označením Long Range pritom Tesla uvádzala dojazd 600 km, resp. 528 km (EPA). Ceny vozidiel zostali zrejme rovnaké. Európsky konfigurátor sa zatiaľ zmien nedočkal, je však jasné, že uvedené hodnoty dojazdu nebudú aktuálne. Veď modely S a X majú mať podľa „benevolentnejšieho“ a „optimistickejšieho“ cyklu WLTP dojazd 610, resp 507 km.

V tomto kontexte nám automaticky prišli na um nedávne slová Elona Muska o tom, že Tesly Model S a X majú v rámci údajov konfigurátora podhodnotený dojazd. Mohlo by sa tak zdať, že zvýšenie dojazdu nemajú na svedomí nové vylepšenia, ale len aktualizácia reálnych hodnôt.

„Malé vylepšenia“

Elon Musk sa však pred pár hodinami cez Twitter vyjadril, že všetky modely S a X vyrobené v posledných mesiacoch majú v skutočnosti vyšší EPA dojazd, ako sa uvádza. A čoskoro má byť odomknutý v rámci bezplatnej softvérovej aktualizácie.

Zvýšenie dojazdu má byť podľa neho dôsledkom viacerých malých vylepšení hardvéru, ktoré boli zavedené v priebehu niekoľkých posledných mesiacov. Dodal, že softvér vozidiel si aktuálne myslí, že vozidlá majú menší dojazd, ako je tomu v skutočnosti. Takže sa zdá, že spomínaná softvérová aktualizácia sa môže týkať palubného systému, ktorý má na starosti predikciu zostatkového dojazdu.

Ďalšou novinkou sú nové štandardné disky „Tempest“ pre Teslu Model S, ktoré by mali priniesť zlepšenie aerodynamiky vozidla. Mohli by mať pritom súvis so zvýšením dojazdu Modelu S. Ale aj nemuseli, keďže Model X, ktorý má pôvodné disky, sa dočkal výraznejšieho zvýšenia dojazdu ako Model S.

tesla model s plus tempest

Zdroj: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zvýšila dojazd Modelu Y a odhalila jeho sériovú verziu
Majiteľ staršej Tesly Model S oľutoval rozhodnutie vyskúšať najnovší model
James May (ex-Top Gear) si kúpil Teslu Model S: „Je to iba auto“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Dojazd u elektromobilov bude nervovať vodičov, kým nedosiahne, resp. neprekročí všeobecne uznávanú hodnotu, a to aj s vetraním, kúrením, svietením a pusteným rádiom! Hovoril som minulý týždeň s kurierom, ktorý má elektromobil, ako ho chytá panika, keď po zapnutí kúrenia a rádia prudko klesne dojazd, aj keď jazdí v eko-móde, a potom „líže bielu čiaru“, aby to dojazdil k nabíjačke …… Ja si myslím, že po dosiahnutí dojazdu 1.000 km aj s kúrením, svietením a rádiom sa pri dostatočnej sieti a rýchlosti nabíjania vodiči ukľudnia, a batétie sa potom budú zmenšovať a odľahčovať. To tiež zlepší km dojazd áut! Už aby to tu bolo! Čo Vy na to?

Pridajte komentár