Vlajkové lode Tesly konečne dokážu využiť maximálny výkon Superchargeru V3

9

Bolo paradoxné, že vozidlá Tesla Model S a X, ktoré sú považované za vlajkové lode značky, podporovali nižší maximálny nabíjací výkon ako podstatne lacnejšie, aj keď novšie modely 3 a Y (250 kW). To sa však mení a Elon Musk ozrejmil vďaka čomu.

Tesla začala minulý rok zavádzať nabíjacie stanice novej generácie, tzv. Superchager V3, ktoré ponúkajú výkon až 250 kW, pričom ten sa už nedelí v rámci susediacich nabíjacích stojanov. Naplno ho však dokázali využiť iba modely s novými batériovými články 2170, t.j. Model 3 a Model Y. Platí to však len pre verzie LR a Performance. Základná verzia SR+ má síce nové články, avšak kapacitne menšia batéria by mala zvládnuť maximálne 170 kW.

Niečo pred vyše rokom začala Tesla vyrábať vylepšené verzie svojich modelov S a X (Raven), pričom tie sa dočkali zvýšenia maximálneho podporovaného nabíjacieho výkonu na 200 kW. Koncom minulého mesiaca kalifornská spoločnosť informovala, že v rámci chystanej softvérovej aktualizácie 2020.24.6 sa jej vlajkové lode dočkajú ďalšieho vylepšenia, a to na 225 kW.

No a teraz Teslarati upozorňuje na aktualizáciu špecifikácií Tesiel Model X a Model S na oficiálnom webe výrobcu, ktorá prezrádza, že tieto modely už podporujú maximálny nabíjací výkon 250 kW. Dokážu teda naplno využiť možnosti nových nabíjačiek Supercharger V3, čím sa vyrovnali novším modelom 3 a Y.

Sme pritom veľmi zvedaví na celkový priebeh a krivku nabíjania vynovených vlajkových lodí značky Tesla. Veď najdôležitejší je konečný čas strávený nabíjaním.

Hrubšie drôty

Spočiatku sa nevedelo, čomu vďačia modely S a X za zvýšenie maximálneho podporovaného nabíjacieho výkonu. To však ozrejmil svojím komentárom Elon Musk. Nepotešil ale súčasných majiteľov týchto elektromobilov.

Je za tým totiž „zvýšenie hrúbky niektorých drôtov v S / X, čo redukuje odporové zahrievanie.“ Takže Tesla upravila aj „hardvér“ a nie len softvér, ako býva väčšinou zvykom. Nie je však úplne vylúčené, že bude možné vykonať takéto úpravy dodatočne v servisných centrách spoločnosti. Zadarmo by to však zrejme nebolo a týkalo by sa to pravdepodobne len novších modelov so 100 kWh batériou. Tak ako v prípade softvérovej aktualizácie na 225 kW.

To sú však len špekulácie, pričom sa nám nezdá, že by Tesla kvôli chvíľkovému zvýšeniu nabíjacieho výkonu z 225 na 250 kW vyťažovala svoje servisné kapacity.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Detailné porovnanie rýchlosti nabíjania Modelu 3 na 4 verziách nabíjačiek Tesla
Priame porovnanie rýchlosti nabíjania elektromobilov je možné. Vďaka „indexu nabíjania“
Rýchlosť nabíjania 20 populárnych elektromobilov počas „zimného“ testu NAF

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Číslo v kW je pěkné, ale opravdu přehlednější je údaj, za jak dlouho dojde k nabití z 20-80% nebo 10-90%. Dle testů na YT je časová úspora např. z 200 na 250 kW poměrně malá. V řádu několika minut. Například z 35 minut na 30. Je to sice rozdíl, ale už těch 200 kW je v pohodě. To u nás je stejně většina „rychlo“ nabíječek 50 kW, což je bohužel někde úplně jinde 🙂

  2. Čo z toho, ked nabíjam na 120 tak nabija do 48% plným výkonom .Keď na 150 tak do 38% plným výkonom.Žiadna výhra A v konečnom dôsledku na 90% nabiju za rovnaký čas obidva SCH.Takže je to jedno či 200 alebo 250 kw aj tak tým výkonom bude tlačiť do max 25% a potom spomalý na 100 kw kôli prehriatiu a v konečnom dôsledku to nemá význam pokiaĺ neplanujete nabíjať len tých 30%.Takže milá redakcia rád čítam Vaše články ale ma mrzí že zahmlievate a ĺudom nepoviete celú pravdu.

    • Dobrý večer,

      ako konkrétne prosím vás „zahmlievame“ pravdu?

      V článku uvádzame napr. nasledovné:

      „Sme pritom veľmi zvedaví na celkový priebeh a krivku nabíjania vynovených vlajkových lodí značky Tesla. Veď najdôležitejší je konečný čas strávený nabíjaním.“

      „…to sú však len špekulácie, pričom sa nám nezdá, že by Tesla kvôli chvíľkovému zvýšeniu nabíjacieho výkonu z 225 na 250 kW vyťažovala svoje servisné kapacity…“

      A v rámci súvisiacich článkov uvádzame odkaz na nezávislý test nabíjania Modelu 3 na rôznych verziách Superchargeru, ktorý sa venuje aj priebehu nabíjania v praxi:

      „Detailné porovnanie rýchlosti nabíjania Modelu 3 na 4 verziách nabíjačiek Tesla – https://www.teslamagazin.sk/tesla-supercharger-rychlost-nabijania-test/

  3. Snívajte dalej súdruhovia.Pokial bateria v S a X nezvládne nabijaci prúd 200 kw aspoň do 40tich % nabitia tak to nemá význam.Zo strany Tesly je to len marketingový tah. Ak moja ravenka to po upgrade zvládne dám Vám vediet.

Pridajte komentár