„Facelift“ Tesiel Model S a Model X bol zrejme započatý

0

V prípade modelov Tesla Model S a Model X sa už dlhšiu dobu spomína „facelift„. Ten má priniesť viaceré vylepšenia či dizajnové zmeny. Aktuálne sa objavili informácie, že továreň Tesla Gigafactory 1 opustili stovky nových pohonných jednotiek pre spomínané modely. Ich upgrade tak bol zrejme započatý.

Nedávno preniesol portál Electrek správy, že jeho zdroj objavil v rámci najnovších softvérových aktualizácií zmienku o nových elektromotoroch, ktoré nesú kódové meno Raven. A práve pre rovnomenný projekt boli podľa zdroja Cleantechnica dodané pohonné jednotky, ktoré boli vyprodukované v Gigafactory 1.

Tie by mali tvoriť aj elektromotory, ktoré využívajú permanentný magnet, pričom majú fungovať na báze reluktancie (magnetického odporu). Vďaka tomu majú byť efektívnejšie. Vychádzať by mali z motorov použitých v najnovšom modeli značky, ktorým je Tesla Model 3.

V modeloch S a X pritom aktuálne nájdeme indukčné motory. Hlavný konštruktér elektromotorov spoločnosti Tesla Konstantinos Laskaris na adresu oboch typov používaných motorov povedal, že majú zmysel v rámci pohonných jednotiek s variabilnými jednostupňovými prevodovkami.

Dodal, že elektromotory s permanentným magnetom sú na tom lepšie z hľadiska pomeru výkonu, efektivity a ceny. A práve tieto aspekty majú byť hlavným kritériom pri výbere technológie pre použitie v budúcnosti. Tesla tak zrejme týmto krokom opäť optimalizuje svoje výrobné procesy a náklady.

Kedy sa dočkáme faceliftu a čo môže zahŕňať?

Zdroj portálu Cleantechnica naznačil, že upgrade modelov by nemal na seba dlho čakať. Jeden zo zdrojov Electrek predtým spomínal, že faceliftu by sme mohli dočkať v júni. Ďalší zdroj hovoril o možnom „apgrejde“ pohonnej jednotky v rovnakom čase, v akom sa očakáva facelift interiéru Modelu S a Modelu X.

Facelift interiéru bol pritom podľa minuloročných informácií naplánovaný na začiatok 3. štvrťroka 2019. Tesla však mohla tento plán medzičasom urýchliť. V prípade faceliftu sa pritom spomínajú aj nové batérie s článkami typu 2170 a samozrejme aj využiteľnosť maximálneho výkonu nových nabíjačiek Tesla Supercharger V3 (250 kW). V hre by však mohol byť aj nabíjací port CCS, minimálne pre Európu.

Zdroj titulnej fotografie: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Musk o Tesle na Slovensku, dlhovekosti Modelu 3 či cene “repasu” batérie
Poľský premiér rokoval s Elonom Muskom. O európskej Tesla Gigafactory?
Elon Musk tvrdí, že kúpa elektromobilu Tesla je investíciou, vďaka Tesla Network

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár