Európa si musela počkať poriadne dlhú dobu na „nové“ modely Tesla Model S a Model X. Ešte dlhšie sa pritom čakalo na základné verzie. A tie dostali už aj „slovenské“ ceny.
Takmer presne pred dvoma rokmi spoločnosť Tesla aktualizovala svoj konfigurátor o modernizované vlajkové lode Tesla Model S a Model X. Táto modernizácia bola pritom natoľko rozsiahla, že v podstate môžeme hovoriť o nových autách, aj keď pôvodný dizajn exteriéru zostal takmer úplne zachovaný.
Ako už býva zvykom, prvé série putovali domácim zákazníkom. Európania si museli počkať poriadne dlho, a to až do konca minulého roka. Elon Musk pritom dokonca priznal, že zlyhali v súvislosti s nábehom výroby Tesly Model X. A dodal, že „bolo idiotské zastaviť výrobu starého Modelu X v decembri 2020, keď bol stále veľký dopyt.“
Zdá sa tiež, že Tesla nepriamo priznala chybu aj ohľadom kontroverzného volantu „yoke„. Ten bol donedávna jedinou možnosťou v prípade modernizovaných modelov S a X. Aktuálne však už zákazníci v konfigurátore nájdu možnosť štandardného kruhového volantu, pričom obe možnosti sú bezplatné. Ovládanie rôznych funkcií prostredníctvom volantu či dotykového displeja však zostalo zachované, keďže modernizované vlajkové lode od Tesly naďalej nedisponujú ovládacími „páčkami“ po stranách volantu.
Ani najlacnejšiu „vlajku“ nekúpite pod 100 000 €
Aktualizovaný konfigurátor spoločnosti Tesla tiež odhalil európske ceny základných verzií vynovených elektromobilov Tesla Model S a Tesla Model X, ktoré aktuálne nenesú žiadny prívlastok (v minulosti napr. „Long Range“). A to dokonca aj „slovenské“ cenovky.
Zákazník, ktorý si objedná tieto štandardné modely cez slovenský konfigurátor zaplatí základnú cenu 90 990 € bez DPH (cca 109 000 € s DPH), resp. 98 990 € bez DPH (cca 119 000 € s DPH). Takže modernizované vlajkové lode od Tesly sú aktuálne v základe podstatne drahšie, ako boli kedysi.
Žiaľ, Tesla neaktualizovala slovenský konfigurátor z hľadiska „odhadovaného dodania“ aktuálne objednaných vozidiel. V prípade všetkých verzií svojich vlajkový lodí v tomto smere totiž uvádza „koniec roka 2022“. Napr. v českom konfigurátore však nájdeme informáciu „január až marec 2023“.
Na záver dodávame, že pri objednávke cez slovenský konfigurátor je vozidlo doručené len do centrálneho skladu v holandskom Tilburgu a zákazník si musí sám zabezpečiť vyzdvihnutie či dovoz do SR (napr. prostredníctvom Teslou schváleného prepravcu).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla znižuje ceny elektromobilov po dosiahnutí rekordných predajov
Najlacnejšia Tesla Model Y je už dostupná aj v EÚ. „Na Slovensku“ sa oplatí
Tesla sa stane najhodnotnejšou firmou sveta, hovorí Musk aj po rekordnom prepade
7 komentárov
Pôjdu u nás na dračku ako teplé rožky !!! Fronty budú z Blavy až do Tilburgu ……
Nechapem ten sarkazmus. Ved to nie su auta triedy Fabia. Konkurent EQS len zacina v zaklade!! na 126tis eur a tiez sa nan nestoji fronta do Stuttgartu 😉
Presne tak.
také auto si môže dovoliť iba niekto s ročným príjmom nad 100.000€ v čistom – to v našich podmienkach nespĺňa žiaden pracujúci človek
čiže na Slovensku to spadá do kategórie hračky pre superboháčov a veľkopodnikateľov – škoda sa o tom baviť…
Prosím o viac komentárov, aby to nebolo tak jednostranné !!! ……..
Tesla you auto do zbierky len 1% majtelov ho používa denne
Áno, vzhľadom na absenciu predajcov a servise TESLY na Slovensku, bude množstvo primerane solventných kupcov citeľne obmedzené! U ostatných konkurenčných výrobcov bude fungovať otázka prestíže a toho predajcu so servisom.