Tesla stiahne z predaja najlacnejšie verzie Modelu S a Modelu X

0

Elon Musk upozorňuje zákazníkov, že majú posledné dni na objednanie Modelu S a Modelu X so 75 kWh batériou. Jedná sa pritom o základné, najlacnejšie verzie týchto modelov. Čo to môže znamenať?

Zdá sa, že by mohla skončiť ďalšia éra jedného z batériových „packov“ Tesly. Elon Musk aktuálne píše cez Twitter: „Tesla už nebude od pondelka prijímať objednávky na verzie Modelu S a Modelu X so 75 kWh batériou. Ak máte záujem o tieto vozidlá, objednajte si ich prosím do nedele večera.“

75 kWh batéria s batériovými článkami typu 18650 by sa tak mohla nadobro odporúčať z ponuky Tesly. Bol by to v poradí už 5. batériový pack, ktorý by postihol tento osud od roku 2012, kedy sa začala vyrábať Tesla Model S. A to po 40, 70, 85 a 90 kWh batériách.

Ak sa teda nejedná len o dočasné odstránenie z ponuky, základnými verziami Modelu S a Modelu X sa stanú verzie so 100 kWh so štandardnou pohonnou jednotkou. To znamená, že najlacnejšia Tesla Model S vyjde na 92 900 € bez DPH a Tesla Model X na 96 700 € bez DPH.

Môžeme však zrejme očakávať zlacnenie týchto modelov, ako tomu bolo v minulosti, keď Tesla odstránila z ponuky verzie s nižšou kapacitou batérie.

Prečo sa tak stane?

Na mieste je teda otázka, čo vedie Teslu k takémuto kroku. Jedným z dôvodov môže byť väčšie diferencovanie od Modelu 3 „Long Range Battery“, ktorý ponúka dojazd 500 km (EPA). Model S a Model X so 75 kWh batériou pritom disponujú dojazdom „len“ 417, resp. 381 km.

Tento krok by tiež viedol k väčšej diferencovanosti od konkurencie, ktorá sa svojím dojazdom začína k Tesle minimálne približovať. A tak by mohla chcieť Tesla ukázať, že ona je v tomto smere ďalej.

Nové batérie?

Oveľa zaujímavejším dôvodom vyradenia spomínaných verzií by však mohli byť nové batérie, ktorými by mohli byť prémiové modely od Tesly vybavené. Ako vieme, tie využívajú batériové články typu 18650, zatiaľ čo Tesla Model 3 má novšie, modernejšie, energetický hustejšie a zrejme aj na výrobu lacnejšie články typu 2170.

Mohlo byt to mať teda súvis aj s takýmto „upgradom“. Japonské médiá pritom informujú, že spoločnosť Panasonic, ktorá spolupracuje s Teslou na výrobe batérií, presúva svoje výrobné zariadenia z Japonska do USA. V tejto súvislosti sa špekuluje, že sa tak má stať kvôli produkcii batériových článkov 2170 pre modely S a X.

V rámci faceliftu?

Tesla taktiež chystá facelift Modelu S a zrejme aj interiéru Modelu X. A nové batérie by do tohto kontextu dobre zapadli. Mohli by sme sa tak dočkať okrem iného aj väčšieho dojazdu za rovnaké, prípadne menšie peniaze. Sme však zvedaví na kroky Tesly ohľadom základných verzií modelov S a X, kým sa tak stane.

V rámci Muskovej Twitter komunikácie sme sa taktiež dozvedeli, že verzie modelu S a X zrejme preberú podobný či rovnaký systém značenia ako Model 3. Teda Standard Battery, Long Range Battery, príp. Mid Range Battery.

Zdroj titulnej fotografie: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model S s najnižšou stratou hodnoty spomedzi prémiových sedanov
Porovnanie výrobných cien batérií od najväčších producentov. Tesla dominuje
Tesla Model S je 2. najrýchlejšie sa predávajúcou jazdenkou. Koľko stojí?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár