Tesla Model S ide na Nürburgring, zrejme s cieľom poraziť Porsche Taycan

12

Pomyselný súboj medzi elektrickými sedanmi vyššej strednej triedy, Tesla Model S a Porsche Taycan, sa presunie z papiera na závodný okruh Nürburgring. Elon Musk totiž informoval, že Model S sa zakrátko objaví na tejto legendárnej nemeckej trati. A to môže znamenať zrejme len jedno…

Deň po predstavení prvého elektromobilu značky Porsche, ktorý má byť prvým konkurentom Tesly Model S, Elon Musk cez Twitter napísal: „Uhm @Porsche, slovo Turbo neznamená to, čo si myslíte.“ Narážal tým na označenie dvoch najvyšších verzií modelu Taycan s prívlastkami „Turbo“ a „Turbo S“.

Rekord medzi 4-dverovými elektromobilmi

Podstatne zaujímavejší bol však jeho ďalší tweet: „Model S na Nürburgringu budúci týždeň.“ A to by malo znamenať len jedno. Že sa Tesla pokúsi prekonať čas (7:42 min), ktorý na tomto okruhu nedávno zajazdilo Porsche Taycan. Podľa nemeckej automobilky tým bol stanovený rekord medzi 4-dverovými elektrickými automobilmi.

Porsche v prípade svojej novinky pritom ešte pred predstavením svojho prvého elektromobilu hrdo vyhlasovalo, že ten ponúka opakovateľný špičkový výkon, narozdiel od konkurencie. Tým pritom narážalo aj na Teslu.

Tesla si chce napraviť reputáciu

Portál Teslarati v tejto súvislosti uviedol, že Tesla Model S bola na Nürburgring nezávisle testovaná v roku 2014, pričom to nedopadlo dobre. Dosiahnutý čas bol okolo 10 min, a to z dôvodu, že cca po 3 min došlo k zníženiu výkonu v dôsledku nadmerného prehrievania batérie.

Odvtedy však pretieklo veľa vody, pričom Tesla svoje elektromobily neustále vylepšuje. Napríklad v máji aktualizovala softvér manažmentu teploty batérie. A Tesla si v tomto smere zrejme verí, inak by neriskovala porážku, ktorá by bola určite veľmi silne medializovaná.

Čo papierové hodnoty?

Zo špecifikácií vozidiel vyplýva, že top verzia Tesly Model S s prívlastkom Performance (predtým P100D) pre rok 2019 má mať navrch voči Porsche Taycan Turbo S v oblasti výkonu (585 kW oproti 460 kW/560 kW v režime „boost“) či zrýchlenia z 0 na 100 km/h (2,6 s oproti 2,8 s), pričom by mala byť o čosi ľahšia (54 kg). Rozdiel v rámci maximálnej rýchlosti je zanedbateľný (262 km/h oproti 260 km/h).

ZAJAZDI SI NA TESLE!

Porsche Taycan má však zas vyšší krútiaci moment (1 050 Nm oproti 967 Nm) a môžeme predpokladať, že je aj lepšie ovládateľný a rýchlejší v zákrutách. Takže tento nepriamy súboj by mohol byt naozaj zaujímavý. Kto je vaším favoritom?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Je možné, aby Nissan Leaf porazil Teslu Model S v závode na okruhu?
Tesla sa môže tešiť. Porsche Taycan prichádza s relatívne „šialenými“ cenami
Tesly môžu mať ešte vyšší výkon a lepšiu rekuperáciu vďaka „krabičke“ z Rakúska

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Porsche Taycan je krásna drahá hračka. Ale Tesla je je len Tesla. Tesla je jednoducho ikona.
    A nič na tom nezmení výsledok vzájomného súboja na okruhu, žiadna desatinka ani stotinka sekundy…

  2. Ukamenujte ma ale nechapem načo sú tieto preteky a exibicie o výkonnejší stroj pre sériové vozidla dobre keďže na bežnú prevádzku bežne postačuje bohate aj do 100 kW výkonu.To co tieto stroje spotrebujú za jednu jazdu nespotrebuje bežný elektromobilista na tyzden,možno mesiac a cele je to mrhanie energiou co nie je moc ekologicke a je v rozpore s elektromobilitou ako takou aj v prípade že je energia vyrobená z obnoviteľných zdrojov..

    • Načo sú preteky ? Hmm, no poviem tak, odkedy je svet svetom, ľudia sa pretekajú a aj sa pretekať budú. A že to Vy nechápete, skúste sa spýtať rodičov. Ked sú deti vo veku 4 rokov, pýtajú sa prečo ?? Tak ste sa mali vtedy pýtať, ale snád to dobehnete.

    • Predstav si, že tieto preteky sú dobré na podporu vývoja. Vždy je všetko nové využívané v drahých autách a časom sa to prenesie aj do nižšej strednej triedy. Tieto preteky možno vidieť v každom odvetví technológií, napríklad taký Intel vs AMD. Pokiaľ neprišlo AMD s prvou generáciou procesorov Ryzen tak sa Intel špáral v nose a ľuďom nič nové neprinášal. Výkon stále stagnoval, posúval sa pár% medzigeneračne. Mohol si to dovoliť lebo ho nikto neohrozoval lepšími technológiami, produktmi. Keby Porsche nepodpichne Teslu, tak by možno Tesla nikdy Nurburgring nedokončila, pretože by jej nikto nenastavil laťku. Treba sa na to pozerať ako na možný posun vpred v oblasti technológií aj keď to pôsobí ako porovnávanie pipikov.

  3. Ide len o porovnávanie si kto má väčšieho (egó) oko náš Fickó,kapitáň Dankó, harakter Bugiš a ostatní. Keby radšej dali zľavu 33,3% na prvých 1500 kusov v každom začatom roku z každého vyrábaného modelu toby bolo egó taňe ?

  4. Porsche (das auto) všechno to jsou jen kopie. Je jedno, zda je to Porsche nebo nějaká Čínská značka. No alespoň první auto, které jim nebude čudit:) Myslím, ze výherce je předem jasný, ať to dopadne jak chce. Originál je jen jeden TESLA!!!!

  5. Tesla je haraburda. A dopadne biedne. Nurburgring jasne hovorí o kvalite auta a vsetci to berú sakra vážne. Tesla je trápne kváziauto. Keď začnú aj iné automobilky su 120 ročnými skusenostami vyrábať elektromobili, bude na smiech. Tak ako je aj dnes. A zrychlenie v priamke má Tesla také isté ako HOCIKTORÉ elektrické auto len a len vďaka charakteristike krútiaceho momentu elektromotora. Každý elektromotor má maximálny moment od 0 otáčok. Ale to nič nehovorí o elektroaute samotnom !!! Ako to vidieť na trápnej Tesle, keď nebola ani v stave dokončiť okruh:))))))))))))

Pridajte komentár