6-ročná Tesla Model S prekvapuje údajnou bezúdržbovosťou aj po 380 000 km

7

Profesionálny jazdec rally, Piero Longhi, pred pár dňami prekvapil správou, že jeho Tesla Model S s poriadnym nájazdom km doteraz nepotrebovala žiadnu údržbu, resp. servisný zásah. Je to bežné…?

Web Teslarati upozornil na veľmi prekvapujúci príspevok talianskeho profesionálneho rally závodníka Piera Longhiho. Ten totiž tvrdí, že jeho 6-ročná Tesla Model S s nájazdom 380 000 km bola doteraz bezúdržbovým vozidlom.

Longhi úvodom napísal, že si nie je celkom istý, aká bude budúcnosť a že sa nechce púšťať do debát o elektromobiloch. Každopádne uviedol, že za 6 rokov najazdil na svojej Tesle Model S 380 000 km, pričom vozidlo nevyžadovalo žiadnu údržbu. Zrejme až doteraz, keďže dodal, že nedávno začal s výmenou predných brzdových doštičiek.

Longhi pritom uviedol, že mal možno šťastie a že je so svojou Teslou spokojný. A na záver dodal, že svoj príspevok napísal aj s ohľadom na všetky kontroverzie, ktoré často číta o elektromobiloch a že je zvedavý na reakcie čitateľov.

Ďalšie skúsenosti

Nuž, ak Longhiho Tesla Model S naozaj nepotrebovala údržbu, taliansky rally jazdec môže vo všeobecnosti bez ohľadu na model vozidla hovoriť o naozaj veľkom šťastí. A aj keď sa môže na základe vyjadrení mnohých majiteľov (nielen) elektromobilov Tesla zdať, že náklady na údržbu môžu byť nižšie ako v prípade porovnateľných spaľovacích áut, ich úplná bezúdržbovosť po značnej porcii najazdených km rozhodne nie je bežná. To vyplýva aj z vyjadrení ďalších majiteľov elektromobilov Tesla Model S s vyšším či vysokým nájazdom, o ktorých sme už písali.

10-ročný Model S s nájazdom 170 000 km

Napr. 10-ročná Tesla Model S Richa Benoita (úplne prvý modelový ročník – r.v. 2012) s nájazdom cca 170 000 km mala v rámci údržby zhltnúť cca 12 000 $ (cca 11 000 €), pričom do tejto sumy neboli započítané pneumatiky, keďže tie si dokázal Benoit zabezpečiť bezplatne. Vymeniť pritom musel kľučky dverí (8 ks, z toho 4 ks v záruke), v rámci záruky hriadeľ riadenia a 2 elektromotory (pozn. prvé Tesly Model S nemali najspoľahlivejšie motory, čo sa časom úplne zmenilo). Taktiež bolo potrebné nahradiť MCU, vzduchové tlmiče, predné a zadné spojovacie tyče a riadiace ramená, ako aj motorček stieračov. A problém so strešným oknom Tesla odstránila v rámci záručnej opravy.

7-ročný Model S s nájazdom 500 000 km

A napr. 7-ročný Model S 90D v službách Uberu s nájazdom 500 000 km potreboval vymeniť alebo opraviť postupne všetky kľučky dverí (800 $), zámok kufra a mechanizmus pre hladké zatváranie (250 $), ventilátor nasávania (120 $), niekoľko dielov predného a zadného zavesenia kolies (2 000 $), brzdy pri nájazde 420 000 km (náklady 750 $), časť zavesenia kolies pri 465 000 km (1 500 $), kondenzátory a ventilátory klimatizácie pri 480 000 km (2 500 $). Summa summarum 7 920 $ (cca 7 180 €), pričom sa takisto nepomínajú pneumatiky, ktoré určite museli byť viackrát menené.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 má za sebou 250 000 km. Ako klesla kapacita batérie a čo náklady na údržbu?
Náklady na „servis“ elektromobilov sú podľa prieskumu o polovicu nižšie ako pri spaľovákoch
Predpokladaná životnosť batérií jednotlivých modelov Tesla na základe dát z prevádzky
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Ťažko je mi komentovať praktické skúsenosti uvedených prípadov, ale som si spomenul na Haileyho román Kolesá, ktorý popisuje problematiku výroby áut. Pri správnej miere šťastia a súbehu okolnosti, sa môže stať to, čo popisuje Pier Longhi! Bolo by veľmi mrzuté, ak by v tom bol nejaký postranný úmysel Longhiho ….

Pridajte komentár