Tesla Model S nabitá naftovým generátorom je stále ekologickejšia ako “diesel” | TEST

1

Austrálsky elektromobilisti postavili proti sebe elektrickú Teslu Model S P85D a dieselové Volvo V40. Snažili sa pritom zistiť koľko nafty spotrebujú obe vozidlá na rovnakej trase s dĺžkou cca 100 km. Aby bolo vzájomné porovnanie možné, Teslu nabili pomocou naftou poháňaného generátora elektrickej energie. 

Kritici elektromobility často argumentujú tým, že elektromobily vôbec nie sú ekologickejšie ako bežné “spaľováky”, keďže ani energia, ktorá ich poháňa, nie je vyrábaná úplne ekologicky. Túto tému nebude ďalej rozvádzať, keďže by to bola rozsahovo na samostatný článok. Sústredíme sa na test austrálskej asociácie pre elektromobilitu a tamojšieho Tesla-klubu, ktorý nám veľa napovie o efektivite oboch druhov pohonov, a tým aj o ich ekologickosti.

Výsledky porovnávacieho testu

Podstatne ťažšia a výkonnejšia Tesla Model S P85D spotrebovala počas 104,6 km dlhej trasy energiu, na ktorej výrobu potreboval generátor 4,46 litra nafty. Volvo V40 so 4-valcovým dieselovým motorom spotrebovalo na identickej trati 4,8 litra, čo je menej ako udáva výrobca. Napriek tomu vzišiel zo vzájomného porovnanie lepšie elektromobil.

Pre upresnenie uvádzame, že testovacia trasa viedla diaľnicou a prímestskými komunikáciami. Počas celej jazdy mali vozidlá zapnutú klimatizáciu.

Papierovo nerovný súboj

K výsledku testu treba dodať, že testované Volvo patrí medzi vozidlá s veľmi nízkou spotrebou paliva, zatiaľ čo Tesla patrí medzi najväčších žrútov energie v rámci dostupných elektromobilov. V prospech naftového Volva (1 500 kg) hrá aj oveľa nižšia hmotnosť, a to cca o 700 kg. Ďalším dôležitým faktorom je aj výkon testovaných vozidiel. Rovnako výkonný “diesel” ako Tesla Model S P85D (345 kW/463 hp) by totiž spotreboval podstatne viac nafty.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Jeremy Clarkson z Top Gear otestoval Teslu Model X. Čo na ňu hovorí?
Výsledky testu ADAC EcoTest 2017, ktorého sa zúčastnili modely s rôznym pohonom

A nemôžeme zabudnúť ani na efektivitu generátora, ktorá v prípade použitého modelu (výkon 30 kVA) určite nedosahuje úrovne nových moderných generátorov a dieselových motorov. Toto sú všetko faktory, ktoré boli v neprospech elektromobilu Tesla. Ten napriek tomu obstál v tejto skúške lepšie.

Je jasné, že tento test mal po metodologickej stránke množstvo nedostatkov, avšak pre získanie všeobecnej predstavy o efektivite a ekologickej stránke oboch pohonov určite postačuje.

Zdroj: Reneweconomy

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Viliam Balogh on

    Ten rozdiel v spotrebe je tak malí a bezvýznamní že je až naivné ho považovať za úspešný…! kde niektoré negatíva o náročnostiach súvisiace s elektromobilom, sú zámerne skrývané !!!! Pamätajte že akákoľvek energia ktorú chcete vyrobiť a spútať do priestoru z ktorého ju potom budete užívať, je podmienená výrobou energie ktorú k tomu musíte spotrebovať !!! výsledný efekt…? je patrne menší než je celkový výsledok !!! Zákon fyziky a ten nepustí !!! Ale ak už teda riešiť otázku životného prostredia, je tu riešenie…! Som schopný prestavbou spaľovacieho motora na naftu či benzín, znížiť spotrebu pohonných hmôt o 20% o to isté percento v dôsledku uvedenej prestavby, sa zvýši jeho výkon ale aj životnosť takto upraveného motora !!! Samotná realizácia uskutočniť tento patent si vyžaduje isté podmienky a financovanie…! to je však len kvapka v mori ak by sa spotreba PH vo svetovom meradle znížila o minimálne 20% !!!! Ale pri ľudskej zlobe, nenávisti a hlavne závisti, kedže som nedôverčivý a opatrný si radšej myšlienku vezmem do hrobu !!!!!

    Už som vám parkrát písal, ale odpoveď som nedostal

    S pozdravom Villi

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!