Ako je na tom Tesla Model S po 640 000 km a koľko peňazí ušetrila?

0

Tesla Model S v službách diaľkovej taxi služby Tesloop je zrejme svetovým rekordérom v počte najazdených kilometrov. Veď za tri roky prevádzky má za sebou neuveriteľných 640 000 km. Čo všetko bolo na vozidle menené, aké boli náklady na údržbu a koľko ušetrila v porovnaní s podobným spaľovacím automobilom?

Strata kapacity batérie

Elektromobil s takýmto nájazdom môže byť veľmi cenným zdrojom informácií ohľadom dlhodobého využívania Li-Ion batérií. Najviac nás samozrejme zaujíma úroveň degradácie kapacity. Žiaľ, v rámci tejto Tesly Model S 90D bola batéria 2-krát menená, takže nevieme, k akej strate kapacity došlo po 640 000 km a príslušných nabíjacích cykloch.

Tesloop však informoval, že po 312 000 km to bolo len 6 %. Vymenená batéria však zaznamenala neštandardne vysokú stratu kapacity, a to až 22 % po 210 000 km. Ukázalo sa ale, že batéria bola chybná. Tesloop dodáva, že má vo svojej flotile aj Teslu Model X s nájazdom 480 000 km, pričom jej batéria degradovala o 10 %.

Dôvody výmeny batérií

Prvá batéria Modelu S 90D od Tesloop bola menená po 312 000 km. V rámci servisnej prehliadky bola totiž zistená nerovnováha napätia v akumulátore. Tesla uviedla, že za to môže nevhodný spôsob nabíjania. Vozidlo bolo dlhodobo nabíjané z nízkeho stavu kapacity na 100 % a bez prestávky medzi ukončením prevádzky a následným nabíjaním.

Ako vieme, takýto spôsob nabíjania nie je vo všeobecnosti vhodný pre Li-Ion batérie. Odporúčania, ako nabíjať tento typ batérií tak, aby sa minimalizoval vplyv na životnosť, nájdete v našom článku “Štúdia o degradácii kapacity batérií Nissanu Leaf ukazuje aj to, ako správne nabíjať elektromobil“.

Príčinou druhej výmeny batérie, ktorá mala za sebou “len” 210 000 km bol prudký pokles kapacity o 22 %. Ten mal na svedomí problém so stavbou batérie.

Za ušetrené peniaze nová Tesla

Spoločnosť Tesloop uvádza, že na údržbu svojej “640-tisícovej” Tesly Model S vynaložila 18 900 $ (cca 16 000 €), čo znamená 0,03 € na 1 km. Z toho išlo 6 700 $ na generálne opravy a 12 200 $ na servisné prehliadky.

Tesloop odhaduje, že na porovnateľný spaľovací model Lincoln Town Car by minula pri rovnakej vyťaženosti 88 500 $. To by znamenalo, že Model S im ušetril takmer 70 000 $. Pred necelým rokom spoločnosť uviedla, že v prípade jedného zo svojich Modelov S s nájazdom 480 000 km ušetrila 60 000 $ na pohonných hmotách a servise.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
“Česká” Tesla Model S s nájazdom 293 000 km je na predaj
Koľko energie strácajú modely Tesla v stave nečinnosti? | POROVNANIE
Tesla Model S vyjde v Nórsku v konečnom dôsledku lacnejšie ako Toyota Prius

Ako sú na tom kožené sedadlá?

Pre zaujímavosť Tesloop uverejnil aj fotografie kožených sedačiek rekordérskeho Modelu S. K celkovému stavu interiéru pritom dodáva, že “drží dobre”.

Zdroj: Tesloop cez Electrek, titulná fotografia: Tesloop/Twitter

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!