Rekordér mal na Tesle Model S prekonať nájazd 1 000 000 míľ. Čo hovorí na spoľahlivosť?

4

Nemec Hansjörg von Gemmingen sa nedávno pochválil prekonaním nájazdu 1 milión míľ (1,6 milióna km) na svojom elektromobile Tesla Model S, pričom poskytol ďalšie svoje skúsenosti ohľadom vozidla.

Hansjörg von Gemmingen zdá sa zasvätil svoje ostatné roky prekonávaniu nájazdových míľnikov na Tesle Model S P85. A to so zameraním na dosahovanie, resp. posúvanie svetových rekordov v nájazde elektromobilov. Mnohí mu však neveria. Ako sme už informovali, nájazd 1 000 000 km oznámil v novembri 2019, pričom podľa vtedajších prepočtov na to musel najazdiť v priemere vysoko cez 500 km denne.

No a zdá sa, že odvtedy ešte zvýšil svoje úsilie, keďže ďalších 600 000 km mal najazdiť len za 31 mesiacov. Z toho totiž vyplýva priemerný denný nájazd cez 600 km.

Spokojnosť s batériami, nespokojnosť s motormi

Ako von Gemmingen uviedol v roku 2019, aj jeho Model S trápili spočiatku problémy so spoľahlivosťou elektromotora „Performance“ verzie Modelu S. Motor vozidla bol totiž zhruba v prvej tretine miliónového nájazdu menený hneď 3-krát (zdarma v rámci záruky). Ten štvrtý však podľa všetkého vydržal 778 000 km, vyplýva z nedávneho rozhovoru pre The Driven.

V roku 2019 von Gemmingen tiež uviedol, že pôvodná batéria vydržala 290 000 km. Na náhradnej batérii mal potom najazdiť ďalších 150 000 km. Po 440 000 km teda dostal 2. druhú batériu (v rámci záruky), ktorá mu zrejme vydržala minimálne do nájazdu 1 mil. km. No a aktuálne pre The Driven uviedol, že naposledy menil batériu pri nájazde cca 1,2 mil. km, čo naznačuje, že druhá batéria mohla byť menená po 760 000 km.

Taktiež povedal, že aktuálna batéria nebola nová, pričom v čase inštalácie mala 63,1 kWh a poskytovala dojazd okolo 340 km. V súčasnosti po cca 400 000 km to má byť 310 km, čo by teoreticky mohlo znamenať pokles kapacity tejto nie novej batérie cca o 9 %.

Zdá sa teda, že životnosť batérie, nie je problém ani pre rekordéra ako von Gemmingen. Ten sa však posťažoval na životnosť ostatných 4 elektromotorov. Kým ako sme už uviedli, 4. elektromotor zrejme vydržal 778 000 km, ďalšie 4 vydržali len okolo 200 000 km. Nevieme však, či išlo o nové elektromotory alebo napr. repasované. Tesla pritom postupom času vo všeobecnosti dramaticky zvýšila životnosť svojich motorom a v ostatných rokov nie je ich spoľahlivosť zdá sa problém.

Prejde ku konkurencii?

Von Gemmingen chce pokračovať v prekonávaní rekordov a ďalšia méta má byť 2 000 000 km. Ale spoľahlivosť ostatných 4 motorov v ňom má vzbudzovať pochybnosti. A dodal, že v tejto veci oslovil spoločnosť Tesla, avšak bezvýsledne. Uvažuje preto o prechode k elektromobilu Lucid Air, čo je dosť zvláštne, nakoľko ide o prvé auto od startupu, ktoré sa začalo vyrábať len nedávno, a tak je jeho spoľahlivosť veľmi otázna. Možno pritom dúfa, že toto vyhlásenie zaberie na Teslu a tá podporí jeho snahy o ďalšie rekordy. Ktovie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model S v službách Uberu má za sebou takmer 700 000 km. V akom je stave?
BMW i3 s nájazdom 300 000 km má mať stále pôvodnú batériu. Aký je jej stav?
Ako je na tom elektromobil Renault Zoe po nájazde 300 000 km?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Denný nájazd 500 až 600 km je skutočne podozrivý! Jazdí pritom na vlastné náklady bezcieľne dookola, alebo si jazdením pre iných zarába? ….

  2. Zaujimalo by ma co tym vlastne chce dokazat ked uz niekolkokrat vymenil motor aj bateriu. Keby mal auto v povodnom stave tak nepoviem ani slovo, ale v tejto situacii dokazal akurat to ze Tesla je naozaj taka nespolahliva ako sa o nej pise.

Pridajte komentár