Na marcovom autosalóne v Ženeve bude k videniu aj elektromobil značky Tesla. A to nie hocaký. Ukáže sa na ňom totiž exkluzívna Tesla Model S Shooting Brake.
Už rok po spustení výroby Tesly Model S sa začalo špekulovať o jej „kombi“ verzii. Hlavným spúšťačom boli zrejme neoficiálne rendre známeho grafika Theofila Schina. Tesla a ani Elon Musk však túto verziu nikdy nepotvrdili.
2 iniciatívy, 2 varianty
V tomto smere sa však neskôr objavili súkromné iniciatívy, vďaka ktorým vznikli až dva varianty Tesly Model S „Kombi“, pričom sa mali začať vyrábať vo viacerých kusoch. Prvý variant vznikol na podnet britského fanúšika Tesly, ktorý potreboval svoj Model S prispôsobiť pre vozenie svojich 2 veľkých psov. Táto iniciatíva nakoniec dospela do založenia spoločnosti Qwest Norfolk.
O ďalší variant sa postarala holandská spoločnosť RemetzCar, ktorá prerobila Model S podľa predstáv vášnivého zberateľa automobilov typu shooting brake, Florisa de Raadta. Pôvodne sa týmto prívlastkom označovali kupé, ktoré boli prerobené na praktickejšie vozidlá s batožinovým priestorom na prevoz výbavy na poľovačky.
Dnes však takto nazývame „kombíky“ so športovo ladenou zadnou časťou. A taká je aj Tesla Model S Shooting Brake od RemetzCar, ktorá sa nám podľa Carscoops ukáže na autosalóne v Ženeve. Z nej sa malo vyrobiť, resp. prerobiť minimálne 20 kusov, holandská firma však medzičasom ukončila svoju činnosť, a tak model Florisa de Raadta je zrejme jediným svojho druhu na svete.
Pôvodné deformačné zóny
Aj vďaka dlhoročným skúsenostiam s prestavbou automobilov s hliníkovou konštrukciou a karosériou sa podarilo spoločnosti RemetzCar pri prestavbe zachovať pôvodné deformačné zóny. Zadné dvere shooting braku sú pritom samozrejme kompletne nové.
Dizajn combi verzie Modelu S navrhlo londýnske štúdio Niels van Roij Design, ktoré sa postaralo aj o špeciálnu zelenú metalízu s prímesou zlatej farby.
Ďalšie „kombi“ možnosti
RemetzCar je už síce minulosťou, ak však bažíte po kombi verzii Tesly Model S, stále môžete využiť služby spomínanej spoločnosti Qwest Norfolk. Tá síce neponúka taký sexy dizajn ako Holanďania, ich verzia so zadným kufrom o objeme 955 litrov je však podstatne praktickejšia.
Treba však akceptovať dizajn, ktorý trošku evokuje pohrebné vozidlo, ako aj vysokú cenu za prerobenie. A to cca 70 000 €. Spoločnosť však tvrdí, že so stúpajúcim objemom zákaziek by sa mala cena znižovať.
To by však nemalo byť všetko. „Kombík“ údajne chystá aj talianska tuningová spoločnosť Ares Design. Ten však vyjde ešte drahšie. Cena elektromobilu sa má totiž pohybovať od 200 000 do 250 000 €.
Zdroj titulnej fotografie: RemetzCar
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ak ste nekonvenční, už nemusíte čakať na van od Tesly
Tesla Model Y: Čínske zdroje tvrdia, že poznajú nielen dátum predstavenia
Teslu Pickup vraj budeme chcieť, aj keď ju nepotrebujeme. Aj pre kyberpunk dizajn