Náš vážený čitateľ, pán Jaromír Vegr, ktorý je pionierom česko-slovenskej elektromobility a predsedom Asociácie pre elektromobilitu ČR, sa s nami podelil o skúsenosti so svojou Teslou Model S, ktorá má za sebou takmer 300 000 km. V akom stave je tento unikát, ktorý je aktuálne na predaj?
Nedávno sme vám priniesli článok o skúsenostiach so 6-ročnou Teslou Model S s nájazdom 172 000 km. Tá je však v porovnaní s Modelom S 85 pána Vegra ešte len v „zábehu“. Jeho elektromobil má totiž na tachometri úctyhodných 293 000 km, pričom sa jedná o ročník výroby 2014.
Jaromír Vegr je síce aktívny elektromobilista, ale väčšinu z týchto kilometrov má na svedomí pôvodný majiteľ. Ten využíval Teslu Model S ako vozidlo taxi služby v rámci holandského letiska Shiphool. Takže kalifornský elektromobil prešiel skutočnou zaťažkávacou skúškou. S akými problémami sa stretol jeho terajší majiteľ?
Pán Vegr hovorí, že je s vozidlom veľmi spokojný. Jediná závada, ktorá sa ne jeho Modeli S prejavila, súvisí s elektricky vysúvateľnou kľučkou dverí. Pravdepodobne došlo k poškodeniu vysúvacieho hrebeňa nedočkavým zákazníkom.
O koľko klesla pôvodná kapacita batérie?
Majiteľ uvádza, že na začiatku bola využiteľná kapacita batérie 76 kWh. Aktuálne OBD zásuvka dokáže načítať 67 kWh, čo znamená pokles kapacity po takmer 300 000 km o 12 %. To je na počet nabíjacích cyklov, ktorými si musela batéria prejsť, určite dobrá hodnota. Navyše batérie degraduje najviac počas prvých 50 000 km, potom sa spomalí. Na batériu vozidla pána Vegra sa vzťahuje ešte 5-ročná záruka.
V rámci kombinovanej prevádzky by to malo podľa EPA znamenať pokles dojazdu o 50 km. To je však vzhľadom na dojazd nového vozidla 426 km (EPA) prijateľná hodnota. Podľa pána Vegra zvládne vozidlo pri bežnej záťaži aj cez 500 km na jedno nabitie.
Bez problémov zvláda aj „rally“
Tesla Model S prešla STK-áčkou po nájazde 274 000 km, pričom kontrola neodhalila podľa pána Vegra žiadnu závadu. Dobrému stavu vozidla napovedajú aj tohtoročné rally podujatia, ktoré elektromobil absolvoval bez problémov. A to konkrétne prvý ročník Green Rallye Tatry a najväčšiu svetovú rally e-áut Wavetrophy vo Švajčiarsku, a to v pozícii vozidla technickej podpory.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Neuveriteľné! Tesla Model S, ktorá bola 10 dní pod vodou, je funkčná
Exkluzívne: Prvý Slovák vlastniaci Teslu Model 3 sa podelil o svoje dojmy z vozidla
Kúpil 6-ročnú Teslu Model S s nájazdom 172 000 km. Aké problémy odhalil?
Vozidlo je na predaj
Pán Vegr taktiež uvádza, že jeho Tesla Model S 85, ktorej dlhodobá spotreba sa pohybuje okolo 15 kWh na 100 km, je aktuálne na predaj. A to za 950 000 Kč bez dane (DPH je možné odpočítať), čo je po prepočte cca 36 500 €. Dôvodom predaje je podľa pána Vegra to, že toto vozidlo nemá systém Autopilot, ktorý aktuálne potrebuje. V prípade záujmu môžete kontaktovať priamo pána Vegra. Kontakt nájdete na stránke Českej asociácie pre elektromobilitu.
Pán Vegr taktiež pozýva na 12. medzinárodný zraz elektromobilistov, ktorý sa uskutoční 7. júla v českom meste Sedlec-Prčice. Viac informácií nájdete na stránke asociácie.