Tesla identifikovala príčinu silne medializovaného požiaru Modelu S

2

Spoločnosť Tesla uverejnila prvotné výsledky vyšetrovania požiaru Modelu S, na ktorý reagovala aj čínska vláda a tiež samotný výrobca. A to aktualizáciou batériového softvéru. Tento prípad sa pritom dočkal obrovskej mediálnej pozornosti.

21. apríla nastal v jednej z verejných šanghajských garáží požiar Tesly Model S. Na základe kamerového záznamu sa pritom zdalo, že zaparkovaný elektromobil vzplanul z ničoho nič. Nebol pritom pripojený k nabíjacej stanici. Tesla samozrejme vyslala na miesto incidentu vyšetrovací tím.

Preventívna aktualizácia

Zhruba mesiac potom vydala Tesla preventívnu bezpečnostnú softvérovú aktualizáciu systému termomanažmentu batérie v rámci Modelu SModelu X: „Na základe našich šetrení revidujeme nastavenia nabíjania a termomanažmentu, čo má napomôcť k dodatočnej ochrane batérie a lepšej životnosti.“

Aktuálne Reuters informuje, že Tesla uverejnila prvotné výsledky vyšetrovania, pričom identifikovala zdroj požiaru. A to prostredníctvom tamojšej obľúbenej sociálnej siete Weibo.

Na vine bol batériový modul

Tesla uviedla, že spoločný tím (vrátane čínskej strany) uskutočnil vyšetrovanie a analýzu batérie, softvéru, produkčných údajov a histórie vozidla. Nezistili sa pritom žiadne systémové chyby. Prvotné zistenia ukázali, že príčinou požiaru bol jediný batériový modul, ktorý vzbĺkol v prednej časti akumulátora.

Batériový modul je časť batérie, ktorá sa skladá z elementárnych prvkov, a to batériových článkov. Celý batériový blok pritom tvorí množstvo batériových modulov. Napríklad 85 kWh batéria Tesly Model S (už sa nevyrába) s hmotnosťou 540 kg sa skladá zo 7 104 li-ion článkov uložených v 16 moduloch zapojených do série. Každý modul obsahuje 6 radov článkov po 74 ks, ktoré sú zapojené paralelne.

tesla model 3 batéria - blok modulov

Otvorený blok batériových modulov. Zdroj: insideevs.com

Dôvod, prečo došlo k požiaru modulu, ale Tesla nešpecifikovala. Na to si budeme musieť zrejme ešte počkať. V dôsledku tohto požiaru, ako aj požiaru čínskeho elektromobilu NIO ES8, ktoré sa stali v podobnom období, požiadala čínska vláda výrobcov e-áut pôsobiacich na tamojšom trhu o bezpečnostnú „revíziu“ svojich vozidiel.

Automobilka NIO pritom aktuálne oznámila zvolávaciu akciu na takmer 5 000 vozidiel ES8. A to kvôli možnému riziku prehriatia a vzplanutia batérie v extrémnych prípadoch.

Len žiadnu paniku…

Netreba však robiť žiadnu paniku. Veď elektromobily by mali byť oveľa menej náchylné k požiaru ako konvenčné vozidlá, ktoré sa považujú vo všeobecnosti za bezpečné. Požiare elektromobilov Tesla sa žiaľ „tešia“ obrovskému mediálnemu záujmu, čo môže značne deformovať realitu a vnímanie ich bezpečnosti. Viac…

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Požiare Tesiel a iných elektromobilov vs. bežné autá. Ako to je?
Továreň spoločnosti Tesla zachvátil požiar. Príčina sa vyšetruje
Zlepšila Tesla výrobnú kvalitu Modelu 3? Ako sú na tom najnovšie kusy?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. V článku je uvedené „v hongkongskej garáži“ a na Twiteri China Daily uváda v Šanghaji. Že by samotní Číňania nemali jasno medzi svojimi mestami?

Pridajte komentár