Tesla prvýkrát odprezentovala vynovené vlajkové lode Model S a Model X začiatkom roka. Aktuálne v rámci špeciálnej udalosti, pri ktorej odovzdala prvých 25 kusov svojho najrýchlejšieho sériového elektromobilu – Tesla Model S Plaid, prezradila nové detaily.
Prví zákazníci sa dočkali doteraz najextrémnejšieho elektromobilu značky Tesla. Veď Tesla Model S Plaid vybavená novým 3-motorovým ústrojenstvom ponúkne výkon 1 020 konských síl, maximálnu rýchlosť 322 km/h či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,1 s.
I’m mildly disoriented in the very best of ways after that. 😂 Holy sh*t @elonmusk @Tesla pic.twitter.com/pFf9UATC9d
— Ryan McCaffrey (@DMC_Ryan) June 11, 2021
V rámci udalosti sme sa napríklad dozvedeli, že Tesla Model S Plaid má unikátny elektromotor, ktorého rotor má uhlíkový „prebal“, čo bola pre Teslu veľká výzva, nakoľko uhlík a meď majú veľmi rozdielnu tepelnú rozťažnosť. Tesla musela kvôli tomu navrhnúť nové výrobné zariadenie, schopné pracovať s obrovským „navíjacím“ tlakom. Výsledkom má byť mimoriadne účinným motor, ktorý je zároveň výkonný a ľahký a má extrémnu výkonovú krivku.
Elon Musk tiež potvrdil vynikajúcu aerodynamiku svojej novinky, ktorá je vyjadrená koeficientom odporu vzduchu 0,208. Staršia verzia modelu pritom dosahovala 0,24, čo bola pri jej uvedení na trh výnimočná hodnota.
Nové tepelné čerpadlo a rýchlosť nabíjania
Tesla sa prezentovala aj na prvý pohľad odvážnym tvrdením, a to ohľadom úplne nového tepelného čerpadla. To má totiž priniesť až 30-percentné zlepšenie dojazdu v chladnom počasí a o 50 % nižšiu spotrebu energie na vykúrenie kabíny v mrazivých podmienkach.
Nový je aj systém prívodu vzduchu a chladenia, ktorý umožní ešte lepšiu opakovateľnosť využitia vysokého výkonu vozidla. Ďalšou zaujímavou informáciou je zvýšenie rýchlosti nabíjania nového modelu Tesla Model S. Počas 15-min nabíjania má totiž vozidlo získať až 304-km dojazd. Sme však zvedaví na celkovú nabíjaciu, krivku, pretože tá môže po spomínaných 15 min prudko klesnúť. Každopádne zisk takéhoto dojazdu za 15 min by bol výborný.
Musk pritom tiež naznačil, že výkon nabíjačky Tesla Supercharger V3 by mohol vzrásť zo súčasných 250 kW na „280, 300 a nakoniec 350 kW“. Nedozvedeli sme sa však kedy. Šéf Tesly tiež očakáva, že ich novinka dosiahne v rámci bezpečnostných testov v oblasti pravdepodobnosti zranenia posádky najlepšie výsledky zo všetkých áut.
Ďalšie zaujímavosti a novinky
Musk taktiež spomenul systém predikcie smeru jazdy, nový volant yoke (ktorého prínosom má byť vynikajúci výhľad na cestu), viac priestoru pre cestujúcich v 2. rade, vylepšený zvukový systém, nové vlastné sklo s lepšími akustickými vlastnosťami či obrovský výpočtový výkon systému, ktorý stojí za infotainmentom vozidla.
V prípade dojazdu verzie Tesla Model S Plaid uviedol Musk rovnakú hodnotu ako pri prvotnom predstavení, t.j. 628 km (EPA). Long Range verzia pritom ponúkne 663 km (EPA). A pre istotu ešte pripomíname, že verzia Plaid+ s dojazdom cez 837 km bola zrušená. Čo sa týka ceny, verzia Plaid vyjde napr. v Nemecku na 126 990 €. Verzia Long Range stojí 86 990 €.
Zdroje: Electrek, Teslarati, Tesla
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla ruší Model S Plaid+ s dojazdom cez 837 km. Musk dodatočne vysvetľuje dôvod
Nové Tesly Model S a X automaticky zvolia smer jazdy a „vyhodia“ smerovku
Šéf Tesly potvrdil, že Roadster 2 s výbavou SpaceX zrýchli na „stovku“ cca za 1,1 s
8 komentárov
Nezabudli ste na cenu? Plaid 130 tis. dolárov, lacnejšia verzia 80 tis.
Vďaka za upozornenie. Cenu sme doplnili.
Nová TESLA S určite už teraz nadchne parametrami zákazníkov! Dúfam, že sa potvrdia aj v praxi, a poženú TESLU a konkurenciu k novým métam! Je však na čase, aby TESLA prišla aj so sľubovanými menšími vozidlami pre širšiu verejnosť!
na vyrobne kapacity na tie mensie vozidla musi najprv zarobit :)) a viac zarobi alebo vacsiu marzu bude mat na premiovych vozoch..
TESLA mala ťažké chvíle, ale výsledky posledných rokov sú priaznivé, a sama TESLA menšie BEV prisľúbila! …
sa este nacakas, kedze sudiac podla tvojich vsetkych komentov nie si ochotny, alebo schopny, dat za auto viac ako 5.000 😉
Už tomu nič zásadné nechýba, iba vyššia kvalita a cenová dostupnosť.
Domnievam sa, že keby niet Tesly, pravdepodobne by európskych výrobcov ešte rýchlejšie zlikvidovala čínska konkurencia. Vďaka tlaku Tesly majú lepšiu šancu na adaptáciu výroby BEV.
Odporúčam pozrieť najnovšie videá Sandy Munro, kde analyzuje Mustang a ID4. Oproti Tesle chaos v potrubiach, ID4 má prasklinu v bloku motora. Zaujímavé je ako ICE výrobcovia podceňujú dimenzovanie EV motora a prevodovky (škandál Hyundai, teraz možno VW, mala ho však aj Tesla). Paradoxne dlhoroční hráči majú horšie navrhnute autá ako Tesla.
jasne ze su na tom horsie, ved aj audi potom, co rozobrali teslu priznalo, ze su ak sa nemylim nejakych 6-8 rokov pozadu…