Dojazd a nabíjanie novej Tesly Model S Plaid boli už otestované

2

Najvýkonnejší a najrýchlejší elektromobil kalifornskej značky – Tesla Model S Plaid bol podrobený jednému z prvých, ak nie vôbec prvému novinárskemu testu. A ten sa zameral aj na rýchlosť nabíjania a dojazd v skutočnom svete.

Prví zákazníci sa nedávno dočkali novinky Tesla Model S Plaid s 3 elektromotormi, výkonom 1 020 koní, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,1 sekundy, maximálnou rýchlosťou 322 km/h (tú však bude možné dosiahnuť až po neskoršom upgrade pneumatík) či ziskom dojazdu 304 km (WLTP) počas 15-min nabíjania.

No a portál MotorTrend, ktorý mal možnosť otestovať Model S Plaid, si posvietil aj na jeho dojazd a rýchlosť nabíjania. Vynovené modely S a X pritom stále obsahujú batériové články s pôvodným formátom 18 650, avšak tie sa dočkali už štvrtého vylepšenia chémie od uvedenia Modelu S na trh v roku 2012.

Ako sme už písali, kapacita batérie nového Modelu S klesla zo 104 na 100 kWh, no napriek tomu novinka ponúka vyšší dojazd ako predchodcovia, a to vďaka vylepšenej efektivite vozidla. Aktuálne pritom MotorTrend dopĺňa, že využiteľná kapacita batérie je cca 97 kWh.

Nabíjanie na Superchargeri V3

MotorTrend otestoval rýchlosť nabíjania Tesly Model S Plaid na nabíjacích staniciach Supercharger V3 s výkonom 250 kW, ktoré dokážu dostať z nabíjacieho systému novinky maximum. Nabíjanie prebiehalo pri okolitej teplote 21,7 °C, pričom batéria bola predkondicionovaná. Tzn. pomerne priaznivé podmienky pre dosiahnutie dobrých výsledkov.

Ako ukazuje nabíjacia krivka, maximálny možný nabíjací výkon, t.j. 250 kW, si Tesla Model S Plaid v rámci tohto konkrétneho nabíjania dokázala udržať cca od úrovne kapacity nabitia batérie (SoC) 10 % po 30 %. Následne došlo k pomerne prudkému poklesu nabíjacieho výkonu, pričom pri 80 % SoC to bolo 60 kW.

tesla model s plaid dojazd nabijanie test

Zdroj: Motortrend

MotorTrend pritom vypočítal, že v rámci ich testu (mesto/diaľnica) Tesla Model S Plaid s väčšími 21″ kolesami (väčšie a širšie kolesá znamenajú vyšší valivý odpor, a teda aj vyššiu spotrebu a znížený dojazd) počas 6 min nabíjania (5 – 35 % SoC) získala dojazd 121/132 km (diaľnica s „maximálkou“ 121 km/h / mesto), resp. 135 km v rámci štandardizovaného cyklu EPA.

Počas 15-min nabíjania (5 – 55 % SoC) to bolo 243/266 km (diaľnica/mesto), resp. 269 km (EPA). Tesla pritom uviedla, že za optimálnych podmienok ich novinka získa počas 15-min nabíjania dojazd 304 km (EPA). Avšak s menšími 19″ kolesami, vďaka ktorým má vozidlo vyššiu účinnosť ako testovaný model s 21″ kolesami. MotorTrend tiež zaznamenal, že nabíjanie z 5 na 95 % trvalo 51 min.

Dojazd

Test dojazdu prebiehal v rámci mestských a diaľničných úsekov, pričom celú trasu absolvovalo vozidlo 4 razy (2-krát so zapnutou klimatizáciou nastavenou na 22,2 °C a 2-krát s vypnutou klimatizáciou pri zapnutej ventilácii. Okolitá teplota bola 23,9 °C.

MotorTrend na základe dosiahnutých hodnôt v rámci daných podmienok určil teoretický dojazd 512 km pri rovnakom pomere jazdy v meste a po diaľnici ako v prípade cyklu EPA. EPA pritom Tesle Model S Plaid s 21″ kolesami v rámci „laboratórneho“ testu zistila dojazd 560 km.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Oficiálne predstavenie najrýchlejšej Tesly prinieslo nové detaily
Nová Tesla Model S ponúka väčší dojazd napriek menšej batérii
Tesla ruší Model S Plaid+ s dojazdom cez 837 km. Musk dodatočne vysvetľuje dôvod

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. To nabíjanie je fakt super.. 15 minút už aj na 250km je absolútne dostatočné. Každý normálny šofér (sam, alebo s rodinou) si jednoducho robí 15min prestávky aj na spaľovaku.
    Je pritomto nejakým argumentom „problém“ nutnosti nabíjania?
    Ak ano, tak snáď len ako dobre omielany mýtus tých, ktorým vyhovuje zarábať na hlupakoch.

    • kto si robi 15 minutove prestavky kazdych 250km?
      a ked nemam 250kw ? necham to na 11kw nabijacke odveziem sa taxikom domov a potom po 8 hodinach sa vratim po auto?

Pridajte komentár