Dojazd a nabíjanie novej Tesly Model S Plaid boli už otestované

1

Najvýkonnejší a najrýchlejší elektromobil kalifornskej značky – Tesla Model S Plaid bol podrobený jednému z prvých, ak nie vôbec prvému novinárskemu testu. A ten sa zameral aj na rýchlosť nabíjania a dojazd v skutočnom svete.

Prví zákazníci sa nedávno dočkali novinky Tesla Model S Plaid s 3 elektromotormi, výkonom 1 020 koní, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,1 sekundy, maximálnou rýchlosťou 322 km/h (tú však bude možné dosiahnuť až po neskoršom upgrade pneumatík) či ziskom dojazdu 304 km (WLTP) počas 15-min nabíjania.

No a portál MotorTrend, ktorý mal možnosť otestovať Model S Plaid, si posvietil aj na jeho dojazd a rýchlosť nabíjania. Vynovené modely S a X pritom stále obsahujú batériové články s pôvodným formátom 18 650, avšak tie sa dočkali už štvrtého vylepšenia chémie od uvedenia Modelu S na trh v roku 2012.

Ako sme už písali, kapacita batérie nového Modelu S klesla zo 104 na 100 kWh, no napriek tomu novinka ponúka vyšší dojazd ako predchodcovia, a to vďaka vylepšenej efektivite vozidla. Aktuálne pritom MotorTrend dopĺňa, že využiteľná kapacita batérie je cca 97 kWh.

Nabíjanie na Superchargeri V3

MotorTrend otestoval rýchlosť nabíjania Tesly Model S Plaid na nabíjacích staniciach Supercharger V3 s výkonom 250 kW, ktoré dokážu dostať z nabíjacieho systému novinky maximum. Nabíjanie prebiehalo pri okolitej teplote 21,7 °C, pričom batéria bola predkondicionovaná. Tzn. pomerne priaznivé podmienky pre dosiahnutie dobrých výsledkov.

Ako ukazuje nabíjacia krivka, maximálny možný nabíjací výkon, t.j. 250 kW, si Tesla Model S Plaid v rámci tohto konkrétneho nabíjania dokázala udržať cca od úrovne kapacity nabitia batérie (SoC) 10 % po 30 %. Následne došlo k pomerne prudkému poklesu nabíjacieho výkonu, pričom pri 80 % SoC to bolo 60 kW.

tesla model s plaid dojazd nabijanie test

Zdroj: Motortrend

MotorTrend pritom vypočítal, že v rámci ich testu (mesto/diaľnica) Tesla Model S Plaid s väčšími 21″ kolesami (väčšie a širšie kolesá znamenajú vyšší valivý odpor, a teda aj vyššiu spotrebu a znížený dojazd) počas 6 min nabíjania (5 – 35 % SoC) získala dojazd 121/132 km (diaľnica s „maximálkou“ 121 km/h / mesto), resp. 135 km v rámci štandardizovaného cyklu EPA.

Počas 15-min nabíjania (5 – 55 % SoC) to bolo 243/266 km (diaľnica/mesto), resp. 269 km (EPA). Tesla pritom uviedla, že za optimálnych podmienok ich novinka získa počas 15-min nabíjania dojazd 304 km (EPA). Avšak s menšími 19″ kolesami, vďaka ktorým má vozidlo vyššiu účinnosť ako testovaný model s 21″ kolesami. MotorTrend tiež zaznamenal, že nabíjanie z 5 na 95 % trvalo 51 min.

Dojazd

Test dojazdu prebiehal v rámci mestských a diaľničných úsekov, pričom celú trasu absolvovalo vozidlo 4 razy (2-krát so zapnutou klimatizáciou nastavenou na 22,2 °C a 2-krát s vypnutou klimatizáciou pri zapnutej ventilácii. Okolitá teplota bola 23,9 °C.

MotorTrend na základe dosiahnutých hodnôt v rámci daných podmienok určil teoretický dojazd 512 km pri rovnakom pomere jazdy v meste a po diaľnici ako v prípade cyklu EPA. EPA pritom Tesle Model S Plaid s 21″ kolesami v rámci „laboratórneho“ testu zistila dojazd 560 km.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Oficiálne predstavenie najrýchlejšej Tesly prinieslo nové detaily
Nová Tesla Model S ponúka väčší dojazd napriek menšej batérii
Tesla ruší Model S Plaid+ s dojazdom cez 837 km. Musk dodatočne vysvetľuje dôvod

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. To nabíjanie je fakt super.. 15 minút už aj na 250km je absolútne dostatočné. Každý normálny šofér (sam, alebo s rodinou) si jednoducho robí 15min prestávky aj na spaľovaku.
    Je pritomto nejakým argumentom „problém“ nutnosti nabíjania?
    Ak ano, tak snáď len ako dobre omielany mýtus tých, ktorým vyhovuje zarábať na hlupakoch.

Pridajte komentár