Tesla Model S Plaid je inovatívnym autom úplne novej generácie, ukazuje reverzné inžinierstvo Sandyho Munra

6

Uznávaný automobilový expert Sandy Munro si v rámci reverzného inžinierstva posvietil na novinku Tesla Model S Plaid. Rozobratie vozidla pritom dokazuje, že rozhodne nejde o „facelift“, ale auto novej generácie. Celá zadná časť, vrátane pohonnej jednotky má byť „symfóniou balenia“ a batéria „inžinierskym majstrovským dielom“.

Sandy Munro a jeho spoločnosť Munro & Associates sú považovaní za jedných z najväčších expertov v oblasti konštruovania áut a zefektívňovania ich výroby. A v ostatnom období sa začali venovať aj reverznému inžinierstvu elektromobilov, vrátane modelov od spoločnosti Tesla.

Aktuálne sa Munro a jeho inžinieri pustili do extrémne rýchlej novej Tesly Model S Plaid. Jednou z oblastí, ku ktorým sa doteraz dostali, bola aj batéria. Známy automobilový expert ju pritom nazval „inžinierskym majstrovským dielom“, informuje na základe video-rozboru web Tesmanian.

Batéria má sľudový ochranný štít pripevnený k oceľovému rámu. V oblasti koncentrických zvarov bola nainštalovaná prídavná platňa, ktorá zvyšuje celkovú tuhosť batériového packu. Konštrukcia v tejto časti je pritom navrhnutá tak, aby tu bol priestor pre deformáciu kovu, čo má ochrániť vnútro batérie napr. pri nehode.

Nový batériový pack elektromobilu Tesla Model S Plaid má novú architektúru a pozostáva len z 5 batériových modulov, čo je podstatne menej v porovnaní s batériou predchádzajúcej „generácie“. V tejto oblasti boli tiež redukované ďalšie diely. Aj vďaka týmto zmenám sa mala zvýšiť gravimetrická hustota batériového packu zo 157 Wh/kg na 181,5 Wh/kg.

Zaujímavé je, že nová batéria stále využíva batériové články formátu 18650, ako tomu bolo aj v prípade úplne prvých verzií Modelu S (ich „chémia“ sa časom ale pravdepodobne vylepšuje). To však má byť pochopiteľné, keďže články menších rozmerov emitujú menej tepla, čo je pri takto extrémne výkonnom vozidle (760 kW) veľmi žiaduce. Celkovo majú zmeny v rámci batérie viesť k zvýšeniu dojazdu a efektivity, ako aj zníženiu nákladov na úrovni architektúry.

„Symfónia balenia“

Sandy Munro už stihol rozobrať aj zadok vozidla pozostávajúci z konštrukčnej časti a zadnej pohonnej jednotky. Zadný nosník s extra výkonným pohonným systémom pritom obsahuje 2 elektromotory, prevodovku, odpruženie a mnoho ďalších komponentov, upozorňuje na základe ďalšieho Munrovho video-rozboru web Tesmanian.

Inžinieri vyzdvihli použitie jednodielneho odliatku zadnej časti, mimoriadne tuhý zadný pomocný rám či rôzne vysokokvalitné materiály. Jordan Arocha z tímu Munro & Associates pritom hovorí, že v prípade puzdra nosníka a modulu elektrického pohonu ide o „symfóniu balenia“, ktorá je výsledkom špičkovej práce.

Aj to podľa Arochu svedčí o tom, že Tesla Model S Plaid je autom úplne novej generácie. Môže byť preto na škodu, že Tesla „nezabalila“ tento stroj s novou vnútornou konštrukciou a technikou, šialenými parametrami a novým interiérom do úplne nového šatu. Dizajn exteriéru sa totiž dočkal len úprav na úrovni detailov, a tak môže novinka na prvý pohľad pôsobiť ako „ľahký facelift“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Expert Sandy Munro porovnal batérie elektromobilov Tesla, Ford, Audi, BMW či Jaguar
Dojazd a nabíjanie novej Tesly Model S Plaid boli už otestované
Tesla vraj zatiaľ nemá žiadnu konkurenciu a keď príde, tak z Číny, tvrdí Sandy Munro

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Chápem všetky tie superlatívy pri hodnotení nového S Plaidu. Inštalovaný výkon 760 kW je však v rozpore s predpokladanými a očakávanými ekologickými vlastnosťami elektromobilov, a má značný vplyv aj na cenu vozidla! Pripomeňme si nedávnu „aféru“ českého podnikateľa, ktorý jazdil v Nemecku na Bugatti rýchlosťou 417km/hod. ! … Tak eco ďalej?!

    • Čiže ak si Plaid nabijem z FV elektrárne na streche a potom sa s ním pôjdem vyblázniť na Slovakia Ring aké emisie okrem spálenej gumy (Motto Tesly) vypustím?

      • Plaidov sa určite budú vyrábať desaťtisíce a používať hlavne v bežnej prevádzke, a na to som myslel, nie o tvojom zidealizovanom nabjtí a jazde – vybláznení sa na Slovakia Ringu …

    • Tak pocuj Anonym, ak nejaky imbecil chce jazdit ako prasa, v nemecku to ma dokonca povolene, nemusi to automaticky znamenat, ze to nie je eko.
      Keby ten isty imbecil jazdil 417km/h na benzinovom 8-valci, tak by to bolo rozhodne menej eko.
      Instalovany vysoky vykon rovnako nemusi znamenat, ze bude automaticky vyuzivany na 100%. Takze toto auto moze byt paradoxne velmi efektivne a teda aj velmi ekologicke..samozrejme az do momentu, kedy si za volant sadne nejaky nedozrety šimpanz. Verim, ze simpanzi budu coskoro uzavrety v zoo a nebudu mat pravo soferovat, kedze hoci aky stredne blby autopilot to zvladne 100x bezpecnejsie aj rychlejsie napokon.

      • Inštalovaný výkon 760 kW citeľne zvyšuje materiálové nároky a aj konečnú cenu. Praktické využitie 760 kW v bežnej prevádzke bude mizivé aj bez opíc za volantom …..

Pridajte komentár