Spolutvorca Top Gear otestoval závodnú Teslu Model S. Čo hovorí?

3

Historicky prvý závod úvodnej sezóny šampionátu cestných elektromobilov Electric GT už klope na dvere. Preto je na čase začať s testovaním pretekárskeho špeciálu, ktorým je upravená Tesla Model S P100D. Tá sa v rámci testovacieho dňa dostala pod ruky motoristického novinára a pretekára Tiffa Needella, ktorý stál pri zrode relácií Top Gear a Fifth Gear. Čo hovorí na tento závodný elektromobil?

Tiff Needell mal možnosť vyskúšať závodnú Teslu Model S P100DL EPCS V2.3 na španielskom okruhu Circuit de Catalunya. A Španielsko bude zhodou okolností hostiť aj prvý pretek šampionátu Electric GT EPCS, ktorý sa uskutoční 3. novembra.

Ešte predtým ako sa dostaneme k Tiffovmu hodnoteniu, by sme si mali povedať s akým vozidlom mal do činenia.

Zmeny oproti sériovke

V rámci Electric GT bude jazdiť iba jediný model elektromobilu, ktorý vychádza z aktuálne najvýkonnejšej Tesly, a to Modelu S P100D. Pretekárska verzia má však širšie oblúky nad kolesami so športovým zavesením, závodný body-kit, brzdy a pneumatiky, obrovský zadný spojler a „vybrakovaný“ interiér. Vozidlo je pritom celkovo ľahšie cca o 500 kg.

Špecifikácie vozidla

Pod kapotou nedošlo k výraznejším zmenám. Teslu Model S P100DL EPCS V2.3 poháňajú 2 elektromotory s celkovým výkonom 585 kW (778 k), ktoré dopuje štandardná Li-Ion batéria s kapacitou 100 kWh. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,1 sekundy, pričom maximálna rýchlosť ostala obmedzená na 250 km/h. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 995 Nm.

Na trati výborná, ale…

Tiff Needell sa na adresu elektrického špeciálu vyjadril, že mal počas skúšobnej jazdy bezchybnú ovládateľnosť a aerodynamiku. Vďaka tomu vozidlo držalo výborne na ceste aj pri agresívnych jazdných manévroch.

Žiaľ, Tiff doplatil na jediný problém závodnej Tesly Model S, ktorý sa zatiaľ nepodarilo technikom vyriešiť. A to na prehrievajúcu sa batériu, čoho dôsledkom dochádza k poklesu výkonu. Rozpálený barcelonský okruh tak umožnil Tiffovi prejsť naplno len 1 a pol okruhu. Potom zavítal do boxov.

Na záver povedal, že ak sa podarí vyriešiť problémy s prehrievaním batérie, šampionát Electric GT by mohol byť veľmi úspešný.

Nielen Tesly a rýchlosť až 380 km/h

Vedenie Electric GT vo svojej najnovšej tlačovej správe informuje o plánoch šampionátu na najbližších 5 sezón. Najzaujímavejších noviniek by sme sa mali pritom dočkať v rámci 4. a 5. sezóny. Veď do 4. sezóny by mali vstúpiť aj iní výrobcovia elektromobilov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
“Česká” Tesla Model S s nájazdom 293 000 km je na predaj
Elektromobil od VW vytvoril svetový rekord na legendárnej trati. Čo má pod kapotou?
Už budúci rok začína šampionát elektrických superbikeov. Spoznali sme podrobnosti

Vedenie na základe predpovedí odborníkov z priemyslu uvádza, že od tejto sezóny by mali jazdiť šampionát elektromobily s výkonom 825 kW a 140 kWh batériou, ktoré dokážu akcelerovať na „stovku“ za 1,7 sekundy a dosiahnu maximálnu rýchlosť 380 km/h. A to pri hmotnosti nižšej ako 1 500 kg.

Zdroje: Electric GT, Teslarati

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. A nepomohlo by proti prehrievaniu otvorit zaplechovanu prednu cast a dat tam gril ako maju auta so spalovacimi motormi? Ale asi bude treba chladit blizsie k baterii.

Pridajte komentár