Približne štyri mesiace pred začiatkom úvodnej sezóny pretekov elektrických cestných vozidiel EPCS Electric GT bol prestavaný závodný špeciál Tesla Model S P100DL EPCS V2.3, na ktorom budú jazdiť všetky tímy šampionátu. Na čo sa môžeme tešiť?
Po mnohých mesiacoch testovania uzrela svetlo sveta finálna verzia závodného špeciálu pre preteky EPCS Electric GT. Tým je upravená Tesla Model S P100DL s prívlastkom EPCS V2.3, ktorá sa predstaví v rámci prvého oficiálneho preteku 3. novembra. Stane sa tak na okruhu v španielskom Jereze.
Oficiálne prestavenie prebehlo v Barcelone, kde si vozidlo prebral prvý tím šampionátu, SPV Racing. Vzápätí bolo na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya podrobené oficiálnej skúške, o ktorú sa postarali jazdci tímu Emma Kimiläinen a Alvaro Fontes.
Rýchlejšia ako F1
Pohonné ústrojenstvo Tesly Model S P100DL EPCS V2.3 sa zásadne nelíši od sériovej verzie elektromobilu. Avšak aj vďaka zníženiu hmotnosti o cca 500 kg má závodný špeciál lepšiu dynamiku a ovládateľnosť. Vozidlo dosahuje výkon 585 kW (778 koní) a famózny krútiaci moment 995 Nm. Z 0 na 100 km/h vystrelí rýchlejšie ako mnohé z monopostov Formuly 1, a to za 2,1 sekundy. Maximálna rýchlosť ale ostala obmedzená na 250 km/h.
V úvodnom ročníku 10 závodov
Úvodný ročník EPCS Electric GT sa odohrá výhradne na európskych tratiach. A to v rámci 10 závodov na 7 podujatiach, keďže na troch z nich sa uskutočnia počas jedného závodného víkendu 2 ostré preteky.
Mark Gemmell, generálny riaditeľ Electric GT Holdings, oznámil, že šampionát štartuje 3. novembra 2018 v Španielsku, pokračuje vo Francúzsku, Nemecku, Holandsku, Veľkej Británii, Portugalsku a končí 28. októbra 2019 na talianskom okruhu Vallelunga.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil od VW vytvoril svetový rekord na legendárnej trati. Čo má pod kapotou?
V Ženeve bola predstavená revolučná generácia Formuly E. Poznáme špecifikácie
Elektrická verzia Seatu Leon “e-Racer” má parametre superšportu
Bohaté sprievodné podujatia
V rámci každého podujatia EPCS Electric GT budú prebiehať zaujímavé sprievodné akcie. A to festival technologických inovácií v oblasti trvalej udržateľnosti, preteky elektrických motokár eKarting a šampionát virtuálnych pretekov eSports.
Zdroj: Electric GT
Jeden komentár
Chcelo by to nejaký popis rozdielov medzi závodnou teslou a civilnou teslou. Pohonné ústrojenstvo je asi málo upravované, ale určite je upravená batéria a jej riadenie teploty, aby zvládala závodné tempo. A možno a výkonová elektronika…