Bezpečnosť cestujúcich vo vozidle, je jednou z hlavných kritérií pri kúpe nového auta. Tesla Model S je jediným modelom, ktorý sa môže pochváliť najlepšími výsledkami vo všetkých podkategóriách NHTSA. Tento americký ekvivalent Euro NCAP hodnotí predovšetkým celkovú odolnosť vozidla, vrátane prevrátenia či čelného a bočného nárazu.
Napriek tomu, že sa elektromobil Tesla Model S rútil 150 metrov dole útesom, vodič so spolujazdcom vyviazli bez zranení. Nehoda sa stala na horskej ceste Grizzly Peak Blvd v Oaklande.
Vodič, ktorý chce zostať v anonymite vysvetlil, že za nehodu môže jeleň, ktorý mu vbehol do cesty.
„Keď začínala byť jazda napínavá, v nečakanom momente sa objavil v zákrute jeleň. Inštinktívne som sa mu snažil vyhnúť, ale nakoniec sme skončili mimo cesty. Padali sme 150 až 200 metrov dole svahom a zastali sme na kapote“.
Aj napriek tomu, že vyviazli len s modrinami a miernymi bolesťami, vodič opísal nehodu ako najhoršie sekundy svojho života.
„Som šťastný, že som kvôli Tesle prežil“, poznamenal vodič.
Potvrdilo sa, že deformačné zóny vo vozidlách Tesla sú užitočné nie len pri vysokých rýchlostiach, ale dokonca aj pri záchrane života. Kľúčovú úlohu zohrávala strecha, pretože vozidlo skončilo na kapote. Prekvapením však bolo to, že interiér auta ostal nepoškodený, čo sa o karosérií nedalo povedať.
Majiteľ auta sa momentálne rozhliada po novej Tesle. Zároveň upozorňuje vodičov aby po horských cestách jazdili opatrne.
Zdroj: electrek.co