Tesla Model S známeho youtubera má 10 rokov. Koľko ho stála údržba?

6

Tesla Model S tento rok oslavuje desiate výročie, keďže na trh prišla v roku 2012. No a známy youtuber Rich Benoit aktuálne prezradil, koľko ho stál jeho 10-ročný Model S v rámci servisu, resp. údržby.

Tesla Model S je prvým veľkosériovým modelom spoločnosti Tesla, ktorý prišiel na trh v roku 2012 po prvotine Roadster. Dá sa pritom povedať, že z hľadiska spoľahlivosti išlo z pohľadu prvých majiteľov o lotériu, keďže Tesla bola v tej dobe stále startupom, ktorý nemal žiadne skúsenosti s veľkovýrobou. Musk dokonca dodnes tvrdí, že najťažšia je práve hromadná produkcia.

Ako už ukázala história, problémy pri spustení sériovej výroby, vrátane spoľahlivosti prvých sériových vozidiel, spôsobili krach nejedného automobilového startupu. Tesla však prežila a prekvitá. To ale neznamená, že Model S bol bezchybným autom. Prvé modely zvykli mať problémy napr. s elektromotormi, ktoré si Tesla tak ako mnoho iných vecí vyrábala a stále vyrába sama.

Benoitov Model S z hľadiska nákladov na údržbu

No a ako je na tom z hľadiska spoľahlivosti, resp. nákladov na servis/údržbu 10-ročná Tesla Model S Richa Benoita s nájazdom cca 170 000 km? Ako informuje Autoevolution na základe videa z kanála Rich Rebuilds, Benoit minul na údržbu svojho Modelu S, ktorý neskôr podaroval svojej dcére, cca 12 000 $ (cca 11 000 €). Do tejto sumy však neboli započítané náklady na pneumatiky, pretože tie si dokázal zabezpečiť bezplatne.

Za 10 rokov pritom musel vymeniť aj elektronicky ovládané kľučky dverí (8 ks, z toho 4 ks v rámci záruky – išlo o pomerne dlhodobý typický neduh Modelu S) či v rámci záruky hriadeľ riadenia a 2 elektromotory.

Taktiež bolo potrebné nahradiť MCU – Media Control Unit (takisto známy rozšírený problém, ktorý stál Benoita 1 500 $), vzduchové tlmiče, predné a zadné spojovacie tyče a riadiace ramená, ako aj motorček stieračov. No a  problém bol aj so strešným oknom, ktorý Tesla odstránila v rámci záručnej opravy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model S s nájazdom 1 500 000 km je zrejme historickým „elektro-rekordmanom“
Náklady na „servis“ elektromobilov sú podľa prieskumu o polovicu nižšie ako pri spaľovákoch
Nepojazdný elektromobil: Aké sú najčastejšie príčiny podľa asistenčných spoločností?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Ja by som povedal, že sa jedná o náklady na dlhodobý test „prototypu“! Výšku nákladov nechám na zhodnotenie Elonovi !!! 🙂

    • Ja by som povedal ze netusis ake su naklady na udrzbu/servis aut z luxusnej triedy, napoviem ti, MB, BMW a Audi ich maju vyrazne vyssie, o nakladoch na palivo nehovoriac a to nedosahuju z daleka taky vykon ako Model S.

  2. Ja by som povedal ze netusis ake su naklady na udrzbu/servis aut z luxusnej triedy, napoviem ti, MB, BMW a Audi ich maju vyrazne vyssie, o nakladoch na palivo nehovoriac a to nedosahuju z daleka taky vykon ako Model S.

  3. aspon konečne vidime aky je to šrot 1100 eur ročne na udržbu to ja najazdim ročne min 30000 km a udržba ma stojí cca 150 eur ,fakt sa oplatí mať elektrický šrot a za koľko ho predá ked odidu baterie?

Pridajte komentár