Tesla Model S tento rok oslavuje desiate výročie, keďže na trh prišla v roku 2012. No a známy youtuber Rich Benoit aktuálne prezradil, koľko ho stál jeho 10-ročný Model S v rámci servisu, resp. údržby.
Tesla Model S je prvým veľkosériovým modelom spoločnosti Tesla, ktorý prišiel na trh v roku 2012 po prvotine Roadster. Dá sa pritom povedať, že z hľadiska spoľahlivosti išlo z pohľadu prvých majiteľov o lotériu, keďže Tesla bola v tej dobe stále startupom, ktorý nemal žiadne skúsenosti s veľkovýrobou. Musk dokonca dodnes tvrdí, že najťažšia je práve hromadná produkcia.
Ako už ukázala história, problémy pri spustení sériovej výroby, vrátane spoľahlivosti prvých sériových vozidiel, spôsobili krach nejedného automobilového startupu. Tesla však prežila a prekvitá. To ale neznamená, že Model S bol bezchybným autom. Prvé modely zvykli mať problémy napr. s elektromotormi, ktoré si Tesla tak ako mnoho iných vecí vyrábala a stále vyrába sama.
Benoitov Model S z hľadiska nákladov na údržbu
No a ako je na tom z hľadiska spoľahlivosti, resp. nákladov na servis/údržbu 10-ročná Tesla Model S Richa Benoita s nájazdom cca 170 000 km? Ako informuje Autoevolution na základe videa z kanála Rich Rebuilds, Benoit minul na údržbu svojho Modelu S, ktorý neskôr podaroval svojej dcére, cca 12 000 $ (cca 11 000 €). Do tejto sumy však neboli započítané náklady na pneumatiky, pretože tie si dokázal zabezpečiť bezplatne.
Za 10 rokov pritom musel vymeniť aj elektronicky ovládané kľučky dverí (8 ks, z toho 4 ks v rámci záruky – išlo o pomerne dlhodobý typický neduh Modelu S) či v rámci záruky hriadeľ riadenia a 2 elektromotory.
Taktiež bolo potrebné nahradiť MCU – Media Control Unit (takisto známy rozšírený problém, ktorý stál Benoita 1 500 $), vzduchové tlmiče, predné a zadné spojovacie tyče a riadiace ramená, ako aj motorček stieračov. No a problém bol aj so strešným oknom, ktorý Tesla odstránila v rámci záručnej opravy.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model S s nájazdom 1 500 000 km je zrejme historickým „elektro-rekordmanom“
Náklady na „servis“ elektromobilov sú podľa prieskumu o polovicu nižšie ako pri spaľovákoch
Nepojazdný elektromobil: Aké sú najčastejšie príčiny podľa asistenčných spoločností?
7 komentárov
Na „prvorodenca“ slušné, nie?
Ja by som povedal, že sa jedná o náklady na dlhodobý test „prototypu“! Výšku nákladov nechám na zhodnotenie Elonovi !!! 🙂
Ja by som povedal ze netusis ake su naklady na udrzbu/servis aut z luxusnej triedy, napoviem ti, MB, BMW a Audi ich maju vyrazne vyssie, o nakladoch na palivo nehovoriac a to nedosahuju z daleka taky vykon ako Model S.
Ja by som povedal ze netusis ake su naklady na udrzbu/servis aut z luxusnej triedy, napoviem ti, MB, BMW a Audi ich maju vyrazne vyssie, o nakladoch na palivo nehovoriac a to nedosahuju z daleka taky vykon ako Model S.
Otras.
11.000 dolárov za taký maličký nájazd?!
Hanba.
aspon konečne vidime aky je to šrot 1100 eur ročne na udržbu to ja najazdim ročne min 30000 km a udržba ma stojí cca 150 eur ,fakt sa oplatí mať elektrický šrot a za koľko ho predá ked odidu baterie?
akurat som pozeral jazdene tesly idu za zaujimave ceny … zeby som do toho isiel …ale po tomto clanku si to este premyslim …. ten co tam pisal o nakladoch na AUDI BMW a pod tak je na velkom omyle pri najazde do 200 000km tie naklady na servis ani zdaleka nebudu tak vysoke tie nastavaju tak po 250/300tis samozrejme podla toho ako sa k autu spravas takze netreba sirit bludy ale byt objektivny …. samozrejme o palive sa nebavime . Zial zda sa tesla je stale este exotika pre nadsencov alebo tych co maju hrubu penazenku …riadne hrubu … skoda no auto je to zaujimave ….