V septembri má ísť do výroby Tesla Model S s novým interiérom a batériami

0

Zamestnanci spoločnosti Tesla tvrdia, že továreň v americkom Fremonte sa pripravuje na výrobu Modelu Y, ako aj „faceliftovaného“ Modelu S. Ten má dostať nový interiér a batérie, ktoré ešte predĺžia jeho už tak rekordný dojazd.

CNBC aktuálne informuje o zmenách, ktoré sa podľa zamestnancov Tesly chystajú vo výrobnom závode „Tesla Factory„, kde sa aktuálne produkujú všetky tri elektromobily značky. A stane sa tak aj v prípade chystanej novinky Tesla Model Y.

Elektrický crossover, ktorý vychádza z Modelu 3, sa bude vyrábať aj v aktuálne rozostavanej továrni v Číne, avšak len pre miestny trh. Európske verzie k nám budú putovať, tak ako doteraz, loďami z USA. Minimálne kým Tesla nespustí predpokladanú výrobu na starom kontinente.

Modely S a X z jednej linky

Výroba Modelu Y vo Fremonte si zrejme vyžiada veľkú reštrukturalizáciu závodu. Zamestnanci Tesly sa mali podľa CNBC vyjadriť, že kvôli zabezpečeniu kapacity pre Model Y sa majú modely S a X vyrábať na jednej výrobnej linke. Že sa v tomto smere niečo deje naznačujú aj zrušené prehliadky továrne, čo Elon Musk odôvodnil „vylepšeniami časti továrne“.

Faceliftovaný Model S

Už pomerne dlhú dobu sa objavujú informácie o facelifte najstaršieho modelu Tesly, ktorý je aktuálne v ponuke. Tesla Model S by mala podstúpiť omladenie, ktoré sa má dotknúť minimálne jej interiéru. Nemusí však ísť nutne o „upgrade“. Nový interiér by mal byť totiž minimalistický po vzore Modelu 3. A to nemusí vyhovovať každému. Obzvlášť tým, ktorí sú zvyknutí na nemecké prémiové sedany.

tesla-model-s-x-facelift-interier

Uniknuté skice nového interiéru Modelu S/X, ktoré získal electrek.com

Na druhej strane môžeme zrejme očakávať podstatné vylepšenie infotainmentu vozidla, ktoré je v prípade Modelu 3 minimálne podstatne rýchlejšie ako v Modeli S.

tesla-model-s-x-facelift-interier

Uniknuté skice nového interiéru Modelu S/X, ktoré získal electrek.com

Ďalšie prvky z Modelu 3?

Podľa zamestnancov dostane Model S aj rovnaké pohonné jednotky (zrejme avizované „Raven„) a sedadlá ako v prípade najvyšších verzií Modelu 3. Nová má byť aj batéria (s článkami 2170?), ktorá má zabezpečiť dojazd 644 km (EPA). Len nedávno pritom Tesla zefektívnila svoje vlajkové lode, pričom ich dojazd narástol cca o 10 %. Model S Long Range tak aktuálne poskytuje dojazd 595 km (EPA), resp. 610 km (WLTP).

Zaujímavé je, že o zmenách sa nehovorí v prípade Modelu X, ktorý v podstate vychádza z Modelu S. To by mohlo teoreticky naznačovať, že Model X by sa mohol stať samostatnou vlajkovou loďou s prémiovým interiérom, pričom facelift Modelu S by mohol priniesť zníženie výrobných nákladov a nižšie ceny.

Každopádne k statusu vlajkovej lode bude musieť byť Model X vybavený minimálne rovnakou novou batériou ako Model S. Spoločná výrobná linka však zas moc nenahráva faktu, že by sa nej produkovali vozidlá s podstatne odlišným interiérom. Nuž uvidíme, čo sa z „toho“ nakoniec vykľuje…

Zdroj titulnej fotografie: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla vyvinula batériu s lepším výkonom, životnosťou a cenou
Prvé dojmy zo zvezenia v novom kompaktnom SUV Tesla Model Y
Tesla vylepšila Model S a X! Získali väčší dojazd, výkon či rýchlejšie nabíjanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár