Fámy ohľadom menšej Tesly „Model Q“ za 25 000 $ hovoria aj o dojazde či dizajne

2

Ako vieme, Tesla sa chystá v Číne vyrábať menší elektromobil, ktorý bude podľa Elona Muska začínať na cene 25 000 $ (bez DPH). No a nedávno čínskymi médiami prebehli správy či skôr fámy, v ktorých sa spomínajú aj niektoré parametre, dizajn či meno Tesla Model Q.

Teslou a Muskom avizovaný menší elektromobil priťahuje pozornosť. A to zrejme najmä kvôli tomu, že pôjde o cenovo najdostupnejší model značky. Podľa Muskových slov má stáť od 25 000 $ bez DPH, čo by po prepočte a zahrnutí slovenskej DPH bolo dnes cca 26 500 €. Nepôjde pritom o žiadne mini auto, ale nižšiu strednú triedu/segment C, resp. tzv. „kompakt„.

Musk v septembri 2020 uviedol, že „Tesla vyrobí presvedčivé elektrické vozidlo s cenou 25 000 $, ktoré je tiež plne autonómne.“ A dodal, že na trh príde približne za 3 roky. To by znamenalo, že by sme sa ho mali dočkať už budúci rok. Ako sme sa však už naučili, Muskom avizované termíny treba brať s rezervou. Väčšinou sú totiž prehnane optimistické. Z Číny, kde sa bude tento model vyrábať, každopádne už dlhšie prichádzajú neoficiálne správy, že Tesla na svojej novinke pracuje.

Tesla Model Q?

A tie najaktuálnejšie správy/fámy nedávno zhrnul web CnEVpost. Dozvedáme sa pritom aj to, že chystaná novinka má niesť meno Tesla Model Q. Predtým sa pritom v médiách často používal neoficiálny „pracovný“ názov Model 2. Toto meno však Elon Musk pomerne nedávno vylúčil.

Taktiež sa hovorí, že „Model Q“ má prísť na trh budúci rok, pričom bude vybavený LFP batériou „Blade“ od spoločnosti BYD. Správy sa dotýkajú aj dizajnu. Má ísť o kompaktný sedan, na spôsob zmenšeného Modelu 3, so športovejšie strihnutým zadkom.

To by bolo v dnešnej dobe zrejme prekvapením, keďže trendom sú SUV a crossovery. Na druhej strane, model navrhuje čínska „divízia“ Tesly, zrejme s ohľadom najmä na tamojší trh (aj keď to bude globálne dostupný model). No a v Číne sú sedany stále populárne. Stačí pritom pridať pár cm svetlej výšky navyše a máme z toho všeobecne akceptovanejší „crossover“.

Prvé údajné parametre

Objavili sa aj prvé údajné parametre. V závislosti od verzie (hovorí sa o jednomotorovej verzii a verziách „Long Range“ a „Performance“) sa spomína zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s a 6,9 s či dojazd 400 km. A testovacie prototypy modelu „Tesla Model Q“ sa majú dostať na cesty koncom tohto roka.

Samozrejme, tieto správy treba brať s veľkou rezervou. Čínske zastúpenie Tesly malo pritom na túto tému uviesť, že o spomínaných veciach v súčasnosti nič nevie. Zdroje z odvetvia sa mali vyjadriť, že v tomto bode ide o nepodložené špekulácie. Takže to tak zatiaľ berme, aj keď je pravdepodobné, že Tesla by v tomto štádiu poprela aj informácie zakladajúce sa na pravde.

Aktuálne sa nemusí zdať, že by Tesla mala mať záujem uviesť na trh čo najskôr cenovo dostupnejší model so zrejme podstatne nižšími maržami ako v prípade súčasných modelov, keďže stále nedokáže uspokojiť celkový dopyt. Na druhej strane, nové výrobné kapacity v Berlíne a Texase by to mohli zmeniť. A navyše konkurencia v nižších segmentoch na čínskom trhu rastie, plus európske automobilky začínajú avizovať cenovo dostupnejšie elektromobily.

Taktiež pripomíname, že viceprezident Tesly Lars Moravy v októbri 2021 potvrdil plán spustenia výroby na rok 2023. Záležať však bude aj od stavu v dodávateľskom reťazci pre automobilový priemysel. Nuž, uvidíme. Viac k tejto téme sa možno oficiálne dozvieme už zajtra. A to v rámci konferenčného hovoru spoločnosti Tesla s investormi.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dodávky vylepšenej Tesly Model Y „Made in Europe“ sa očakávajú v marci
Fiat avizuje cenovo dostupné elektromobily najnižších tried. Vrátane „e-Pandy“ či SUV derivátu
Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi má chystať menšie elektromobily s cenou spaľovákov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár