Tesla reaguje na „korona-krízu“ urýchlením plánov vývoja cenovo dostupného hatchbacku nižšej strednej triedy. Ten má zvrátiť predpokladanú stagnáciu trhu s elektromobilmi, ktorá má byť dôsledkom zníženej kúpyschopnosti obyvateľstva po pandémii koronavírusu.
V polovici roka 2018 na stretnutí akcionárov Tesly čelil Musk otázke, či sa spoločnosť chystá vyrábať kompaktné alebo malé elektrické auto. “Myslím, že do piatich rokov zrealizujeme kompaktný automobil,” odpovedal. Ten by mal pritom vychádzať z modelov Y a 3.
O niečo neskôr, v rozhovore s Marquesom Brownleem, šéf Tesly uviedol nasledovné: “Mohli by sme urobiť vozidlo za cca 25 000 $ (bez DPH). Na to však budeme potrebovať asi 3 roky, ak budeme pracovať skutočne tvrdo.” V marci minulého roka Musk potvrdil lacnejší model. Konkrétne povedal, že za 2 až 3 roky roky bude dostupná „lacnejšia Tesla“ ako Model 3 za 35 000 $ (bez DPH). Dodal, že pravdepodobne to bude bližšie k 3 rokom.
No a podľa aktuálnych správ by to malo byť v tomto smere ešte veselšie. A to z hľadiska podstatne skoršieho príchodu na trh, ako aj ceny. Tesla totiž zareagovala na súčasnú situáciu vo svete, ako aj predpokladané následky tak, že začína urýchľovať svoje vývojové plány ohľadom elektrického hatchbacku nižšej strednej triedy (segment C).
Dúfa pritom, že cenovo dostupnejší elektromobil z jej dielne pomôže akcelerovať e-mobility trh, ktorý sa má z následkov súčasnej „korona-krízy“ spamätávať pomerne dlhú dobu. Veľmi dôležitá teda bude cenovka tohto vozidla, pričom Tesla sľubuje, že sa pokúsi ponúknuť ešte dostupnejšia vozidlo, ako mala doteraz v pláne.
2 typy batérií
Hlavným dôvodom nižšej ceny má byť nová batériová stratégia. Nové batérie spoločnosti Tesla, ktoré budú prestavené tento mesiac v rámci „Tesla Battery Day“ budú spočiatku určené pre vozidlá Model S, Model X, Semi, Cybertruck a Roadster 2. Neskôr sa ich dočkáme v „refresh-ovaných“ modeloch 3 a Y.
Budúci cenovo najdostupnejší elektromobil značky Tesla, ktorý by mal niesť meno Tesla Model C, bude využívať batérie, ktoré bude Tesla vyrábať vo svojej čínskej továrni Giga Šanghaj v spolupráci s miestnou spoločnosťou CATL. A to po vzore doterajšej spolupráce so spoločnosťou Panasonic.
Technológiu však dodá CATL. Pôjde pritom o batériu typu LFP – lithium ferrophosphate (lítium-železo-fosfát). Tie ponúknu síce nižšiu energetickú a výkonovú hustotu či životnosť ako batérie pre „vyššie“ modely, avšak ich partnerská veľkovýroba v Číne prinesie veľmi nízke produkčné náklady a skoré nasadenie.
SR zrejme v prvej vlne
„Tesla Model C“ by vďaka tomu mala začínať na sume 20 000 $ (bez DPH) a ponúknuť dojazd okolo 300 km (zrejme podľa cyklu EPA). Ďalšou skvelou správou je, že na trh by sa mohla dostať koncom budúceho roka. A úplnou „šupou“ bude to, že Tesla v rámci prvých dodávok uprednostní ekonomicky menej vyspelé krajiny.
V Európe sa najskôr dočká región, ktorý Tesla označuje ako „Other Europe“. A doň pritom patrí aj Slovensko! Takže keby dnes nebolo prvého apríla, išlo by určite o fantastické správy. 🙂 Každopádne, horeuvedené informácie ohľadom menšieho cenovo dostupnejšieho „kompaktu“ s možnou cenou 25 000 $, ktorý príde na trh do roku 2022, sa zakladajú na skutočných vyjadreniach Elona Muska. Takže si počkáme zrejme len o niečo dlhšie, pričom za tú dobu si budeme môcť „došetriť“.
Nech sa darí!
„Zdroj“: 1. apríl 😉
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla vyvinie v Číne elektromobil pre celý svet, hovorí Elon Musk
Tunelovacia spoločnosť Elona Muska, The Boring Company, uzavrela dohodu s vládou SR!
Ministerstvo hospodárstva SR chce založiť štátnu automobilku. Vyrábať má elektromobily
7 komentárov
Až neuveriteľná správa (tiež verím, že nie prvoaprílová) pri všetkých tých skľučujúcich šedivých až čiernych informáciach, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán.
Elon, Elon, ty dokážeš prekvapiť… !
citaj s porozumenim 😉
Je dobré vedieť,že Tesla chystá aj lacný automobil ale vyplýva z toho že tým vývojárov má volné kapacity a treba ich zamestnať Tu ide koronavírus bokom!A na takom vývoji nového auta sa podiela množstvo ludí!Musia navzájom úzko spolupracovať. Preto mám dojem,že riadiaca elita sveta sa neponáhla s vývojom lieku proti koronavírusu a počíta s väčším úmrtím ludí na tejto planéte!!! Je to tvrdé konštatovanie ale čas ukáže na kolko som sa mýlil!!! Prečo takto konštatujem? Pretože vedci celého sveta by sa mali spojiť a s maximálnym úsilím makať na čo najrýchlejšom nájdení lieku proti koronavírusu!!! Ved denne zomierajú stovky ludí!!! Namiesto toho súkromné firmy pracujú jednotlivo a snívajú o tom,kolko miliard zisku zarobia ak sa im podarí nájsť liek ako prvý! A v automobilkách sa naplno maká na nových elektroautách. Tam neexistuje heslo „BUĎME DOMA“!!!TO SÚ PARADOXY!!!
Srandičky, srandičky …. ! Čaká nás ešte všeličo, a kto vie, kto všetko z nás sa dožije roku 2025, keď mnohé resp. niektoré dnes avizované pokrokové riešenia prídu do praxe! Zatiaľ žijeme dneškom, a preto „Nech žije 1. apríl“!
Ach jo, jste zatím jediní, kteří mě napálili! 🙁
Myšlienku života a smrti väčšinou presadzujú ľudia, ktorí nie sú spokojní sami zo sebou… Takže tu to nehrá žiadnu rolu…
Ako nápad lacného EV je super…
Či ich to vytiahne z tkzv korona-krízy, to neviem, ale teším sa na nové autíčko, aj keď to bude mať menší dojazd.
Tak fajn. Niektorí sa „chytili“, niektorí nie. Dokonca aj na mňa to pôsobilo veľmi presvedčivo, až po vetu: V Európe sa najskôr dočká región, ktorý Tesla označuje ako „Other Europe“.
No čo, však napíšem komentár ako prvý, nech je zábava…