Tesla údajne uvažuje o veľkom znížení cien Modelu 3 vyrábaného v Číne

7

Podľa nových správ má Tesla uvažovať o tom, že budúci rok zníži ceny Modelu 3 vyrobeného v novej šanghajskej Gigafactory 3 o 20 %.

Podľa portálu Bloomberg má zníženie predajných cien zabezpečiť zníženie výrobných nákladov. A to vďaka použitiu väčšieho množstva lokálnych komponentov, takže nebude potrebné dovážať do Číny toľko súčiastok. Tým sa znížia celkové náklady Tesly na colné poplatky, uviedli ľudia z vnútra spoločnosti, ktorí si neželali byť menovaní.

Podobného scenára by sme sa pritom mohli teoreticky dočkať aj v Európe, po spustení závodu Tesla Gigafactory 4 v Nemecku. Na druhej strane, miestni dodávatelia z Európy budú s najväčšou pravdepodobnosťou „drahší“ ako tí čínski, takže potenciálne úspory by zrejme neboli také veľké ak vôbec.

Aktuálne „čínske“ ceny podobné tým „svetovým“

Čo sa týka aktuálnych cien Tesly Model 3 v Číne, tie sú po prepočte nasledovné: Standard Range Plus – 45 800 €, Long Range – 56 600 € a Performance – 65 600 €. Pre porovnanie uvádzame „slovenské“ ceny Modelu 3 vyrobeného v USA: 47 400 € / 57 800 € / 63 500 €.

Po 20 % znížení cien by tak bol čínsky Model 3 podstatne lacnejší nielen v porovnaní s cenami na Slovensko dovážaného vozidla, ale aj v porovnaní s cenami na domácom americkom trhu. Veď ten vyjde v USA po prepočte a započítaní DPH vo výške 20 % na zhruba 43 000 € / 53 000 € / 62 000 €.

Dôvodom snáh Tesly o znižovanie cien môže byť zrejme pokles predaja e-áut na čínskom trhu spôsobený najmä obmedzením vládnych stimulov, ako aj tamojšia konkurencia. A konkurencia bude zrejme dôležitá aj v Európe. Veď Tesla nebude mať až taký dôvod znižovať predajnú cenu svojich vozidiel, pokiaľ nepocíti konkurenčný tlak, a to najmä od tradičných automobiliek.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hacknutý softvér naznačuje príchod Tesly Model 3 so 100 kWh batériou
Čína útočí hi-tech elektromobilom so zlomenými „Tesla-krídlami“
Novinár tvrdí, že v Číne vyrobená Tesla Model 3 je lepšia ako tá z USA

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Chcem Model 3 long-range za 40tisic eur a minus dotácia 8 tisíc = 32 000 eur 🙂

    To by bola paráda keby boli o rok zľavy na ten model 3 z Číny. Vôbec by mi nevadilo Made in Čína.

    Tradične automobilky by aspoň pochopili, že sú riadne pozadu.

  2. Tie autá z Číny mi nikdy neuvidíme… Za 20.000 alebo pod tú sumu teslu nikdy nedostaneš… Ale ani za 32 🙂 ale za tých pár rokov ti vyrobia auto tie prďase za dvacku, väčšie ani moc nie, však aj oktavka je okolo 27.000 a presne to by som si ja prial… Cca rozmerovo podobné autíčko v nižšej strednej triedy za max 30.000 s DPH… A to zatiaľ neexistuje….

    • ked bude v prevadzke berlinska gigafactory, odpadnu cla, dovtedy zvysia produktivitu, budu lepsie a lacnejsie baterie, bude aj tesla za 20 😉 ved za 5 rokov uvidime, ale ja som optimista 😉

  3. A napadlo Vas,ze zase ide o prisprosty busines,aby bol zase novy typ auta? Zase je co vyrobit,za vyssiu cenu,zase rychlo statne dotacie,potom vyrabat vacsi dojazd atd. A co teraz? Kde je spolahlivost,potom rychlo postavit nabijacky po celom state. A co potom stoji podpor zo stranu statu? A po par rokoch da konecne pravda odpoved ako dostane po hube likvidencia elektroaut a autobateriach vobec,pretoze enviro!!! A po par rokov zacne vyroba zase benzinovych aut,lebo enviro bude zase jednoduchsie a predovsetkym lacnejsie a najma – lebo busines. Chore cele.

Pridajte komentár