Z kuchyne spoločnosti Tesla prichádza hneď niekoľko zaujímavých noviniek. Tie sa týkajú pomerne značného zlacnenia elektromobilu Tesla Model 3 „MIC“, rekordného kvartálu z hľadiska predaja vozidiel a kúpy ďalšej spoločnosti, ktorá súvisí s batériami.
Asi by sa patrilo začať pogratulovaním spoločnosti Tesla k dosiahnutiu rekordného predaja elektromobilov. Tretí štvrťrok 2020 bol totiž jej najúspešnejším z hľadiska počtu vyrobených a dodaných vozidiel. Za 3 mesiace tohto obdobia vyrobila 145 036 vozidiel a stihla dodať 139 300 áut. Až 128 000 z nich tvorili modely Model 3 a Model Y.
Zatraktívnenie Modelu 3 „MIC“
A tento kvartál to môže byť pre Teslu z hľadiska predaja ešte lepšie (ak teda korona „dovolí“…). Tesla totiž zlacnila Model 3 „Made in China“ (MIC), o ktorom sa hovorí, že sa má začať dovážať aj do Európy. Miestni pozorovatelia pritom hlásia, že po zlacnení sa značne zvýšili už dovtedy početné objednávky v rámci čínskeho trhu.
Cena základného modelu Tesla Model 3 SR je po novom v prepočte 31 380 € po tamojších štátnych dotáciách (cca 2 500 €). Tzn. zlacnenie cca o 2 700 €. Zdroje agentúry Reuters uvádzajú, že Tesla v rámci tohto modelu nahradila batériové články NCM lacnejšími článkami LFP (zrejme od CATL).
Nezdá sa však, že by to muselo mať nutne súvis. Zlacnenia sa totiž dočkala aj vyššia verzia Long Range RWD, ktorá by mala stále používať pôvodné články typu NCM. Jej cena klesla zo 43 200 na 38 900 € (na túto verziu sa nevzťahujú tamojšie dotácie).
Tesla kúpila nemeckú spoločnosť ATW
Portál The European priniesol správu, že Tesla tiež kúpila nemeckú spoločnosť ATW (Assembly & Test Europe GmbH), ktorá minulý mesiac oznámila, že krachuje, píše Teslarati. Do pandémie koronavírusu išlo o veľmi ziskovú spoločnosť, ktorá sa zaoberá vývojom a výrobou moderných produkčných liniek na batérie.
Bola pritom dodávateľom spoločností ako BMW, Daimler či Magna. V správe sa tiež uvádza, že vďaka akvizícii sa zachová všetkých 210 pracovných miest. Zdá sa tak, že ide o win-win obchod, nakoľko spoločnosť ATW bola zachránená pred bankrotom, pričom sa dá predpokladať, že Tesla túto spoločnosť získala za podstatne výhodnejších podmienok, ako by tomu bolo pred krízou.
ATW tak môže byť ďalším dielikom do skladačky Tesly na ceste k naplneniu jej megalomanských plánov ohľadom produkcie vlastných batérií.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zlacnila aj solárnu strechu a priemyselnú batériu Powerpack
Čínske e-mobility startupy sa neboja Tesly. „Je ako Apple, vzdeláva trh“
Rekordné predaje elektromobilov na Slovensku nezastavila ani koronakríza
Jeden komentár
Vyberám z nadpisu: „Tesla dosiahla predajný rekord“.
Ona tá Tesla dosahuje tie predajné rekordy asi preto, lebo je na to nejaký dôvod.
Ten dôvod je veľmi jednoduchý – Tesla totiž dosahuje najvyššiu kvalitu a najvyššie inovácie. A aj kvôli tomuto účelu kupuje firmy a dáva neskutočné prostriedky do vývoja.
A to, že sú prvotné problémy s kvalitou pri výrobe, je úplne normálne. Tá kvalita sa jednoducho odladí a ide sa naplno, reklamácie sa vyriešia a vybavené. To iba neprajníci „nafukujú“ do zbytočných rozmerov, predaje hovoria za všetko.
Napíšem príklad, ktorý síce nemá nič spoločné s autami, ale princíp je rovnaký.
Istá dáma z rodiny pečie torty a koláče. Jej výrobky sú asi o 20 až 30 % drahšie ako ponúka okolie, ale napriek tomu má objednávky na 2 – 3 mesiace dopredu, Vianoce sú „objednané“ min. 1 rok vopred.
Dôvod? Kvalita.
Používa iba značkovú múku (Babičkina voľba, Pohronský Ruskov a iné) a žiadne lacné múky „typu“ Tesco, „typu“ Kaufland a pod.
Používa výlučne maslo, žiadne margaríny.
Nikdy tam „nechrstne“ chlórovanú vodu z vodovodu, ale iba minerálku. Kde by tie minerály neboli vhodné, tak vodu pre kojencov.
Atď, atď.
A ľudia si za tú lahodnú chuť radi priplatia.
Veď nakoniec, svadobnú tortu si obvykle dávajú ľudia robiť iba raz za život.
A nové auto sa obvykle tiež nekupuje veľakrát za život…