Tesla Model 3 „kradne“ európskych zákazníkov najmä nemeckým značkám

6

Z interných dokumentov Tesly, ktoré sa podarilo získať nemeckému magazínu Auto Motor und Sport, vyplýva, že európski majitelia Tesly Model 3 predtým vlastnili predovšetkým automobily nemeckých značiek. A to platí aj v prípade lokálpatriotických Nemcov. Zaujímavé tiež je, že množstvo majiteľov Modelu 3 bolo ochotných zaplatiť za svoje terajšie auto viac ako predtým a že len málo z nich predtým vlastnilo elektromobil.

Auto Motor und Sport zverejnil štatistiky, ktoré určite netešia nemecké automobilové značky. Veď na základe interných dokumentov spoločnosti Tesla prechádzajú k Modelu 3 najmä dovtedajší majitelia vozidiel značiek Volkswagen, BMW, Audi a Mercedes.

Od Golfu k Modelu 3

Zaujímavosťou je, že najviac zo súčasných európskych majiteľov Tesly Model 3 predtým vlastnilo dlhoročný „predajný trhák“ Volkswagen Golf. A to môže byť prekvapením aj z hľadiska ceny. Veď Model 3 je vo všeobecnosti podstatne drahším vozidlom ako Golf.

Tesla pritom podľa Auto Motor und Sport predpokladá, že zákazníci si začínajú uvedomovať, že náklady na vozidlo nie sú len o obstarávacej cene. Veď elektromobily majú vo všeobecnosti nižšie náklady na údržbu, ako aj prevádzku.

Netreba tiež zabúdať na to, že množstvo krajín poskytuje na elektrické automobily rôzne zvýhodnenia, napríklad daňové alebo ich kúpu dotujú tisíckami €. Tesla tiež uvádza, že zákazníci pri kúpe vozidla čoraz viac zohľadňujú environmentálne problémy.

Na ďalších priečkach najviac „okrádaných“ modelov nájdeme BMW 3, Audi A3, BMW 5 a Audi A4. 9 z 20 zákazníkov pritom prešlo k Tesle Model 3 z cenovo dostupnejšieho segmentu automobilov. A až 17 z 20 majiteľov Modelu 3 predtým vlastnilo spaľovací alebo hybridný automobil. Tieto čísla vyplývajú z prieskumu spoločnosti Tesla, ktorý bol uskutočnený v období február 2019 až február 2020.

V Nemecku „trpí“ najmä BMW

Nemecké značky pritom neboli „ušetrené“ ani doma. Veď najviac nemeckých majiteľov Tesly Model 3 predtým vlastnilo modely BMW 3, VW Golf, BMW 1 a Mercedes-Benz E. Na 5. priečke najviac „okradnutých“ sa umiestnil prvý „nenemecký“ a elektrický model Nissan Leaf.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Tesla efekt“ vraj spôsobuje, že prémiové spaľováky strácajú na hodnote
Tesla „bije“ nemeckú prémiovú konkurenciu už aj na európskom trhu
Tesla Model 3 je jednoznačne najpredávanejším elektromobilom za rok 2019

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Presne tak. Podla mna tieto znacky hlavne nepochopili, ze dnesny zakaznik je dost orientovany na vsetky tie mobilne a pocitacove technologie, to tesla poskytuje, dojonca vam aktualizaciou software zlepsi zrychlenie ci dojazd… Tiez tu mame eko trend. Nehovoriac o tom skvelom zrychleni a image tesly. Sam teslu nemam, ale soferoval som. Mozem povedat ze som si pripadal ako keby vsetci okolo sli na kococh s konmi. Perfektny zazitok. Plus autonomne riadenie… pecka. Keby mam rozpocet na auto 55000 kupujem teslu, jednoznacne. Samozrejme ak niekto preferuje ine znacky, je to v poriadku, len davam svoj nazor do placu.

  1. Green forest on

    Prieskum bol z Tesly takže keci. X nemcov vlastnilo pred tim Bmw alebo WV Golf ,Audi atď.Tak je logické že, keď si kúpil Teslu pred tym mal nejaku nemecku značku.Tesla je nekvalitne auto keď ju prezeniete po autobahn v Nemecku okolo 200kmh po 45 min bude musieť ísť na charger a
    už nemáte stavu… dost nepraktické .Ked som bol v Nemecku v auguste 2019 a v októbri 2019 tak som tam videl počas jazdy 2 tesly model x a model 3. A to išli max 100 kmh a to tam kde je neobmedzena rýchlosť. Čas sú peniaze asi.Benzinaky a Diesle tam jazdili 180kmh až 200kmh bezne. Tesly sú na nemecké diaľnice nepraktické ,možno tak na okreskach max .Tesla sa zabudla zmieniť že zákazníci kupujú Teslu ako posledné auto v rodine.Model x je super na nákupy veľký kufor, takže z domu do supermarketu a spät.Potom presadne do Bmw X 5 5 .50 Diesel a ide sa na výlet do kina a na veceru.A do práce použije Mercedes S class cupe.Ako Tesla je super dizajn ,super zrýchlenie moderné auto samé technológie ale jeden veľký problém!!! DOJAZD A STATIE NA NABIJANIE A TO SKORO STALE TREBA PCHAT TESLU DO ZASTRCKY.OTRAVNE!!!Američania kupovali golfové vozitka pred tim, teraz si miesto toho kúpia Teslu ako posledné auto v poradí do zbierky .Elektromobil bude úžasný keď sa nabije na nabíjačke za 60 sekund na 300 km. Ináč to nema zmysel.A keď zvýšia poplatky na super chargeroch a chargeroch tak to bude drahé vozenie do Tesca a späť P.S som majitelom modelu X,nekvalitne auto.Dizajn super zrýchlenie Waaaau technológie úžasné ale veľmi nekvalitne pozbijane dokopy .Elektro mobil je auto určené pre víkendových šoférov a ľudí ktori užívajú automobil 2x to týždňa na 2 hodiny.Dieslom a Benzínu FUTURE GO GO GOOOOOO gasolin car Forever!!! Amen

    • Najmudrejši. on

      No ono všetky nemecke auta su kyble. Hlavne tie BMV, nasledne vw a ako taku kvalitu si drzi mercedes. Opel nebudem ani komentovat v servise nevedia odstranit zavadu ani pri aute v zaruke. Tesla kvalitou sice nevynika ale nedostatky sa snazia odstranit. A ten dojazd je viac nez dostatocny. Ja mam iba leaf s dojazdom do 200km a som spokojny. Nabyjam doma v noci ked spim tak necakam pri aute jak idiot na benzinke, to len ked potrebujem natankovat druhe auto Auris hibrid ktore vyuzivame v rodine ako druhe auto. To co tu pisete su ciste nezmysli. Elektro je na denne jazdenie a spalovak je vykendak. Telefony a laptopi tiez nabyjate denne a nikto na to nenadava hoci boly technologie na benzinovy mikromotor ale nebol zaujem.

Pridajte komentár