Elon Musk v roku 2017 vyhlásil, že Tesla Model 3 bude neskôr dostupná aj so vzduchovým odpružením. Modely S a X majú pritom pokročilý a veľmi užitočný systém adaptívneho vzduchového odpruženia. Aktuálne sa objavilo viacero správ, že sa k ním v tomto smere pridajú aj modely 3 a Y, avšak…
Tesla Model 3 vo verziách AWD mala byť podľa Tesly dostupná aj so vzduchovým odpružením, a to do 6 mesiacov od uvedenia na trh v roku 2017. Doteraz sme sa však nedočkali. Spočiatku boli zrejme dôvodom produkčné problémy a neskôr čo najväčšie odlíšenie vlajkových lodí Model S a Model X od podstatne lacnejšej „trojky“.
Modely S a X pritom majú pokročilé adaptívne vzduchové odpruženie v štandarde už niekoľko rokov. Pôvodný systém nazývala Tesla „Smart Air Suspension“. Vďaka nemu bolo možné nastaviť svetlú výšku Modelu S v rozmedzí 116 až 160 mm.
Pri zvyšovaní rýchlosti vozidla pritom dochádza k automatickému znižovaniu jeho svetlej výšky, a to z dôvodu optimalizácie jazdných vlastností, aerodynamiky a tým pádom aj dojazdu. Nastavenie je možné tiež vykonať manuálne, prostredníctvom infotainmentu. Riadiaci systém si dokáže tieto nastavenia zapamätať a priradiť ku konkrétnym GPS súradniciam. To je užitočné, napr. keď pravidelne jazdíte určitú trasu, na ktorej je úsek s nespevneným povrchom/poľná cesta.
Do roku 2017 využívali vlajkové lode Tesla rovnaký „hardvér“ ako vozidlá Mercedes-Benz. Od roku 2017 Tesla inštaluje do svojich elektromobilov vlastné riešenie. A to sa dočkalo vylepšenia v minulom roku. Nepochybujeme pritom o tom, že množstvo zákazníkov by si v prípade Modelu 3 či Modelu Y ochotne priplatilo za vzduchové odpruženie.
Na začiatku bol katalóg náhradných dielov…
Mnohých určite potešili nedávne neoficiálne správy, či skôr špekulácie, ktoré vznikli na základe jednej z položiek oficiálneho katalógu náhradných dielov spoločnosti Tesla. Ten naznačoval existenciu náhradného dielu pre Teslu Model 3 AWD so vzduchových odpružením, na čo upozornil aj portál Teslarati.
Následne sa objavili aj špekulácie, že Model 3 dostane vzduchové odpruženie, ktoré bolo vyvinuté pre príbuzný pripravovaný Model Y.
…Na „konci“ Elon Musk
Elon Musk však potom prostredníctvom siete Twitter napísal k tejto téme nasledovné: „Toto nie je správne. Pre (modely) 3/Y sa neplánuje vzduchové odpruženie. Vzduchové odpruženie majú/budú mať len (modely) S/X a Cybertruck.“
Šéf Tesly tak určite mnohých sklamal, nemusí však ísť o úplnú definitívu. Možno neskôr, keď nebude pre Teslu nevyhnutné čo najviac odlišovať modely S a X (výroba len zo sentimentu…) od modelov 3 a Y a bude si môcť z hľadiska efektivity dovoliť vyrábať ďalšie verzie svojich kľúčových elektromobilov, sa naozaj dočkáme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hacknutý softvér naznačuje príchod Tesly Model 3 so 100 kWh batériou
Tesla zvýšila dojazd Modelu Y a odhalila jeho sériovú verziu
Tesla Model 3 „Obrist Mark II“ je hybrid s dojazdom 1 000 km
Jeden komentár
Jednoducho nie. Privelmi nespolahlive a kazove