Nemecká inžinierska spoločnosť rozobrala Teslu Model 3 a podrobila ju dôkladnej analýze. Jej výstupom je aj potenciálna výrobná cena modelu. Tú nakoniec podtvrdil aj šéf Tesly, Elon Musk. Koľko teda Tesla zarobí na Modeli 3?
To, že Tesla Model 3 môže byť hlavným spúšťačom masového dopytu po elektromobiloch, si uvedomuje aj konkurencia. Potom ako podrobila nemenovaná nemecká automobilka Model 3 reverznému inžinierstvu, tu máme ďalšiu zaujímavú správu z Nemecka. Magazín WirtschaftsWoche informuje, že ďalšia domáca spoločnosť podrobila novinku pitve, ktorá odhalila výrobné náklady či zloženie batérie.
Model 3 by mal Tesle poriadne zarobiť
Testovací inžinier nemeckej spoločnosti sa vyjadril, že výrobné náklady Tesly Model 3 z pohľadu materiálu a logistiky odhadujú na 18 000 USD (15 000 €). Ďalších 10 000 USD (8 500 €) by mali zhltnúť mzdové náklady. To znamená celkové náklady na výrobu vozidla vo výške 28 000 USD (23 500 €).
Má sa pritom jednať o priemerné náklady na vozidlo, ktorého cena sa pohybuje od 35 000 do 78 000 USD. Avšak inžinier zároveň dodáva, že tieto výrobné náklady by mali platiť pri dosiahnutí produkčnej kapacity 10 000 vozidiel týždenne, čo je finálnym zámerom Tesly.
Základný Model 3 by nebol aktuálne ziskový
Elon Musk sa nedávno vyjadril, že Tesla by nebola aktuálne schopná vyrábať najlacnejší, základný Model 3, ktorého cena bude 35 000 USD, so ziskom. Preto budú najskôr v ponuke drahšie verzie. To poukazuje na dôležitosť podmienky nemeckej inžinierskej spoločnosti, ktorá pri nacenení výrobných nákladov zohľadnila maximálny objem výroby na úrovni 10 000 vozidiel za týždeň.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk sa konečne vyjadril k dostupnosti Tesly Model 3 v Európe
Tesla predstavila Model 3 s pohonom 4×4 aj výkonnú verziu Performance
Nemecka automobilka rozobrala Teslu Model 3. Čo zistila?
Elon Musk potvrdil nemecký odhad
Tesne po zverejnení analýzy, bol s jej výsledkami konfrontovaný Elon Musk. Na otázku redaktora Electrek, či súhlasí s uvedenou sumou, odpovedal stručne a jasne: „Rozhodne“. To by znamenalo, že po dosiahnutí maximálnej plánovanej úrovne produkcie by Tesla operovala so zamýšľanou 25 % maržou už pri základnom modeli za 35 000 USD. Hospodárske výsledky Tesly by tak nabrali úplne nový kurz.
Zloženie novej batérie konkurenčnou výhodou
Nemecká analýza taktiež odhalila ďalšiu zaujímavú skutočnosť. Batériové články Modelu 3, tzv. „2170“, totiž obsahujú len 2,8 % kobaltu. To je až o 65 % menej, ako je priemer v rámci priemyslu (8 %). Keďže je kobalt vzácnym kovom, Tesle by to mohlo priniesť veľkú konkurenčnú výhodu.
Zdroje: Teslarati, Electrek, titulná fotografia: Tesla cez Youtube
Jeden komentár
A este ked sa cena litia vrati na hodnoty z roku 2016, tak bude este lacnejsia,
https://tradingeconomics.com/commodity/lithium