Osud Tesly do značnej miery závisel od vyladenia výrobného procesu Modelu 3. Po mnohých problémoch sa to Tesle zdá sa podarilo. Dôkazom sú údaje z výrobného procesu aj oficiálne video, ktoré zachytáva všetkých 40 produkčných krokov.
“Tesla čelila vážnej hrozbe smrti v dôsledku objemu produkcie Modelu 3. Peniaze zo spoločnosti vytekali šialene rýchlo. Ak by sa tieto problémy nevyriešili v krátkom čase, zomreli by sme do niekoľkých týždňov. Bolo to extrémne náročné,” povedal šéf Tesly pre Axios.
Tieto slová Elona Muska potvrdzujú dôležitosť efektívnosti výroby Tesly Model 3 pre budúcnosť celej spoločnosti. Zdá sa, že už je v tomto smere takmer všetko v poriadku, keďže Tesla ukázala výrobný proces svojej novinky viacerým akcionárom, analytikom či novinárom.
Model 3 vznikne za 90 minút
Asi najvýznamnejší analytik z Wall Street, Pierre Ferragu, ktorý sa venuje spoločnosti Tesla, povedal po prehliadke výrobného závodu vo Fremonte, že produkcia Tesly Model 3 je „biblická“ vo svojej jednoduchosti. „Videli sme, ako sa stal z prázdnej karosérie plne funkčný elektromobil len za 90 minút v niečo viac ako 40 krokoch, na linke dlhej cca 300 m,“ povedal Ferragu (via Business Insider).
Jednoduchosť celého procesu je podľa neho neuveriteľná. „Výroba porovnateľného auta tradičnej automobilky sa skladá z asi 130 až 200 krokov,“ dodáva. Jeho ďalšie zistenia sú pritom podobné tým od spoločnosti UBS, ktorá Model 3 kompletne demontovala, pričom sa vyjadrila, že v ňom našla technológie ďalšej generácie a vojenskej triedy.
3-násobne kratšia kabeláž
Tesla Model 3 používa podľa Ferragua kábeláž s celkovou dlžkou okolo 1 km. To je 3-násobne menej, ako je tomu v prípade tradičných ekvivalentných prémiových áut. Napriek tomu sa mu zdá, že systém kabeláže je stále nedomyslený. A to si myslí zrejme aj Elon Musk, ktorý tvrdí, že Tesla Model Y, ktorá bude vychádzať z Modelu 3, bude mať len 100 m kabeláže.
Ferragu taktiež priznáva, že Tesla má ešte čo zlepšovať. Napriek spomínaným pozitívam je vo výrobni veľa „neporiadku“, pričom stále vníma zbytočnú komplikovanosť, ktorá je pozostatkom z ranných fáz produkcie, uvádza v tejto súvislosti Barron.
Podľa Ferragua je cesta Tesly k produkcii Modelu 3 na úrovni 7 000 ks týždenne jednoduchá. Konečný cieľ, ktorým je 10 000 ks za týždeň, by pritom mala spoločnosť dosiahnuť len s malým navýšením kapitálových výdavkov.
Najlacnejší Model 3 snáď už čoskoro
Nuž veríme, že neustále zefektívňovanie výroby a jej stúpajúci objem nám už čoskoro prinesie sľubovaný základný model za 35 000 $. Ten totiž podľa slov Elona Muska z konca októbra, nedokáže Tesla zatiaľ vyrábať so ziskom. Podľa jeho odhadov sa tak má stať zhruba v polovici roka 2019.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako klesá výrobná cena Tesly Model 3 v závislosti od objemu produkcie?
Tesla údajne zrušila kriticky dôležitý test Modelu 3, aby dosiahla výrobný cieľ
Tesla Model 3 dostala nové svetlomety. Ako dopadli v testoch IIHS?
4 komentáre
Za B stĺpikom vľavo hore zabudli zacvaknúť krytku šróbu ktorý drží pokope tie veľké biele plastové kryty.
Za miernu, co ja viem, 50% zlavu si ju zacvaknem aj sam 🙂
preto maju tie auta tolko nedostatkov, ale co oko nevidi…
Nevzali ste do uvahy cely vyrobny proces, chyba lisovna, zvarovna, lakovna – celkovy vyrobny cas je dolezity nielen udaj z montaze. Dalej je dolezite ako su kontrolovane a vyrabane dodavatelske diely a ako je implementovany vystup z finalnej kontroly – feedback pre projektove a technicke oddelenia. Ale klobuk dole, zvycajne to trva radovo dlhsie.