Verzie Tesly Model 3 sa prekvapujúco výrazne líšia výkonom nabíjania

2

Tesla Model 3 je dostupná vo viacerých verziách, ktoré sa líšia najmä dojazdom, výkonom a cenou. Vďaka Fastned sa však dozvedáme, že aj výkonom nabíjania na nabíjacích staniciach tretích strán. A to prekvapujúco výrazne.

Tesla Model 3 podporuje nabíjanie výkonom až 250 kW, a to prostredníctvom novej generácie nabíjacích staníc Tesla Supercharger V3, ktoré ešte len začínajú vyrastať, a to najskôr v USA. V Európe sú dostupné zatiaľ „len“ „V-dvojky“ s aktualizovaným výkonom 150 kW.

Keďže však európska verzia Tesly Model 3 disponuje nabíjacím portom CCS, ktorý je v podstate európskym štandardom, je ju možné nabíjať aj na väčšine rýchlonabíjacích staníc tretích strán. Napríklad v sieti ultra-nabíjačiek Ionity (až 350 kW), kde je podľa Insideevs možné dosiahnuť maximálny nabíjací výkon až 190 kW.

Nedávno pritom holandský prevádzkovateľ nabíjacích staníc Fastned zverejnil výsledky rýchlosti nabíjania Tesly Model 3 Standard Range Plus (dojazd: 409 km  – WLTP) a Long Range (560 km  – WLTP) na svojej nabíjačke s výkonom 175 kW.

Prekvapujúci rozdiel

Ako máme možnosť vidieť na nasledujúcom grafe, tak rozdiel vo výkone nabíjania je veľmi výrazný, čo je dosť veľké prekvapenie. Maximum síce dosahujú obe verzie cca pri 50 % úrovni kapacity batérie (SoC). Avšak maximálny výkon je v prípade verzie Standard Range Plus 100 kW a v prípade verzie Long Range takmer 150 kW.

tesla model 3 vykon nabijania

Zdroj: Fastned.nl

Škoda pritom, že Fastned nezverejnil aj dobu nabíjania jednotlivých verzií. Každopádne všetko nasvedčuje tomu, že za rovnaký čas nabíjania získa Model 3 vo verzii Long Range väčší dojazd ako vo verzii Standard Range Plus. Minimálne v tomto konkrétnom prípade.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Dúfame teda, že tieto verzie nemajú rozličné nabíjacie, resp. TMS systémy batérie a rozdiel vyplýva len zo softvérových obmedzení nabíjania na nabíjacích staniciach tretích strán. V takom prípade by sme mohli v budúcnosti očakávať zrýchlenie nabíjania prostredníctvom OTA aktualizácií, a to až na (pre batériu) bezpečné maximum oboch verzií s kapacitne rozdielnymi batériami. Ak sa teda Tesla nerozhodne protežovať nabíjanie na svojich nabíjačkách, ako aj „vyššie“ verzie Long Range a Performance.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vedci vyvinuli technológiu pre 10-minútové nabíjanie elektromobilov
Detailné porovnanie rýchlosti nabíjania Modelu 3 na 4 verziách nabíjačiek Tesla
Špeciálnu verziu elektromobilu Aptera vraj nebude potrebné „nikdy nabíjať“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. No teda! Kto by to bol býval kedy povedal?
    Ale keby mi tá Tesla Model 3 Standard Range Plus hovorila „pane“, ja by som jej tú nižšiu rýchlosť nabíjania určite odpustil…

  2. Takto to pise jeden majitel modelu 3

    Verzia SR+ (39.000 eur bez DHP) ma oproti Long Range so zadnym nahonom mensiu, priblizne 50 kWh bateriu (max. vykon nabijania je 100kW), inak az na par drobnosti su to rovnake vozidla.

Pridajte komentár