Ešte pred predstavením Tesly Model 3 Elon Musk povedal, že tá bude jazdnými vlastnosťami konkurovať modelu BMW 3. Aktuálne sa o najvýkonnejšej verzii Modelu 3 „Performance“ dokonca vyjadril, že je o 15 % rýchlejšia a lepšie ovládateľnejšia ako športové BMW M3. Dokáže však driftovať tak ako „bavorák“? Odpoveďou je čerstvo zverejnené video od Tesly.
A aby sme v tom mali jasno, Elon Musk dodáva, že Tesla Model 3 Performance porazí na trati čokoľvek vo svojej triede. Vyhlásenia sú to síce „neskromné“, avšak pri pohľade na zrýchlenie najvýkonnejšieho Modelu 3, určite nie nereálne. Veď z 0 na 60 mph (97 km/h) akceleruje za 3,5 sekundy, podobne ako superšporty od Ferrari či Lamborghini.
To však samozrejme nič neznamená. Dôležitá je samozrejme aj ovládateľnosť vozidla či maximálna rýchlosť, ktorá býva pri elektromobiloch väčšinou výrazne limitovaná. „Maximálka“ je však v prípade Modelu 3 Performance veľmi „slušných“ 250 km/h. Ale čo ovládateľnosť a schopnosť driftovania? Dokáže naozaj konkurovať BMW (M)3?
Čo hovorí na Model 3 testovací jazdec BMW?
Testovací jazdec BMW, Alex McCulloch, hovorí cez web CleanTechnica o bežnej verzii Modelu 3 so zadným náhonom nasledovné:
„Toto auto mení pravidlá hry. Je schopné uspokojiť potreby predpojatého milovníka „bavorákov“ zo starej školy. Aj keď som chcel, nenašiel som nič, na čo by som sa mohol sťažovať. Je to ako križovatka minulosti a budúcnosti, pričom old-schoolový jazdec ako ja mohol zažiť budúcnosť a nemusel sa pritom vzdať toho, čo mu je drahé.“
Tieto slová na adresu Modelu 3 „Long Range Battery“ s oveľa nižším výkonom ako v prípade verzie Perfomance dávajú tušiť, že najvýkonnejší model bude skutočné delo. Ten má však pohon oboch náprav, čo značne limituje „driftérske“ schopnosti. Alebo nie?
„Driftérsky“ dôkaz zo stajne Tesly
Tesla pri zverejnení špecifikácií Modelu 3 Perfomance uviedla, že zadný motor je vyladený na efektívnu prevádzku, predný zas na športové jazdné vlastnosti. Jedná sa pritom o asynchrónny indukčný elektromotor, aký sa používa v prémiových modeloch S a X. Zadný motor je rovnaký ako v prípade bežnej verzie, t.j. synchrónny.
Napriek tomu, že je výkonnejší motor umiestnený vpredu, ide Tesle Model 3 Performance „driftovanie“ celkom dobre, čo poviete?
Model 3 Performance skidpad testing (🔈on!) pic.twitter.com/YEt8I5jewZ
— Tesla (@Tesla) 6. júla 2018
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla predstavila Model 3 s pohonom 4×4 aj výkonnú verziu Performance | Špecifikácie
Ako dlho si počkáte na Teslu Model 3, ak by ste si ju rezervovali dnes?
Ako rýchlo a za koľko sa nabije Tesla Model 3 na nabíjačke Supercharger? | TEST
Tesla Model 3 Performance je v rámci konfigurátora dostupná od minulého týždňa. Preto dúfame, že na zaujímavé používateľské recenzie potenciálneho BMW M3 „killera“ nebudeme musieť dlho čakať.
Zdroj titulnej fotografie: honeyboobooooooooooo cez Reddit
3 komentáre
Porovnavat minulost s buducnostou?…BMW je muzejny typ…Tesla buducnost…Jasne ze BMW NEMA na TESLU…
Tesla je od motošportu tak ďaleko ako Trabant od Limuzíny.
Jedna vec je ukazat drift tovarenskym jazdcom, ktory sa ho ucil do zblbnutia na konkretnom useku a druha vec je driftovanie laikom. Dalsia vec je zvuk a frajerina pod kapotou….. ze teraz pocuvajte ten zvuk vysavaca a vidite ten elektromotor…..je omnoho….???….omnoho ma vacsie kable ako normalna tesla. -)))))