Objavili sa fotografie vynovenej Tesly Model 3, ktoré naznačujú ďaleko dôležitejší upgrade. Mohli by sa tak potvrdiť doterajšie neoficiálne informácie.
Blogu Whole Mars sa podarilo odfotografovať elektromobily Tesla Model 3, ktoré sa líšia od tých doterajších. Zábery odhaľujú, že Model 3 sa po novom zbavil chrómových prvkov, ktoré dotvárajú exteriér vozidla. Ten už nenájdeme v oblasti rámov okien ani v rámcu kľučiek.
Táto zmena pritom až tak neprekvapí, nakoľko chróm neobsahuje ani mladší súrodenec Model Y, za čo si napr. od Sandyho Munra vyslúžil uznanie. Ide totiž o udržateľnejšie a zrejme aj nákladovo efektívnejšie riešenie, pričom sa nezdá, že by Model Y bez chrómu vyzeral horšie.
— Whole Mars Catalog (@WholeMarsBlog) October 9, 2020
Ďalšie zábery odhaľujú ďalšie „kozmetické“ úpravy, tentokrát v rámci interiéru. Zmenila sa totiž stredová časť medzi sedadlom vodiča a spolujazdca. Bočná časť centrálnej konzoly je po novom obšitá vegánskou kožou. Zmenil sa aj dizajn krytu stredového úložného priestoru, ako odhaľuje obrázok od jstesla. Electrek, ktorý mal možnosť vidieť vynovený interiér, dodáva, že kryt je vysúvateľný a nie výklopný ako doteraz. Povrchová úprave konzoly je po novom matná a nie lesklá.
New center console pic.twitter.com/uxiwr53ES2
— Whole Mars Catalog (@WholeMarsBlog) October 9, 2020
⚡️ NEW MODEL 3 CENTER CONSOLE ⚡️ pic.twitter.com/0vsAlgfXkt
— @jstesla (@jstesla) October 10, 2020
Tesmanian informuje, že majitelia nových vozidiel hlásia odlišné svetlomety a zmenšenie predného kufra – tzv. frunku. A práve to by malo naznačovať tie naozaj podstatné zmeny, ktoré sa nesú v duchu neoficiálnej septembrovej správy z Číny, o pomerne rozsiahlom upgrade Tesly Model 3.
Podľa Twitter účtu Tesla mania sa Model 3 dočká vylepšení, ktoré prinesú nový volant, „centrálnu konzolu 2.0“, nové svetlomety a koncové svetlá, elektricky otvárateľné veko zadného kufra, Octovalve a dvojvrstvové sklo pre lepšiu izoláciu hluku. Súčasťou avizovaných zmien je tiež odstránenie všetkých chrómových častí v rámci exteriéru vozidla.
Toto všetko sa má vzťahovať minimálne na Model 3 vyrábaný v Číne, ktorý sa údajne bude dovážať aj do Európy. Aktuálne fotografie z USA však naznačujú, že by sa to mohlo týkať aj vozidiel vyrábaných v americkom Fremonte.
Takže sa zdá, že sa táto neoficiálna správa z Číny začína potvrdzovať. Veď ako už bolo spomínané, majitelia nových modelov ohlásili rozdielne svetlomety a fotografie ukazujú vynovenú stredovú konzolu a odstránenie chrómových častí.
Dôležité Octovalve
Ale čo je najpodstatnejšie, zmenšenie predného kufra naznačuje, že Model 3 bude vybavený zariadením Octovalve, ktoré sa v prípade Modelu Y nachádza v prednej časti, čím si mohlo ukrojiť z časti úložného priestoru. Zdroj portálu Tesmanian pritom ešte v septembri uviedol, že do Tilburgu už bolo dovezených niekoľko Modelov 3 („Made in USA“) vybavených Octovalve a tepelných čerpadlom.
Octovalve je pritom veľmi dôležité zariadenie, ktoré Elon Musk označill za inžiniersky skvostné. Dodal, že práve vďaka nemu má Tesla Model Y tak vysokú efektivitu a dojazd. Ide o systém, v rámci ktorého bol chladiaci okruh integrovaný do jedného systému na riadenie vykurovania a chladenia. Ten pritom optimalizuje tepelnú energiu prúdiacu vozidlom a prispieva k zvyšovaniu účinnosti.
Termálny systém Octovalve je spárovaný s „unikátnym tepelným čerpadlom s unikátnou lokálnou tepelnou slučkou“, ktorá má byť hlavnou inováciou a plní veľmi dôležitú funkciu pri nízkych teplotách. Takže upgrade modelu Tesla Model 3 by mal priniesť tiež vyšší dojazd, a to aj počas chladných dní.
Dúfame teda, že sa už čoskoro dočkáme oficiálneho potvrdenia spomínaných vylepšení.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
V Európe vyrábaná Tesla Model Y bude vybavená novou štrukturálnou batériou
Robotizovaná „hadia nabíjačka“ od Tesly bude, potvrdil Elon Musk
Tesly budú vedieť detegovať výtlky na ceste, vďaka „mikro-mapám“
Jeden komentár
Tesla ukázala správny trend. Tepelný systém Octovalve je technológia budúcnosti.
A to nielen v autách, ako jasne naznačuje Tesla, ale aj v budovách, výrobných prevádzkach a podobne.
Veď iba jeden príklad: Budova sa v zime vykuruje, v lete ochladzuje pomocou klimatizácie. A celý rok sa zohrieva teplá úžitková voda. Na to všetko sa spotrebuje spústa energie (či už elektrická energia, fosílne palivá, drevo…).
Keby sa v budove urobila podobná „lokálna tepelná slučka“ a napríklad teplo, ktoré uvoľňujú „domáce tepelné čerpadlá“, t.j. chladnička, mraznička, klimatizácia a pod. využívalo v nejakom uzavretom tepelnom okruhu, viedlo by to k obrovským úsporám. A to jednak k úspore energií, palív (z toho vyplývajú samozrejme aj finančné úspory), a taktiež úspory skleníkových plynov.
Tesla naozaj ukazuje ten správny trend!