Exkluzívne: Prvý Slovák vlastniaci Teslu Model 3 sa podelil o svoje dojmy z vozidla

11

Elon Musk sa nedávno konečne vyjadril k dostupnosti Tesly Model 3 v Európe. Tá sa podľa neho začne na starý kontinent distribuovať až v prvej polovici roka 2019. Avšak Michal je zrejme prvým Slovákom, ktorý si už užíva prvé kilometre na jednom z najočakávanejších áut histórie. Nejedná sa ale o žiadnu “šedivku“, Michal totiž žije v Bostone, kde si v polovici júna oficiálne prebral svoj nový elektromobil. Najúžasnejšie však na tom je, že sa s nami podelil o svoje skúsenosti po niečo vyše týždňovom používaní.

Preberanie Tesly Model 3

Po vyše 2 rokoch od rezervácie sa Michal dočkal svojej Tesly Model 3. Tú si zhruba v polovici júna prebral v showroome Tesla Gallery neďaleko Bostonu. V rámci neho mu technik Tesly vysvetlil a poukazoval všetky možnosti nastavenia vozidla, spravil jeho registráciu a osadil značky. Taktiež elektromobil nabil doplna. Celé to trvalo zhruba pol hodiny.

Úplne prvé dojmy

Po prvotnom usadení za volant Tesly Model 3 bol Michal prekvapený veľkosťou a presvetlením interiéru. Zdal sa mu totiž malý a tmavý. Michal je vysoký a aj keď si dal sedadlo do najnižšej polohy, tak nevidel na semafory umiestnené nad cestou. Na to však zabudol vďaka výnikajúcemu zrýchleniu. Taktiež ocenil tichosť vozidla.

tesla model 3 test

Zdroj: Michal z Bostonu

Spokojnosť s Autopilotom

Michal už stihol otestovať aj funkcie systému Tesla Autopilot. Počas 2-hodinovej jazde po diaľnici fungoval podľa jeho slov dobre, pričom za celý čas musel zasiahnuť do riadenia len raz. A to na úseku, kde sa cesta rozdvojovala, pričom sa Michalovi zdalo, že by mohlo jeho vozidlo naraziť do nechválne známeho predelu.

tesla model 3 interier test

Zdroj: Michal z Bostonu

Menšiu výčitku si však zaslúži správanie Autopilota v zápche, kedy udržuje príliš veľkú medzeru pred sebou, do ktorej sa snažia dostať vozidlá z vedľajšieho pruhu. Automatické parkovanie funguje dobre, aj keď má Michal pocit, že prebieha veľmi natesno. Autoparking si môžete pozrieť na jeho nasledujúcom videozázname.

Nabíjanie na Superchargeri

Nabíjanie na nabíjacích staniciach Tesla Supercharger prebieha hladko. Do elektromobilu stačí zastrčiť nabíjací konektor. Nabitie polovice kapacity batérie stálo Michala 9 USD (pozn. redakcie: to vychádza zhruba na 3,6 USD na 100 km podľa testov EPA). Suma mu bola naúčtovaná na kreditnú kartu, z ktorej platil rezervačný poplatok za vozidlo.

Palubný systém dokáže pri zapnutej navigácii vyrátať, aká kapacita batérie ostane vozidlu, keď dosiahne zadaný cieľ cesty. Podľa Michala to funguje celkom presne.

natesle

Ďalšie Michalove postrehy

  • Aerodynamické kľučky dverí Tesly Model sú nezvyčajné, dá sa však na ne zvyknúť.
  • Na pochrómovanej kľučke ostávajú viditeľné odtlačky prstov.
  • Zvnútra sa dvere otvárajú stlačením tlačidla na ich madle.
  • K dispozícii je však aj klasická mechanická kľučka kvôli núdzovému otváraniu.
  • Otváranie prostredníctvom digitálneho kľúča v smartfóne nefunguje vždy ideálne. Niekedy je nutné použiť NFC kartu, ktorá je primárnym “kľúčom” Modelu 3.
tesla model 3 klucky dveri

Systém otvárania dverí Modelu 3. Zdroj: electrek.co

  • Tesla Model 3 sa “štartuje” stlačením brzdového pedálu.
  • Predný kufor sa dá otvoriť len z interiéru alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie. Avšak auto je možné ovládať pomocou aplikácie po 30 až 60 sekundách od jej spustenia. Predný kufor tak nie je vhodný na každodenné používanie.
  • Audiosystém je dobrý a výkonný. Po otvorení dverí vozidla sa jeho hlasitosť automaticky zníži na 10-percentnú úroveň, aby ste nerušili okolie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Analýza odhalila výrobnú cenu Tesly Model 3. Elon Musk ju potvrdil
Výrobná kvalita Tesly Model 3 ide významne hore | GRAF
Nová Tesla Model 3 AWD sa vyrába v “stane”. Musk si ho nevie vynachváliť

  • Vpredu sú dva USB porty, ktoré slúžia na nabíjanie mobilných zariadení. Nepodporujú však rýchlonabíjanie a ich maximálny prúd je výrazne limitovaný. Nedokážu napájať záznamovú kameru a smartfóny sa v nich dokonca vybíjajú.
  • Riešením je 12V zásuvka, tá je však neprakticky umiestnená v priehradke.
  • Pri rozbiehaní do kopca sa vozidlo po uvoľnení brzdového pedálu posunie mierne dozadu.
tesla model 3 test

Zdroj: Michal z Bostonu

Michal, ako aj my veríme, že väčšinu spomínaných problémov Tesla už čoskoro vyrieši prostredníctvom OTA aktualizácií softvéru.

Vážení čitatelia, ak máte nejaké praktické otázky ohľadom Tesly Model 3, neváhajte sa spýtať v rámci diskusie pod článkom. Michal sa totiž ponúkol, že ich rád zodpovie.

Na záver chceme samozrejme veľmi pekne poďakovať “Michalovi z Bostonu” za to, že si dal tú námahu a podelil sa s nami o svoje skúsenosti s jeho novou Teslou Model 3. Prajeme mu veľa šťastných kilometrov.

Zdroj titulnej fotografie: Michal z Bostonu

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Michal, ako aj my veríme, že vúššinu spomínaných problémov Tesla už čoskoro vyrieši prostredníctvom OTA aktualizácií softvéru. – opravte si chybu

  2. Dajú sa navoliť profily užívateľov tak, že sa najako automaticky prispôsobia nastavenia a pozície volantu a sedačky podľa toho, kto auto “odomkne” alebo až po nejakom navolení cez ovládanie v aute, ak vôbec… ?

  3. Ano daju, uzivatelsky profil zahrna polohu sedadla (da sa nastavit do 10 smerov), polohu volantu a natocenie bocnych zrkadiel. Da sa medzi nimi prepinat manualne. Automaticky sa nastavi profil podla toho koho mobil bol v dosahu ked sa odomklo.

    • Velmi dobra otazka! Ja mam dve namietky voci displayu. Jedna je ta ze ten display sa neda natocit a je natoceny trochu dole, takze z pohladu vysokeho chlapa sa na neho pozera pod divnym uhlom. A druha je ta ze z pohladu vodica mi volant blokuje lavu dolnu cast displaya, najma ked mam na nom ruku. Tam sa ale nic relevantne nezobrazuje pocas jazdy. Aktualnu rychlost a autopilot vidno dobre. Slnko na display priamo nesvieti, ale niekedy v nom vidno odraz praveho zadneho okna v pravej casti displaya.

    • Model S som nemal, planujem zajst do Tesla Gallery na skusobnu jazdu, aby som mohol porovnat. Model S je fyzicky vacsi, motor ma vyssi vykon a je tiez celkom drahsi.

  4. Ahoj Michal, podarilo sa Ti v US získať aj dotáciu na kúpu auta? A aký máš na nej priemerný dojazd pri plnom nabití? A ako to vyzerá so sedením vzadu, keďže si podľa skôr písaného vzrastom vyšší ? Ďakujem.

    • Federal tax credit $7500 si uplatnim nabuduci rok ked budem podavat dane. Massachusetts rebate $2500 mi pride coskoro. Priemernu spotrebu od kedy som ho kupil mam 250Wh/mile. Cez tyzden jazdim v meste v zapche, cez vikendy vylety po dialnici. Dojazd zalezi od rychlosti, pri 80-90 mph je odpor vzduchu dost velky. Pri takejto rychlosti, zapnutej klimatizacii mam dojazd asi 250 mil pri plnom nabiti. Ked sedim vzadu, tak mam nad hlavou asi 2cm miesta.

      • Ďakujem Ti Michal za odpoved. Ja som dnes neprešiel emisnou s C4 GP 1.6 HDI 🙂 Už trochu nadsluhuje – nechcem kupovať ďalšie konvenčné vozidlo. Cvičím sa v trpezlivosti, kým nepríde čas E-Cars aj k nám. A hlavne T-M3. Na tu sa teším najviac.

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!