Tesla Model 3 má stratiť za 3 roky na hodnote len 10 %

5

Ako vieme, automobily strácajú na hodnote pomerne rýchlo najmä počas prvých rokov. Niektoré viac, iné menej. A rekordérom v tejto oblasti má byť Tesla Model 3, ktorá dosahuje takmer 4-násobne lepšie ako priemerné výsledky na americkom trhu.

Spoločnosť, ktorá stojí za automobilovým vyhľadávačom iSeeCars.com a ktorá sa venuje aj výskumu trhu, vypracovala štúdiu ohľadom straty hodnoty vozidiel po 3 rokoch od kúpy, upozorňuje portál Teslarati. Analýzou pritom prešlo 6,9 milióna predajov v rámci amerického trhu.

Výstupom je záver, že po 3 rokoch stratia vozidlá na hodnote v priemere 39,1 %. V prípade hybridných/plug-in hybridných áut to je 40,9 % a v prípade plne elektrických vozidiel až 52,9 %. Dôvodom väčšieho „znehodnotenia“ elektromobilov má byť podľa šéfa iSeeCars, ktorým je Phong Ly, to, že väčšina z týchto vozidiel bola kúpená s daňovým zvýhodnením vo výške 7 500  $ (tamojší e-mobility stimul) a vývoj ich technológií napreduje veľmi rýchlo.

Elektromobily tak vo všeobecnosti rýchlejšie „zastarávajú“, pričom problémom môžu byť aj obavy kupujúcich zo značného poklesu kapacity batérie, a teda aj dojazdu. Najhoršie pritom dopadli elektromobily BMW i3 a Nissan Leaf s cca 60 % stratou. Vlajkové lode Tesly dosiali značne lepšie výsledky ako je priemer – Model S 36,3 % a Model X 33,9 %.

tesla model 3 strata hodnoty

Zdroj: iSeeCars.com

Neuveriteľný výsledok Modelu 3

Tesla Model 3 sa v tomto smere pritom javí ako z inej galaxie. Podľa iSeeCars má totiž po 3 rokoch stratiť na hodnote len 10,2 %. K zachovaniu vyššej hodnoty Tesiel majú pritom pomáhať aj neustále softvérové aktualizácie na diaľku, vďaka ktorým dokážu udržiavať krok s novšími verziami.

Ohľadom hodnoty elektromobilov Tesla Elon Musk dokonca povedal, že tie sa môžu stať v budúcnosti dokonca aktívami. Tzn., že ich hodnota má časom porásť. Dôvodom majú byť aktualizácie, ktoré z nich spravia plne autonómne vozidlá.

Autonómne Tesly pritom budú môcť jazdiť v službe Robotaxi a zarábať tak majiteľom peniaze v čase, keď ich nevyužívajú. A podľa Muska to môže byť až 30 000 $ ročne.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
S ohodnotením jazdeného elektromobilu na základe kondície batérie má pomôcť softvér
Farba elektromobilov Tesla môže mať značný vplyv na ich „zostatkovú hodnotu“
Ako sú na tom e-autá z hľadiska zostatkovej hodnoty v porovnaní so spaľovákmi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Čudné štatistiky.
    Keď som si pred 3 rokmi kupoval prvu p85 rv. 5.2014 tak ako 3,5 ročna stala 50 000 fr. (Nova 120 000 fr )
    Takže stratila za tri roky 60% z pôvodnej ceny.
    Pri kúpe mala nabehaných 118 300km .
    Pred mesiacom som ju predal za 25 000 fr z nábehom 270 000km.
    A ešte som ju ponúkol na výkup Tesle a tá mi ponúkla 10 000 fr.
    Viem že sa tu píše o modely 3 ale keď miekto chce predať tak pokiaľ by cena klesala tak pomaly nikto by jazdenku nekupil .
    Cenu určuje vždy trh
    Zatiaľ sú drahé jazdenky ale to chce čas .Model S bol tiež prve dva roky drahy.
    A pokiaľ autopilot by mal držať cenu M3 ,taak pokiaľ bude použiteľný a schválený v europe do premávky prejde ešte 5 ak nie 10 rokov ak vôbec…

    • Jasne Volloda, ale nie každá S má najazdené 118k km po 3r. Navyše z tabuľky nevidno, či ide o verziu p100, p85, atď.. Je to proste priemer za všetky verzie a všetky najazdené km. Takže, čo píšeš sa nijak nevylučuje. M3 určite pôjde tiež dole, no momentálne ako vidno, si hodnotu stále drží, lebo je jednoducho najefektívnejší, najmodernejší, a tiež nemá konkurenciu. Taká je realita momentálne.

  2. Hlupost. Kto by si koli 10tim usetrenym percentam kupoval 3 roky jazdene auto? To si predsa radsej kupim nove pri tak malom rozdiele.

Pridajte komentár