Britský magazín Autoexpress ako jeden z prvých v Európe otestoval cenovo najdostupnejšiu Teslu Model 3 Standard Range Plus. Je tak dobrá ako drahšie verzie?
Na úvod pripomíname, že Tesla Model 3 Standard Range Plus nie je úplne základným variantom tohto modelu, čo naznačuje aj dodatok „Plus“. Nejde tak o dlho avizovaný model za 35 000 $ (bez DPH). Táto verzia sa však dá podľa Tesly objednať telefonicky či na predajni.
V žiadnom zo svetových konfigurátorov ju však nenájdeme. Tesla ju stiahla z oficiálnej ponuky s odvodnením, že bol o ňu malý záujem, pričom zákazníci v ďaleko väčšej miere uprednostňovali „pluskovú“ verziu s vyšším dojazdom a lepšou výbavou. Tá je pritom na domácom trhu drahšia o 4 000 $ (bez DPH).
Koľko stojí?
V Európe sa pohybujú ceny Tesly Model 3 Standard Range Plus v rozsahu okolo 46 000 až 48 000 € (s DPH), v závislosti od konkrétneho trhu. Za tieto peniaze Tesla ponúka napr. 55 kWh batériu, dojazd 409 km (WLTP), elektromotor poháňajúci zadnú nápravu s výkonom 238 koní a krútiacim momentom 375 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 s.
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
Zistenia
Autoexpress v úvode svojho článku spomína práve zrýchlenie, ktoré síce nie je také, ako u predtým testovaných najvýkonnejších verzií, avšak aj vďaka okamžite dostupnému krútiacemu momentu je podľa magazínu akcelerácia hodná elektromobilov značky Tesla.
Riadenie vozidla je citlivé, pričom je možné jeho charakteristiku upraviť, pričom sa zmení aj vektorovanie krútiaceho momentu. Podvozok má byť tuhší, ale zároveň dobre zvláda nerovnosti na ceste. V tomto smere má byť Model 3 lepší ako prvé Modely S.
Lepšia má byť aj výrobná kvalita, podľa Autoexpress však stále nedosahuje úrovne Audi či BMW. Tesla má ale skvelý infotainment, pričom jeho 15″ displej má výbornú odozvu. Na informáciu o zostávajúcom dojazde sa vraj dá spoľahnúť. Žial, britský magazín neuvádza dojazd či spotrebu najdostupnejšieho Modelu 3, ktorá bola dosiahnutá počas testu.
Ešteže na pomoc „prichádza“ známy Bjorn Nyland. Ten v rámci testu dojazdu Tesly Model 3 Standard Range Plus dosiahol pri priemernej rýchlosti 90 km/h „letný“ dojazd okolo 400 km (spotreba: 12,2 kWh/100 km) a pri priemernej rýchlosti 120 km/h „letný“ dojazd 300 km.
Verdikt
Autoexpress v rámci záverečných výsledkov testu Tesly Model 3 Standard Range Plus uvádza:
„Model 3 je dostupnejší ako kedykoľvek predtým, vďaka čomu je ešte atraktívnejší. Chýba mu síce suverénne zrýchlenie verzie Performance, ale vo všetkých ostatných ohľadoch je to veľmi silná ponuka, ktorá ukazuje, že sa nachádzame v bode zvratu, pokiaľ ide o elektromobily.
Je dosť komfortný, dosť dobre jazdí, v rámci rýchlosti poráža porovnateľné spaľovaky, má bohatú štandardnú výbavu, vynikajúcu techniku a je praktický, a to nielen vďaka svojmu skutočnému dojazdu. Nastal teda čas na kúpu elektrického auta? Model 3 je súčasťou vybranej skupiny, ktorá vás prinúti si to myslieť.“
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Top Gear: Teslu Model 3 chcete, pretože je lepšia vo všetkých smeroch
Tesla je 4 až 5 rokov pred konkurenciou, hovorí nemecký automobilový expert
Detailné porovnanie rýchlosti nabíjania Modelu 3 na 4 verziách nabíjačiek Tesla