Cenovo najdostupnejšia Tesla Model 3 ponúka väčší dojazd po softvérovej aktualizácii

9

Európska verzia elektromobilu Tesla Model 3 Standard Range Plus, ktorá sa dováža z Číny, dostala softvérovú aktualizáciu, ktorá zvýšila využiteľnú časť kapacity batérie. Ako sa to prejavilo na dojazde, zisťoval Bjorn Nyland.

Keď známy e-mobility youtuber Bjorn Nyland v júni testoval základnú verziu Tesly Model 3 určenú pre európsky trh, zistil, že „buffer“ si z celkovej kapacity batérie 55,4 kWh ukrojil až 5,5 kWh. Nedávno však Tesla zvýšila využiteľnú časť kapacity batérie Modelu 3 Standard Range Plus (SR+), a to prostredníctvom softvérovej aktualizácie na diaľku.

Bjorn preto opätovne diagnostikoval špecifikácie batérie súvisiace s kapacitou a otestoval dojazd vozidla v praxi. Pomocou aplikácie ScanMyTesla zistil, že aktualizácia navyše sprístupnila 3,5 kWh kapacity batérie, a to aj vďaka zníženiu bufferu na 2,5 kWh, informuje Insideevs.

Využiteľná kapacita batérie s celkovou kapacitou 55,4 kWh je po novom 52,8 kWh, čo predstavuje 7,1-% nárast (predtým 49,3 kWh). Ako sa to prejavilo v rámci testu dojazdu?

Niekoľkopercentné zvýšenie dojazdu

Bjorn ako obvykle zisťoval dojazd pri rýchlosti 90 a 120 km/h (maximálna povolená rýchlosť v Nórsku). V porovnaní s testom dojazdu Tesly Model 3 SR+ z júna sa mierne líšili okolité podmienky, avšak dosiahnutá spotreba bola veľmi podobná, takže porovnanie má zmysel.

Aktualizovaný základný Model 3 obutý do pneumatík Michelin PS4 (235/45-18″) si pri rýchlosti 90 km/h polepšil na dojazde o 8,6 %, keď pri teplote 20 °C a priemernej spotrebe 11,8 kWh/100 km prešiel 443 km, kým palubný systém ukázal nulovú kapacitu batérie a nulový dojazd (takýmto spôsobom pritom prebehol aj pôvodný test).

Pri rýchlosti 120 km/h si aktualizované vozidlo polepšilo o 4,3 %, keď pri teplote 19 °C a priemernej spotrebe 16,8 kWh/100 km dosiahlo dojazd 313 km. Podľa „laboratórneho“ cyklu WLTP má pritom Tesla Model 3 Standard Range Plus dosiahnuť kombinovaný dojazd 448 km.Z

Zaujímavé tiež je, že objavený dokument z minulého mesiaca, ktorý sa týka typového schválenia elektromobilov Tesla Model 3 a Model Y v Európe, naznačuje, že Model 3 SR+ by mohol dostať kapacitne väčšiu batériu (60 kWh), ktorá zvýši jeho dojazd na 491 km (WLTP). „Nová“ batéria však zatiaľ nebola oficiálne potvrdená, takže to treba brať s rezervou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Európska“ Tesla Model Y MIC z pohľadu továrenskej kvality a „reálneho“ dojazdu | test
Elektrický nákladiak Futuricum so 680-kWh batériou dosiahol svetový rekord v dojazde
Tesla ponúka na výber Model 3 SR+ s LFP alebo NCA batériami. Musk odporúča LFP

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Pri 20 stupnoch pri rychlosti 90km/h atd atd. Na mojom dizli kde jazdim priemerne okolo 100-150 a dynamicky dojdem +- vzdy 800-900 km. Na tomto by to bolo kolko? 200? Mozno? Testy dojazdov elektromobilov su vysmech pretoze nekoresponduju s realitou. Do mesta? Dajme tomu. Ale ak to auto chce niekto vyuzivat tak ako potrebuje tak papa.

    • Si slaby…asi nevies dobre jazdit na dizli…na svojom dizlovom Peugeote 308 som dal Chorvatsko hore dole 1500 km bez tankovania..90 az 100 km v hodine….3,78 priemer….a aj napriel tomu som dal , ako ty hovoris, papa dizlu a uz 6 rokov jazdim na elektromobile….nie vsetko je o dlhom dojazde..

    • bubak skus si strcit nejaku hadicu jednym koncom do vyfuku a druhy si strc do ust… samozrejme si predtym ten tvoj rakovinomet nastartuj…potom napis, ako sa ti to pacilo, blbecek…

    • Tak nám ešte prezraďte aku máte spotrebu a koľko sa odlišuje od priemeru uvedenému v technickom preukaze… Lebo pri vyššej rýchlosti nie je prekážkou vyššia hmotnosť elektromobilu ale odpor vzduchu..ak by bola rekuperácia pri brzdení stopercentná, tak by v podstate hmotnosť auta na spotrebu nehrala rolu.. elektrický motor je rovnako účinný aj pri vyšších otáčkach,,spaľovacie motory žiaľ nie.. ak stupne spotreba elektromobilu pri vyššej rýchlosti o 10kwh,tak spotreba spalovaka by stúpla o 20-30kwh

  2. Práve teraz vyplávala na povrch cena VW ID3 v Číne. Začína sa predávať od 17 086€ po lokálnych dotáciách. Vypadá to tak, že po spustení fabriky Tesly v Nemecku, aspoň trocha stúpne konkurencia. Inak to tu je zúfalé, ako nás zdierajú s EV. Toyota aktuálne agresívnejšie, drzo a nevyberane lobuje u politikov, aby zbrzdila nástup EV.

    • Ešte dávam do kontextu k čínskej cene ID3 cenu VW Golf – 17 059,21 euro. Môžeme konštatovať, že cena ICE vs BEV je rovnaká po dotácii, ktorá je odhadom 1700€! Parita je teda určite dosiahnutá aj pre koncových zákazníkov!

      Na príklade nemeckej automobilky je krásne vidieť mimoriadne zaostávanie Európy.

      • Súhlasím,Toyota zaspala a roky sa spoliehala na vodíkový palivový článok, ktorý nie je ani moc účinný, ani ľahký ani priestorovo vhodný .. desiatky rokov zavádza o vývoji extra super solid state batérií a doteraz nevyrobili ani jednu.. som zvedavý aké batérie pôjdu do bz4x, predpokladam že od catl alebo panasonicu..

      • Ešte pridávam slovenskú cenu VW Golf 17.690 €. Je takmer identická s čínskou. Obdobne teda aj u nás musí stáť ID3 do 20.000€. Zbytok je extra zisk pre koncern, alebo ukážka klamania o drahých BEV v kombinácií so zdieraním zákazníka. Treba to pekne publikovať, za čo to predávajú inde, aby sa zvýšila osveta a tlak na automotive oligopoly. Tie kartelové dohody sú také okaté…

Pridajte komentár