Európska verzia elektromobilu Tesla Model 3 Standard Range Plus, ktorá sa dováža z Číny, dostala softvérovú aktualizáciu, ktorá zvýšila využiteľnú časť kapacity batérie. Ako sa to prejavilo na dojazde, zisťoval Bjorn Nyland.
Keď známy e-mobility youtuber Bjorn Nyland v júni testoval základnú verziu Tesly Model 3 určenú pre európsky trh, zistil, že „buffer“ si z celkovej kapacity batérie 55,4 kWh ukrojil až 5,5 kWh. Nedávno však Tesla zvýšila využiteľnú časť kapacity batérie Modelu 3 Standard Range Plus (SR+), a to prostredníctvom softvérovej aktualizácie na diaľku.
Bjorn preto opätovne diagnostikoval špecifikácie batérie súvisiace s kapacitou a otestoval dojazd vozidla v praxi. Pomocou aplikácie ScanMyTesla zistil, že aktualizácia navyše sprístupnila 3,5 kWh kapacity batérie, a to aj vďaka zníženiu bufferu na 2,5 kWh, informuje Insideevs.
Využiteľná kapacita batérie s celkovou kapacitou 55,4 kWh je po novom 52,8 kWh, čo predstavuje 7,1-% nárast (predtým 49,3 kWh). Ako sa to prejavilo v rámci testu dojazdu?
Niekoľkopercentné zvýšenie dojazdu
Bjorn ako obvykle zisťoval dojazd pri rýchlosti 90 a 120 km/h (maximálna povolená rýchlosť v Nórsku). V porovnaní s testom dojazdu Tesly Model 3 SR+ z júna sa mierne líšili okolité podmienky, avšak dosiahnutá spotreba bola veľmi podobná, takže porovnanie má zmysel.
Aktualizovaný základný Model 3 obutý do pneumatík Michelin PS4 (235/45-18″) si pri rýchlosti 90 km/h polepšil na dojazde o 8,6 %, keď pri teplote 20 °C a priemernej spotrebe 11,8 kWh/100 km prešiel 443 km, kým palubný systém ukázal nulovú kapacitu batérie a nulový dojazd (takýmto spôsobom pritom prebehol aj pôvodný test).
Pri rýchlosti 120 km/h si aktualizované vozidlo polepšilo o 4,3 %, keď pri teplote 19 °C a priemernej spotrebe 16,8 kWh/100 km dosiahlo dojazd 313 km. Podľa „laboratórneho“ cyklu WLTP má pritom Tesla Model 3 Standard Range Plus dosiahnuť kombinovaný dojazd 448 km.Z
Zaujímavé tiež je, že objavený dokument z minulého mesiaca, ktorý sa týka typového schválenia elektromobilov Tesla Model 3 a Model Y v Európe, naznačuje, že Model 3 SR+ by mohol dostať kapacitne väčšiu batériu (60 kWh), ktorá zvýši jeho dojazd na 491 km (WLTP). „Nová“ batéria však zatiaľ nebola oficiálne potvrdená, takže to treba brať s rezervou.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Európska“ Tesla Model Y MIC z pohľadu továrenskej kvality a „reálneho“ dojazdu | test
Elektrický nákladiak Futuricum so 680-kWh batériou dosiahol svetový rekord v dojazde
Tesla ponúka na výber Model 3 SR+ s LFP alebo NCA batériami. Musk odporúča LFP
10 komentárov
Pri 20 stupnoch pri rychlosti 90km/h atd atd. Na mojom dizli kde jazdim priemerne okolo 100-150 a dynamicky dojdem +- vzdy 800-900 km. Na tomto by to bolo kolko? 200? Mozno? Testy dojazdov elektromobilov su vysmech pretoze nekoresponduju s realitou. Do mesta? Dajme tomu. Ale ak to auto chce niekto vyuzivat tak ako potrebuje tak papa.
Si slaby…asi nevies dobre jazdit na dizli…na svojom dizlovom Peugeote 308 som dal Chorvatsko hore dole 1500 km bez tankovania..90 az 100 km v hodine….3,78 priemer….a aj napriel tomu som dal , ako ty hovoris, papa dizlu a uz 6 rokov jazdim na elektromobile….nie vsetko je o dlhom dojazde..
bubak skus si strcit nejaku hadicu jednym koncom do vyfuku a druhy si strc do ust… samozrejme si predtym ten tvoj rakovinomet nastartuj…potom napis, ako sa ti to pacilo, blbecek…
skus sa ist prejst k Vojanom uholnej elektrarni a potom napis ako sa ti to pacilo, blbecek.
Tak nám ešte prezraďte aku máte spotrebu a koľko sa odlišuje od priemeru uvedenému v technickom preukaze… Lebo pri vyššej rýchlosti nie je prekážkou vyššia hmotnosť elektromobilu ale odpor vzduchu..ak by bola rekuperácia pri brzdení stopercentná, tak by v podstate hmotnosť auta na spotrebu nehrala rolu.. elektrický motor je rovnako účinný aj pri vyšších otáčkach,,spaľovacie motory žiaľ nie.. ak stupne spotreba elektromobilu pri vyššej rýchlosti o 10kwh,tak spotreba spalovaka by stúpla o 20-30kwh
Práve teraz vyplávala na povrch cena VW ID3 v Číne. Začína sa predávať od 17 086€ po lokálnych dotáciách. Vypadá to tak, že po spustení fabriky Tesly v Nemecku, aspoň trocha stúpne konkurencia. Inak to tu je zúfalé, ako nás zdierajú s EV. Toyota aktuálne agresívnejšie, drzo a nevyberane lobuje u politikov, aby zbrzdila nástup EV.
Ešte dávam do kontextu k čínskej cene ID3 cenu VW Golf – 17 059,21 euro. Môžeme konštatovať, že cena ICE vs BEV je rovnaká po dotácii, ktorá je odhadom 1700€! Parita je teda určite dosiahnutá aj pre koncových zákazníkov!
Na príklade nemeckej automobilky je krásne vidieť mimoriadne zaostávanie Európy.
Súhlasím,Toyota zaspala a roky sa spoliehala na vodíkový palivový článok, ktorý nie je ani moc účinný, ani ľahký ani priestorovo vhodný .. desiatky rokov zavádza o vývoji extra super solid state batérií a doteraz nevyrobili ani jednu.. som zvedavý aké batérie pôjdu do bz4x, predpokladam že od catl alebo panasonicu..
Ešte pridávam slovenskú cenu VW Golf 17.690 €. Je takmer identická s čínskou. Obdobne teda aj u nás musí stáť ID3 do 20.000€. Zbytok je extra zisk pre koncern, alebo ukážka klamania o drahých BEV v kombinácií so zdieraním zákazníka. Treba to pekne publikovať, za čo to predávajú inde, aby sa zvýšila osveta a tlak na automotive oligopoly. Tie kartelové dohody sú také okaté…
AK sa niekto domnieva, že v konečnom dôsledku sú elektroautá ekologickejšia záležitosť je na veľkom omyle, nakoľko výbora takéhoto auta je minimálne 4 v niektorých prípadoch až 6 násobne náročnejšia (fosílna stopa) ako výroba auta so spaľovacím motorom, je to jedno obrovské lobby. Praktická situácia je zima, vonku -10 zápcha na diaľnici umrznem, neumrznem, dôjdem, nedôjdem?… odpoveď si vie domyslieť každý sám. Ceny elektrickej energie budu naďalej rásť,.. áno el. auta pre uživateľa sa javia veľmi výhodne a pravdepodobne budú stále výhodnejšie nabiť ako natankovať.. pokiaľ by však šlo o ekologicky vytvorenú a čistú elektrickú energiu no 8000 uholných elektrárni, ktoré sú na planete hovoria o opaku.. čo s lithiovými článkami po ich doslúžení ? je to veľmi diskutabilné aj celý elektro ošiaľ, ktorý sa odvšadiaľ valí …