Sľubovaná Tesla Model 3 pre masy s cenou 35 000 $ (bez DPH) sa dá naozaj kúpiť, avšak mimo oficiálneho konfigurátora. Dôkaz prináša autoportál Edmunds, ktorý tak učinil, pričom sa podelil o dojmy z najlacnejšieho elektromobilu značky Tesla.
Približne mesiac od spustenia predaja modelu Tesla Model 3 Standard Range (2/2019), výrobca túto verziu odstránil zo svojej ponuky. Argumentoval pritom tým, že o vozidlo je podstatne menší záujem ako o jeho vylepšenú verziu Standard Range Plus, ktorá bola v tom čase drahšia o 2 000 $. Dodal však, že základnú verziu je možné objednať telefonicky a na predajniach Tesla Store. To však platí pravdepodobne len pre USA.
Orezaná „Plusková“ verzia
Kvôli optimalizácii výroby sa napokon Tesla rozhodla, že základnú verziu bude ponúkať ako orezanú verziu modelu Standard Range Plus. Podľa jej vyjadrenia mala mať softvérovo znížený dojazd (o 10 %), ako aj „uzamknuté“ niektoré funkcie (streamovanie hudby, navigácia s vizualizáciou premávky, vyhrievanie sedadiel). Za príplatok však má byť možné tieto obmedzenia zrušiť.
Portál Edmunds sa aktuálne rozhodol, že overí reálnu dostupnosť modelu Tesla Model 3 Standard Range, a tak si ho objednal, pričom sa podelil o svoje dojmy. Na prvý pohľad je základný Model 3 veľmi podobný verzii s prívlastkom Plus, pričom sa líši len v detailoch.
Na rozdiel od vyšších verzií nemá hmlové svetlá a ani zadné reproduktory. Nemá dokonca ani podlahové rohože, Edmunds však dodáva, že v prípade verzie Plus ide o doplnkovú výbavu. Zásadnejším rozdielom je však absencia základných funkcií systému Autopilot (udržiavanie smeru jazdy, zrýchľovanie a brzdenie s ohľadom na iné vozidlá a chodcov v jazdnom pruhu). Tie je však možné „odomknúť“ kedykoľvek po zakúpení za doplatok 3 000 $.
Najciteľnejším rozdielom medzi verziami Standard Range a Standard Range Plus je však zrejme dojazd na jedno nabitie. V prípade najlacnejšej verzie za 35 000 $ je totiž obmedzený na 354 km (EPA), zatiaľ čo „Plusko“ ponúka 402 km (EPA).
My dodávame, že podľa pôvodných oficiálnych informácií by mal byť základný model aj pomalší, keďže z 0 na 60 mph (97 km/h) by mal zrýchliť za 5,6 s („Plus“: 5,3 s) a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 209 km/h („Plus“: 225 km/h) .
Zdroj: Green Car Reports
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla predáva v Kanade Model 3 s dojazdom 150 km za 30 000 €
Tesla vraj chystá lacnejšiu verziu Modelu 3 „Made in China“
Tesla Model Y vs. Tesla Model 3: Porovnanie, hlavné rozdiely
Jeden komentár
No hodně se snaží, aby to nikdo nekoupil a připlatil si za SR Plus. Ale i tak zrychlení za 5,6 s je stále na úrovni nejlepších 10% vyráběných spalováků. A to je nejlevnější „nejslabší“ model.