Dojazd najlacnejšej Tesly pri teplote 1 °C vs. 20 °C v testoch Bjorna Nylanda

3

Známy e-mobility youtuber Bjorn Nyland si posvietil na dojazd cenovo najdostupnejšieho elektromobilu od Tesly, a to sedanu strednej triedy Tesla Model 3 SR+ („Standard Range Plus„), pri okolitej „zimnej“ teplote 1 – 3 °C a pre batériu optimálnej teplote 19 – 20 °C. Aký rozdiel zaznamenal?

Ako vieme, reálny dojazd elektromobilov do značnej miery ovplyvňuje aj okolitá teplota. Do hry totiž vstupujú faktory ako chladenie/zohrievanie batérie či vykurovanie/klimatizovanie interiéru. Zima tiež prináša nutnosť prezutia pneumatík, pričom tie zimné môžu mať vyšší valivý odpor, čo negatívne ovplyvňuje účinnosť, a teda aj spotrebu vozidla. A chladné počasie môže mať vplyv aj na účinnosť rekuperácie energie, takže dodatočné nabíjanie batérie vďaka regeneratívnemu brzdeniu má nižší efekt.

Testovanie reálneho dojazdu elektromobilov za rôznych podmienok je tak veľmi dôležité, pretože záujemca potrebuje vedieť, či elektromobil, ktorý má v hľadáčiku, dokáže uspokojiť jeho potreby za každých podmienok, ktoré sa vyskytujú v oblasti, kde jazdí.

To si uvedomuje aj e-mobility youtuber Bjorn Nyland, ktorý otestoval elektrický bestseller ostatných rokov, Teslu Model 3, a to v základnej cenovo najdostupnejšej verzii „SR+“ (pozn.: tá po novom už nenesie žiadne dodatočné označenie), pri rôznych okolitých teplotách za podobných jazdných podmienok, upozornil Insideevs.

Identickú Teslu Model 3 SR+ s LFP batériami vyrábanú v Číne, ktorá sa dováža aj do Európy, otestoval koncom augusta pri teplotách 19 – 20 °C a aktuálne aj pri teplote 1 – 3 °C (vykurovanie kabíny nastavené na 20 – 20,5 °C), čo môžeme u nás do istej miery považovať za „zimnú“ teplotu.

Výsledky

Augustové testovanie pri rýchlosti 90 km/h:

  • Okolitá teplota: 20 °C
  • Dojazd: 443 km
  • Spotreba: 11,8 kWh/100 km
  • Disky: továrenské 18-palcové „Aero“ s aerodynamickými krytmi
  • Pneumatiky: Michelin PS4 (235/45-18)

Októbrové testovanie pri rýchlosti 90 km/h:

  • Okolitá teplota: 1 – 3 °C
  • Dojazd: 346 km (o 22 % menej ako pri 20 °C)
  • Spotreba: 15,2 kWh/100 km
  • Disky: „Aftermarket“ bez aerodynamických vylepšení, čo mohlo máličko znížiť celkovú účinnosť vozidla
  • Pneumatiky: Frigus EV Ice 3 (235/45-18)

Augustové testovanie pri rýchlosti 120 km/h (pozn: max. diaľničná rýchlosť v Nórsku):

  • Okolitá teplota: 19 °C
  • Dojazd: 313 km
  • Spotreba: 16,8 kWh/100 km
  • Disky: továrenské 18-palcové „Aero“ s aerodynamickými krytmi
  • Pneumatiky: Michelin PS4 (235/45-18)

Októbrové testovanie pri rýchlosti 120 km/h:

  • Okolitá teplota: 1- 3 °C
  • Dojazd: 263 km (o 16 % menej ako pri 19 °C)
  • Spotreba: 20,2 kWh/100 km
  • Disky: „Aftermarket“ bez aerodynamických vylepšení
  • Pneumatiky: Frigus EV Ice 3 (235/45-18)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Obrovský test zimného dojazdu 20 populárnych elektromobilov
Aký vplyv môže mať vykurovanie kabíny na dojazd Tesly Model 3? | Test
„Európska“ Tesla Model Y MIC z pohľadu továrenskej kvality a „reálneho“ dojazdu | test Bjorna Nylanda

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Človek po takomto teste vie, čo má čakať. Mňa ten dojazd pri rýchlosti 120 km/h prekvapil – čakal som oveľa menší dojazd. Tesla go!

  2. Je zaujímavé a dobré, keď nám niekto predstaví výsledky takýchto testov z reálnej prevádzky! Predsa aj klasické autá s ICE pohonom majú citeľne vyššie spotreby pri poklese teplôt na jeseň a v zime, aj keď kúrenie je pritom benefit z chladenia motora.

Pridajte komentár