Ako prebieha oficiálna skúšobná jazda na Tesle Model 3 v Európe?

4

Náš čitateľ Martin si ako jeden z prvých Európanov vyskúšal Teslu Model 3 v rámci oficiálnej testovacej jazdy. Ako prebiehala a aké sú jeho pocity z vozidla?

Po takmer troch rokoch čakania si môžu prví z prvých európskych držiteľov rezervácií oficiálne vyskúšať Teslu Model 3, v rámci vybraných showroomov. Podľa nám aktuálne známych informácií začala Tesla odosielať pozvánky na skúšobné jazdy minulý týždeň, a to napríklad držiteľom rezervácií z Nórska, Švédska, Nemecka, Rakúska či Švajčiarska.

Prvé dodávky zrejme po 11. februári

Ešte pred príchodom prvých lodí naložených Modelmi 3, ktoré sú už na ceste do Európy, si môžu záujemcovia vyskúšať dlho očakávaný elektromobil. Pritom, ako píše jeden z používateľov TMC fóra, prvé zákaznícke vozidlá by mali byť dostupné v týždni, ktorý začína 11. februára. Má sa jednať o informáciu priamo od Tesly, ktorá platí minimálne pre španielsky trh.

Model 3 je možné vrátiť do 3 dní

Náš čitateľ Martin nás informoval, že nórski držitelia rezervácií, ktorí si doteraz Teslu Model 3 neobjednali, ju budú môcť 3 dni po budúcom prebratí vrátiť bez udania dôvodu. Avšak po absolvovaní skúšobnej jazdy táto možnosť padá. Rovnaký systém pritom platí aj v rámci čínskeho trhu.

Martin taktiež informuje, že podľa informácií z nórskych fór je možné, že po absolvovaní skúšobnej jazdy je taktiež možné vrátiť Model 3, avšak len do 24 hodín. Nejedná sa však o oficiálne potvrdenú informáciu. Môžeme tak očakávať, že rovnaký či podobný systém bude platiť aj pre ďalšie trhy.

Priebeh testovacej jazdy

Martin sa zúčastnil oficiálnej skúšobnej jazdy, ktorá prebiehala v rámci showroomu v nórskom meste Brumunddal. K dispozícii bola pritom top verzia Tesly Model 3, ktorá nesie prívlastok „Performance„. Tá disponuje 75 kWh batériou, pohonom oboch náprav a najvýkonnejšou zostavou elektromotorov.

Je pravdepodobné, že v rámci väčších miest je k dispozícií viacero testovacích vozidiel, nakoľko predajca Martina informoval, že v Bergene majú až 4 kusy. Nemusí sa pritom jednať len o verzie Performance. Dostupná by mohla byť aj verzia „Dual Motor AWD„, nakoľko tú je možné aktuálne taktiež objednať v rámci európskeho konfigurátora.

Počas testovacej jazdy je vo vozidle prítomný aj zamestnanec Tesly, ktorý sedí na zadnom sedadle. Ten pritom dovolil Martinovi jazdiť len v režime „chill“. Zdá sa však, že to bolo spôsobené stavom ciest, ktoré boli pokryté ujazdeným snehom, keďže na nórskych fórach niektorí držitelia rezervácií informovali, že v iných mestách mohli vyskúšať aj režim sport. Martinova jazda pritom mohla trvať 25 minút. V rámci nej prešiel zhruba 15 km, väčšinou v rámci mesta.

Dojmy z Modelu 3

Martin povedal, že zážitok z jazdy do značnej miery ovplyvnil spomínaný režim „chill“, ktorý mu neumožnil využiť potenciál vozidla naplno. Tesla Model 3 určite nebola pomalá, ale chýbalo mu vzrušenie z jazdy. Jazda bola tichá, na zimu však neodporúča 20″ disky, ktoré nie sú podľa neho vhodné na jazdu po snehu. A zrejme aj kvôli ním sa mu zdal podvozok dosť tvrdý.

V skutočnosti vyzerá Model 3 podľa Martina lepšie ako na fotografiách a videách, pričom pôsobí aj väčším dojmom. Interiér je celkom priestranný, avšak 3 dospelí ľudia sa vzadu asi úplne komfortne neodvezú. To však platí pre väčšinu áut tejto triedy. Taktiež si všimol, že kľučky majú pri teplotách okolo nuly tendenciu primŕzať. To už stihli potvrdiť aj prví kanadskí majitelia.

Martin sa z počiatku obával interiéru, ktorý môže pôsobiť až sparťanským dojmom. Hovorí však, že naživo vyzerá dobre. Vadila mu len biela lišta, v rámci bieleho interiéru, ktorá podľa neho pôsobila sterilne. Uprednostnil by teda radšej „drevenú“ dekoráciu v rámci výbavy „Premium“.

Martin na záver hovorí, že je to super auto, napriek tomu má z neho zvláštne pocity. A to najmä v kontexte ceny. Veď táto top verzia stojí okolo 70 000 €. Dodáva však, že by zrejme tvrdil úplne niečo iné, keby si vyskúšal športový režim. 🙂

Nuž veríme, že podobnú možnosť ako Martin, budú mať čoskoro aj držitelia rezervácií z nášho regiónu. Na záver sa chceme samozrejme Martinovi veľmi pekne poďakovať za jeho cenné informácie, dojmy a fotografie.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Sergei Belski

SÚVISIACE ČLÁNKY (pokračovanie nižšie):
Rebríček európskych krajín s najvyšším počtom objednávok na Teslu Model 3
Top Gear otestoval Teslu Model 3 Performance. Čo na ňu hovorí?
Ktorý elektromobil má najnižšiu spotrebu na svete? Tesla Model 3 vs. Hyundai Ioniq

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Ja som si teslu model 3 vyskusal minuly tyzden na autosalone a tiez som mal miestami zmiesane dojmy. Auto je po dizajnovej stranke prekrasne. Problem som mal ale s miestom a nizkou polozenou palubnou doskou. Meriam 1,9m a komfortne som sa rozhodne necitil, nehovoriac o minime miesta, ktore za mnou, ako vodicom zostalo. Tym ze som vysoky som mal problem, aby sa mi nohy nedotykali volantu.

    • Ale ved volant sa da pekne nastavit. Aj ked ste ho mali najvyssie, nohy sa ho dotykali? Ja meriam 185cm a ohladom miesta za volantom nemam vobec ziadne vyhrady. Sedadlo najnizsie, volant trosku vyssie od najnizsej polohy a najblizsie ku hrudi. Na sedadle za mnou nebolo vela miesta ale na kratsiu trasu by to zvladol aj clovek mojich rozmerov.

  2. Bohuzel musim potvrdit nazor z prvniho prispevku, pri 190 cm je umeni nastavit predni sedacku tak aby se clovek vesel, osobne jsem mel nejvetsi problem s pravym kolenem a levym dolnim rohem displeje (prilis blizko a obcas jsem se „kopnul“). Na zadnich sedackach clovek se 190 cm nema sanci – bud sklonenou hlavu anebo zadek pekne soupnuty na sedaku dopredu. Kolena jdou kazdopadne pomerne dost nahoru, moc pohodlne to neni.

Pridajte komentár