Tesla Model 3 je v predaji cca 2 roky, pričom spočiatku smerovali dodávky najmä zamestnancom Tesly a SpaceX. Avšak aktuálne sa už nájdu „bežní“ majitelia, ktorí stihli najazdiť na svojich elektromobiloch cez 100 000 km. Aké sú ich skúsenosti?
Portál Electrek oslovil majiteľov Tesly Model 3, ktorí už so svojím vozidlom najazdili viac 100 000 km. Jedným z nich je aj Kris Westover, ktorý vlastní verziu Long Range a pohonom zadnej nápravy. Odometer jeho vozidla pritom aktuálne ukazuje cca 111 000 km, ktoré stihol najazdiť len za 17 mesiacov.
Stačí jedno zvezenie…
Kris začal jazdiť so svojim vozidlom v rámci služieb Uber a Lyft spočiatku na čiastočný úväzok. Neskôr odišiel zo svojho pôvodného zamestnania a stal sa profesionálnym vodičom. Podľa vlastných slov je vraj pravdepodobné, že sa vďaka nemu predali stovky Tesiel, keďže takmer každý zákazník bol z Modelu 3 veľmi nadšený. A ďalší majú o tomto elektrickom sedane uvažovať ako o svojom budúcom aute.
Údržba
Dnes už taxikár Kris Westover ďalej hovorí, že doteraz absolvoval jednu servisnú prehliadku, vymenil 2 sady pneumatík (jednu kvôli defektom, druhú pre opotrebenie po 48 000 km) a čelné sklo. V rámci záruky mu zas nahradili jednu z kamier a senzor. Celkovo hovorí o mimoriadne nízkych nárokoch na údržbu. A dodáva, že ide o prvé vozidlo, ktorého kúpu nikdy neoľutoval.
- Zdroj: Tesla
- Interiér Tesly Model 3. Zdroj: Tesla
Hlavné pozitíva
Rob Spreitzer zas prekonal 100 000 km za 14 mesiacov od kúpy svojej Tesly Model 3. Tú pritom chváli za hravý výkon, intuitívne užívateľské rozhranie a úžasne rýchle nabíjanie na nabíjacích staniciach Tesla Supercharger. Dodáva, že je to ďaleko najlepšie vozidlo, na akom kedy jazdil.
Náklady
Rob taktiež hovorí, že v závislosti od nájazdu môže byť nová Tesla Model 3 RWD v rámci 10-ročného požívania lacnejšia ako jazdené Mitsubishi Mirage. V jeho prípade má pritom platiť, že vozidlo si zarobí samé na seba len vďaka úspore nákladov vynaložených na palivo, a to v porovnaní s adekvátnym spaľovákom s V6.
Negatíva
Napriek značnej chvále, ani Tesla Model 3 samozrejme nie je dokonalým bezchybným vozidlom, resp. produktom. Rob Spreitzer v súvislosti s nedostatkami spomína aj pre Model 3 pomerne typické neduhy, ktorými trpia najmä staršie vozidlá. A to výrobné nedostatky z hľadiska kvality lakovania karosérie a zarovnania jej panelov.
Taktiež si všimol „pokles“ v rámci LTE dát, „ignoráciu“ zo strany systému hlasového ovládania vozidla či „klopkanie“ v oblasti zadnej nápravy pri akcelerácii a spomaľovaní. Čo sa týka údržby, Rob menil pneumatiky po 61 000 km a doplnil kvapalinu do ostrekovača.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako je na tom motor a prevodovka Tesly Model 3 po 1 600 000 km?
Problémy s kvalitou laku Tesly Model 3 by nemuseli byť zažehnané
Zlepšila Tesla výrobnú kvalitu Modelu 3? Ako sú na tom najnovšie kusy?
3 komentáre
Menit pneu po 60tis je dost skoro
V práci máme e-up ,a po 20000km sú predné gumy na vyhodenie. Veľa Nm je návykové 🙂
Ja mám Pažouta 308 a už po 4 rokoch /49 000km to je posledná sezóna s letnými a rovnako tak bude aj so zimnými. Jazdím normálne (s dieťaťom to ani inak nejde) či už v meste, medzi SR-ČR alebo po okreskách a nepríde mi to divné. Jedine ak tak kvalita českých diaľníc obrusuje dezén o niečo viac ako by bolo vhodné.