Na starom kontinente je dostupných hneď niekoľko elektromobilov Tesla Model 3 v rámci „šedého“ dovozu. Je to dobrá správa pre nedočkavých záujemcov z Európy? „Šedivky“ sú žiaľ predražené a môžu priniesť množstvo problémov.
Európania, ktorí si objednali Teslu Model 3 medzi prvými sa jej dočkajú najskôr koncom tohto roka. Tí, ktorí tak neurobili si počkajú podstatne dlhšie. Je tu síce istá možnosť, ako preskočiť rezervačné poradie, jedná sa však o neisté a riskantné riešenie. Teraz je tu však ďalšia možnosť v podobe vozidiel z tzv. „šedého“ (neoficiálneho) dovozu.
„Vynaliezaví“ dovozcovia áut a iné spoločnosti začínajú ponúkať v Európe elektromobily Tesla Model 3, ktoré zakúpili v USA a doviezli na starý kontinent. A to napríklad prostredníctvo nemeckého portálu Mobile.de. Tieto vozidla však majú ďaleko od výhodného nákupu. A to najmä z dôvodu vysokých cien, pričom značnou komplikáciou je aj rozdielnosť amerických a európskych verzií.
Cena prémiových modelov
Ceny dovezených Tesiel Model 3 sa pohybujú v rozmedzí 65 000 až 90 000 € s DPH. Pre porovnanie, v USA sa predáva momentálne jediná dostupná verzia „Long Range Battery“ s povinným príplatkovým balíkom výbavy „Premium“ za 49 000 USD bez DPH. To je v prepočte a po započítaní nemeckej DPH (19 %) cca 47 300 €.
Nekompatibilné americké verzie
Premrštená cena však nie je jediným problémom pre nedočkavcov. Americké verzie Tesly Model 3 majú aj iný nabíjací port, ktorý nie je kompatibilný s európskymi nabíjacími stanicami Supercharger. Domáce nabíjanie sa dá síce vyriešiť pomocou adaptéra či americkej verzie wallboxu HPWC, avšak majiteľ sa tak pripravuje o možnosť vysokorýchlostného verejného nabíjania.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Amatérsky pretekár „pečie“ brzdy Tesly Model 3 na okruhu Laguna Seca | VIDEO
Haker sa dostal do továrenského režimu Tesly Model 3. Čo všetko zistil?
Prví držitelia rezervácií na Model 3 začínajú dostávať od Tesly ďalší darček
Čiastočným riešením tohto problému je zakúpenie originálnej redukcie pre pripojenie k rýchlonabíjačkám CHAdeMO, tie však majú cca 2 až 3-krát nižší výkon ako Supercharger, čo samozrejme znamená cca 2 až 3-krát dlhšiu dobu nabíjania. Ďalším problémom môže byť nedostupnosť internetového pripojenia, keďže Tesla má zazmluvnených lokálnych operátorov. Špecifické môžu byť aj niektoré komponenty, takže môže nastať problém aj v rámci servisu.
Zdroj: Electrek