Tesla Model 3 s extrémne rýchlym nabíjaním na novej nabíjačke Supercharger V3

1

Elon Musk pomerne nedávno informoval, že novej nabíjacej stanice Tesla Supercharger 3. generácie sa dočkáme koncom roka. Tá ponúkne podľa všetkého výkon 200 až 250 kW. Na nabíjanie takýmto výkonom však musia byť prispôsobené aj vozidlá. Akým maximálnym výkonom je možné nabíjať aktuálne vyrábané Tesly Model 3 a ako rýchlo by sa mohli nabíjať na novej generácii nabíjačiek?

Magazín Insideevs preskúmal nabíjací hardvér Tesly Model 3, na základe ktorého vypočítal maximálnu možnú rýchlosť nabíjania na pripravovaných nabíjacích staniciach Supercharger V3. No a zistené údaje sú určite veľmi zaujímavé.

Rýchlejšie nabíjanie ako u Modelu S a X už teraz

Aktuálna 2. generácia nabíjačiek Supercharger disponuje maximálnym nabíjacím výkonom 145 kW (DC). Prémiové modely S a X pritom podporujú nabíjanie maximálnym výkonom 120 kW. V praxi je to však menej. Nedávne testy potvrdili, že Tesla Model 3 je na tom lepšie.

Tá totiž bežne zvládne špičkový nabíjací výkon 115 až 120 kW. Keď k tomu pripočítame nižšiu spotrebu vďaka kompaktnejším rozmerom a naladenie pohonnej jednotky na nižší výkon v porovnaní s modelmi S a X, vyjde nám, že sa nabíja podstatne rýchlejšie ako spomínané prémiové modely. Veď za hodinu nabíjania môže Model 3 získať teoretický dojazd 740 až 770 km. V prípade Modelu S je to „len“ okolo 480 km.

SÚVISIACE ČLÁNKY (pokračovanie článku nižšie):
Elon Musk hovorí, že Tesla pracuje na mini-elektromobile
Nový Tesla Supercharger bude podľa Muska odolný voči “zombi apokalypse”
Ako rýchlo a za koľko sa nabije Tesla Model 3 na nabíjačke Supercharger? | TEST

1 000 km/h?

A čo odhalilo spomínané skúmanie nabíjacieho hardvéru Tesly Model 3? Veľmi slušný potenciál do blízkej budúcnosti, kedy príde nový Supercharger V3. Veď na základe výpočtov, ktoré vychádzajú z vlastností komponentov Modelu 3, by sa mal tento model teoreticky nabíjať rýchlosťou až 1 000 km za hodinu.

To platí pri priemernom výkone nabíjania 157 kW. Ako sme už spomínali, jedna sa o teoretické hodnoty, ktoré platia pri ideálnom scenári. V praxi sa však môže znížiť nabíjací výkon v priebehu nabíjania z viacerých dôvodov až o polovicu.

Výkonnejší hardvér v štandarde či za príplatok?

Sme však zvedaví, či Tesla po rozšírení nových výkonnejších nabíjačiek Supercharger začne inštalovať do Modelu 3 výkonnejší nabíjací hardvér, ktorý umožní nabíjanie maximálnym výkonom Superchagera V3 (200 až 250 kW). A ak áno, či to bude v rámci štandardu, alebo za príplatok.

Rovnako tak nás samozrejme zaujíma, či sú na takýto výkon optimalizované súčasné batérie Modelu 3. V prípade prémiových modelov S a X sa takáto podpora očakáva v štandarde. U Modelu 3 je to však otázne, nakoľko sa Tesla snaží tieto modely od seba čo najviac odlíšiť. Veď Model 3, s výnimkou najdrahšieho modelu Performance, nepodporuje ani bezplatné nabíjanie na Superchargeroch a nemá ani voľné nabíjacie kredity.

Zdroj: Insideevs

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Jaromír Vegr EKOLO on

    Vzhledem k tomu, že jsem se nyní vrátil z Bretaně a cestou získal zajímavé postřehy, mimo jiné jsem na vlastní oko viděl na displeji mé Tesly Model S, že nabíjí také přes 700 km/hodinu. Mohu poskytnout důkaz. Asi nebude Model S tak špatný. Bez problémů jsem nabíjel i při teplotách 42°C ve stínu.

Pridajte komentár