Európska cena Tesly Model 3 „RWD“ a objem dodávok do Európy

2

Aktuálne máme k dispozícii návod, ako zistiť cenu lacnejšej verzie Modelu 3 „Long Range Battery“ so zadným náhonom, ako aj informáciu o plánovanom objeme dodávok Modelu 3 do Európy.

Tesla minulý týždeň oznámila ceny dvoch najvyšších verzií Modelu 3 pre väčšinu európskych trhov. Taktiež rozposlala prvým držiteľom rezervácií pozvánky do konfigurátora, pričom prvé dodávky na starý kontinent avizovala na február.

Jednou z otázok však ostáva, ako rýchlo dokáže Tesla uspokojovať dopyt v Európe. Veľmi dobrou nápovedou nám môže byť správa belgickej tlačovej agentúry Focus-WTV. V nej sa uvádza, že Tesla bude od februára posielať loďami z USA do belgického prístavu Zeebrugge 3 000 elektromobilov týždenne.

Využívať bude pritom spoločnosť ICO (International Car Operators) a jej lode RoRo (roll-on, roll-off), ktoré umožňujú rýchle nakladanie a vykladanie vozidiel. Cesta Tesiel Model 3 do prístavu má pritom trvať 15 dní. ICO kvôli Tesle údajne investuje do prispôsobenia svojich služieb až 2,5 mil. € a vytvorí 100 nových pracovných miest.

Z prístavu rovno do distribučných centier

Z prístavu by mali vozidlá putovať zrejme do jednotlivých distribučných centier Tesly, takže sa nezdržia kompletovaním v holandskom Tilburgu. Zákazníci z nášho regiónu si ale asi aj tak budú musieť vyzdvihnúť svoju Teslu Model 3 v Holandsku, kde sa nachádza aj hlavné európske distribučné centrum.

Cca polovica produkcie do Európy

Zdá sa, že Tesla myslí spustenie dodávok do Európy naozaj vážne a bude chcieť uspokojiť držiteľov rezervácií čo najrýchlejšie. Veď 3 000 vozidiel týždenne znamená zhruba polovicu súčasnej produkcie. Elon Musk už pomerne dávno potvrdil, že Tesla dokáže stabilne vyrábať Model 3 v objeme 5 000 ks týždenne, pričom ďalšie zdroje naznačujú, že sa aktuálne blíži k produkcii 7 000 ks za týždeň.

Možná cena verzie RWD

Ako sme už spomínali, Tesla minulý týždeň zverejnila ceny dvoch najvyšších verzií Modelu 3 pre väčšinu európskych trhov. Tie nie sú najnižšie, a tak väčšina záujemcov zrejme čaká na lacnejšie verzie. A vďaka youtuberovi z kanála Teslafinity sme zistili, koľko bude stáť Tesla Model 3 „Long Range Battery“ so zadným náhonom (RWD) na švajčiarskom trhu. Dáva nám však návod ako zistiť jej cenu na jednotlivých európskych trhoch.

Vo Švajčiarsku vyjde Tesla Model 3 s väčšou batériou (Long Range Battery) a pohonom oboch náprav (Dual Motor – AWD) v prepočte na 52 800 €. Najvýkonnejšia verzia „Performance“ zas na 63 400 €. V porovnaní s cenami na iných európskych trhoch to zrejme znamená, že sa jedná o ceny bez DPH.

Tesla Model 3 „Long Range Battery“ so zadným náhonom by pritom mala stáť vo Švajčiarsku 49 500 €. Youtuber pritom zistil túto cenu cez zdrojový kód oficiálnej konfiguračnej stránky. Stačilo v rámci prehliadača zobraziť zdrojový kód a vyhľadať v ňom kľúčové slovo RWD. Takže dúfame, že podobný údaj bude dostupný aj v rámci konfigurátora pre náš región „Other Europe“. A to snáď zistíme už onedlho.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla prekvapila niektorých európskych držiteľov rezervácií na Model 3
Elon Musk pripustil, že Tesla by mohla kúpiť výrobný závod od GM
Tesla sa mohla volať inak. Koľko zaplatila za svoj názov a doménu?

Zdroje: Teslarati, Teslafinity, titulná fotografia: Tesla 

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Ahojte .
    Minulý štvrtok som bol v servise Tesly v Berne a povedali mi cenu Modelu 3 Long Range dual motor 59 000 Frankov, myslím že z danou nie som si istý. Posedel som si v nej a môžem povedat že je to kus dobre urobeného auta.
    Mám model S ale v trojke je vzadu viac miesta na hlavu kôli sklenenej streche
    Kufor je velky. Vôbec nevadí pevne plato v zadu.
    Mäkučké prijemne kožené sedadla.
    Otváranie dveri skrz tie atypické klučky v pohode , lahko sa da zvyknut.
    Je to pekne nadčasové auto.Len tak dalej ELON.
    S pozdravom Vlado.

Pridajte komentár