Na predaj je Tesla Model 3 Performance (resp. jej zostatky), ktorá má za sebou vážnu nehodu. Napriek tomu sa zdá, že jazdí úplne bez problémov. To by mohlo potvrdzovať slová Elona Muska o redundancii „hardvéru“, ktorá je dôležitá aj pre plánovanú službu Robotaxi.
Používateľ Youtube, Oleg K., ponúka prostredníctvom svojho kanála na predaj Teslu Model 3, ktorá je po „totálke“. Keďže však jazdí, pričom to vyzerá tak, že dôležité komponenty pohonného systému by mohli byť v relatívnom poriadku, odporúča Oleg použiť toto vozidlo na nejaký automobilový projekt. Dodáva, že funguje aj nabíjanie.
V tejto súvislosti však treba dodať, že Tesla po novom deaktivuje funkciu nabíjania na nabíjačkách Supercharger na všetkých svojich vozidlách, ktoré boli „obnovené“ po vážnych nehodách. A to z bezpečnostných dôvodov.
Kúpiť takéto vozidlo je samozrejme riskantné, obavy by však mohli zmierniť slová šéfa Tesly z minuloročného podujatia „Tesla Autonomy Day“. Na ňom totiž Elon Musk povedal, že v prípade elektromobilov Tesla je veľmi dôležitá redundancia, upozorňuje Teslamanian. To môžeme v spojitosti s vozidlami chápať ako „zdvojenie“ kriticky dôležitých komponentov.
Podľa Muska je dôvodom autonómne riadenie, resp. Robotaxi (autonómne jazdiace „taxíky“ Tesla), v rámci čoho je potrebné zabezpečiť, aby vozidlá fungovali aj po zlyhaní dôležitých komponentov. Robotaxi by pritom mohla byť podľa viacerých analytikov služba, ktorá zaručí Tesle vyššie príjmy ako z predaja vozidiel.
Redundantný hardvér
„Aby bolo možné autonómne riadenie alebo Robotaxi, je skutočne potrebná redundancia celého vozidla na úrovni hardvéru. Začalo to myslím v októbri 2016, kedy dostali všetky vozidlá vyrobené Teslou redundantný systém elektrického riadenia.“
„Takže ak dôjde k poruche motora, vozidlo sa môže stále riadiť. Redundantné sú aj všetky napájacie a dátové vedenia. Môžete teda prerušiť akékoľvek napájacie vedenie alebo akékoľvek dátové vedenie a auto bude jazdiť aj naďalej.“
A aj keď prídete o hlavnú batériu, vozidlo je možné riadiť a brzdiť vďaka pomocnému energetickému systému. Takže auto bude bezpečné, aj keď úplne stratí prívod energie z hlavnej batérie,“ povedal Musk na adresu redundancie v súvislosti s autonómnym riadením a Robotaxi.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Neuveriteľné! Tesla Model S, ktorá bola 10 dní pod vodou, je funkčná
Musk: „Tesla môže zarobiť majiteľovi v rámci Robotaxi až 30 000 $ ročne“
Ako je na tom motor a prevodovka Tesly Model 3 po 1 600 000 km?