Tesla musela údajne prepracovať väčšinu Modelov 3 vyrobených počas „míľnikového“ týždňa

0

Podľa interných dokumentov Tesly mala byť dodatočne „prepracovaná“ väčšina Modelov 3, ktoré boli vyrobené počas posledného júnového týždňa, kedy bola dosiahnutá cieľová produkcia. Zdá sa však, že dôsledkom toho došlo k úprave výrobných procesov, ktoré výrazne zvýšili efektivitu produkcie. Taktiež by to mohol byť dôkaz potreby transformácie Tesly na súkromnú spoločnosť.

Portál Business Insider, ktorý sa doteraz prezentoval v súvislosti so správami o Tesle aj kontroverznými a nepodloženými informáciami, aktuálne informuje o ďalšom probléme spoločnosti. Tentokrát sa však na základe stanoviska Tesly zdá, že minimálne z časti opodstatnene.

Portál tvrdí, že podľa interných dokumentov muselo dôjsť k prepracovaniu viac ako 4 300 vozidiel Tesla Model 3, ktoré boli vyrobené počas posledného júnového týždňa. V priemere bolo vraj nutné dodatočne „popracovať“ na dotknutých vozidlách cca 37 minút. Ako je známe, Tesla v ňom dosiahla stavený cieľ, ktorým bolo vyrábať 5 000 vozidiel týždenne do konca 2. štvrťroku 2018.

Stanovisko Tesly

Tesla vo svojom stanovisku k tejto záležitosti povedala, že väčšina problémov bola malá a vozidlá nemali žiadne signifikantné problémy, keď vzišli z výrobnej linky. Dodala, že kvalita vozidiel dodaných zákazníkom je pre ňu prvoradá, preto prechádzajú jej vozidlá množstvom inšpekcií a záverečnému testovaniu na trati. Dôkazom má byť spokojnosť zákazníkov s Modelom 3 na úrovni od 90 %, ktorá od januára naďalej stúpa.

Spoločnosť taktiež pripomenula, že má podľa prieskumov najviac spokojných zákazníkov spomedzi všetkých automobiliek, o čom má svedčiť aj to, že vyše 90 % zákazníkov by si kúpilo Teslu znova (pozn. redakcie: netýka sa to len roku 2016).

Problém bol zdá sa nakoniec prospešný

Tesla vo svojom stanovisku taktiež dodáva, že od konca problémového posledného júnového týždňa sa podarilo znížiť počet pracovných hodín na výrobu Modelu 3 o 30 %. To znamená významné zvýšenie efektivity výroby, čo naznačuje, že Tesla by mohla pri takomto tempe začať už pomerne čoskoro vyrábať dlho očakávanú základnú verziu za 35 000 $ so ziskom. Aj napriek niektorým tvrdeniam o tom, že výroba najlacnejšieho Modelu 3 bude výrazne stratová.

Dôkaz potreby transformácie Tesly na súkromnú spoločnosť?

Na záver sa ešte môžeme zamyslieť nad tým, či spomínaný problém mohol vzniknúť v súvislosti s tlakom akcionárov, ohľadom plnenia stanovených cieľov. A to za každú cenu…

Už vieme, že Elon Musk sa snaží pretransformovať Teslu na súkromnú spoločnosť. A to najmä kvôli tomu, že v rámci súkromnej spoločnosti sa nebude musieť sústreďovať na plnenie krátkodobých cieľov, kvôli spokojnosti investorov. Takýto prístup môže podľa neho negatívne ovplyvniť dlhodobé ciele, ktoré rozhodujú o úspechu spoločnosti.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla a Apple by si mohli vzájomne pomôcť, hovorí investor
Najlacnejšia Tesla Model 3 bude vraj výrazne stratová, tvrdí analýza
Arabský fond, ktorý mal “vykúpiť” Teslu, chce vraj investovať do jej konkurenta

Zdroje: Business Insider cez Electrek, titulná fotografia: bloomberg.com

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár