Rebríček európskych krajín s najvyšším počtom objednávok na Teslu Model 3

4

Tesla spustila minulý mesiac konfigurátor na Model 3 najmä v krajinách západnej Európy. A aktuálne máme k dispozícii štatistiky objednávok podľa jednotlivých štátov. Lídri neprekvapia.

Začiatok roka sa v Tesle nesie najmä v znamení produkcie Modelu 3 pre Európu a Čínu. Veď sa chystajú na dlho očakávané spustenie dodávok na starý kontinent a na najväčší automobilový trh sveta. Čerstvé štatistiky odhaľujú, koľko Európanov si približne za mesiac objednalo Teslu Model 3 a do ktorých krajín poputuje na začiatok najviac kusov.

Ešte predtým treba povedať, že v rámci európske konfigurátora sú aktuálne dostupné 2 najdrahšie verzie Modelu 3. A to Long Range Battery s dojazdom 544 km (WLTP) a pohonom oboch náprav (Dual Motor – AWD), ako aj najvýkonnejšia verzia Performance.

Ich ceny pritom začínajú na sumách od cca 58 000 €, resp. 69 000 €, v závislosti od konkrétneho trhu. Takže zrejme väčšina záujemcov si počká na základnú verziu “Standard Battery” (dojazd 354 km – EPA) s pohonom zadnej nápravy za 35 000 $ bez DPH (cena pre USA). Tej by sme sa mohli dočkať v Európe teoreticky v 2. polovici roka.

Nórske objednávky dominujú

Electrek informuje, že na základe vyhotovených faktúr si doteraz objednalo Teslu Model 3 13 773 Európanov. Až takmer 4 500 objednávok pritom uskutočnili Nóri. To nie je nič prekvapujúce, nakoľko bolo v Nórsku v minulom roku každé tretie predané vozidlo plne elektrické.

tesla model 3 predaje europa

Zdroj: Electrek.co

Počet vyrobených „eu“ Tesiel

Insideevs informuje, že spoločnosť Tesla najnovšie zaregistrovala 8 407 nových VIN čísel Modelu 3. Z toho má byť cca 76 % európskych verzií. Tých by malo byť pritom celkovo vyrobených minimálne 8 584. To naznačuje, že Tesla by nemala mať problém s uspokojením existujúcich objednávok.

A čo Slovensko?

Zrejme aj z tohto dôvodu spustila konfigurátor pre širokú verejnosť v Rakúsku, Belgicku, Dánsku, Fínsku, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Luxembursku, Holandsku, Nórsku, Portugalsku, Španielsku, Švédsku a Švajčiarsku.

To znamená, že Teslu Model 3 si môžu obyvatelia týchto krajín objednať aj bez rezervácie a pozvánky do konfigurátora. V rámci regiónu „Other Europe“, do ktorého patrí aj Slovensko, pritom ešte nie konfigurátor dostupný ani pre prvých držiteľov rezervácií.

Takže napríklad, Model 3 si teraz môže objednať „hocaký“ Rakúšan, zatiaľ čo Slovák, ktorý zaplatil Tesle rezervačný poplatok 1 000 € pred takmer 3 rokmi, musí stále čakať. Je to spravodlivé…?

Zdroj titulnej fotografie: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla dodala v roku 2018 takmer toľko áut ako za všetky predchádzajúce roky dokopy
Tesla chce mať nabíjačky aj pri bytovkách. Nových by sme sa mohli dočkať aj v SR
Prvé elektrifikované modely Mazda prídu do Európy o pár mesiacov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Other europe su vsetky krajiny kde Tesla nema predajne miesto. Nie je to tak davno co tam patrili aj Portugalcania a vlastne povodne tam boli vsetci. Nema.to nic z odpadom ale s kupischopnostou daneho trhu 🙂

  2. Nakoľko zijem v Nórsku a že za minulý rok každé tretie auto bolo predané plne elektronické je asi kravina, jazdí ich tu dosť ale asi každé 7-10auto je elektricke. Keď že som aj vlastnil model S a môžem len povedať že som rád že som sa toho zbavil stále to nabíjať každých 200-300km, prídete na supercharger
    tam jedno auto bude nabíjať pred vami ,nabíjačky budú spárované a so 40min nabíjania bude 1,5hod. Treba stále opravovať drobné závady na aute volať do ori. servisu tam vám povedia že ok prídite o 2-3mesiace nakoľko sme stále plne vyťažený. A tá cena za auto je viac než premrštená nakoľko platíte aj za elektrinu, cca 3,5-4e /100km nabitia a od 2017 na superchargeroch platíte cca 9e za 100km dobitia tak že žiadna sláva a oje* na ľudí!!!

    • Je jasné, že Tesla má tiež nejaké chyby ale ja by som nemenil. Tiez mam S-ku a zavadu som zatial mal iba jednu a dalo sa s tym fungovat, tak som to riešil pri najblizsej garancke.
      Co sa tyka nabijania, tak si niekde robil chybu. Ja nabijam vtedy, ked auto nepotrebujem a rozhodne na nabijanie necakam na nabijacke. S vynimkou ked idem niekde daleko a to ma tych 40minut nezabije. Prave naopak, som rad, ze si oddychnem. Nabijanie mam zatial zadarmo ale bol by som rad keby bolo spoplatnené, aspon to nebudú využívať kolenovrti ale iba tí, čo to naozaj potrebujú. Nevadí mi ani 10€/100km. Ked to spriemerujem, tak sa aj tak dostanem pod 2€/100km.

Pridajte komentár