Kto by bol povedal, že elektrický model, konkrétne Tesla Model 3, by mohol už v roku 2019 predbehnúť v rámci európskeho predaja bestseller mladoboleslavskej automobilky, ktorým je Škoda Octavia. Stalo sa tak za mesiac september. Elektromobily si pritom medziročne výrazne polepšili. Rástli však aj predaje full hybridov a plug-in hybridov.
Spoločnosť JATO Dynamics, ktorá sa špecializuje na analýzu automobilového priemyslu, zverejnila štatistiky predaja automobilov v Európe za mesiac september. Z nich vyplýva, že ide o veľmi úspešný mesiac pre elektromobilitu a spoločnosť Tesla.
Výrazný progres elektromobilov
V rámci celého kontinentu sa predalo v 9. mesiaci tohto roku 40 700 ks plne elektrických automobilov (elektromobilov). To znamená medziročný nárast o úctyhodných 119 %. A výraznou mierou sa na tom podieľala spoločnosť Tesla.
Elektromobily pritom značne prispeli k zvýšeniu trhového podielu vozidiel s alternatívnymi formami pohonu. Ten medziročne stúpol zo 7,8 na 10 %, a to najmä na úkor naftových áut. Tzn., že každý desiaty automobil, ktorý sa predal v Európe minulý mesiac, mal pod „kapotou“ alternatívny druh pohonu.
Tzv. full hybridov sa predalo 71 500 ks, čo predstavovalo medziročný nárast o 32 %. Nie je pritom žiadnym prekvapením, že tomuto segmentu dominovali modely od Toyoty, a to najmä Corolla, Yaris, C-HR a RAV4. Polepšili si aj plug-in hybridy, a to o 28 %, pričom najväčšími ťahúňmi boli modely Mitsubishi Outlander, BMW radu 3, BMW radu 2, Volvo XC60 a MINI Countryman.
Tesla jasným lídrom
Ale pozrime sa už detailnejšie na pre nás najzaujímavejšiu kategóriu, ktorou sú elektromobily. Jasným lídrom v predajoch sa stala Tesla Model 3, ktorá si na starom kontinente našla za jediný mesiac takmer 17 500 zákazníkov. Ďalšie plne elektrické vozidlá pritom za ňou výrazne zaostali (Renault Zoe: 3 555 ks, Nissan Leaf: 3 124 ks)
Tesla Model 3 sa stala 11. najpredávanejším automobilom v sledovanom období, bez ohľadu na typ pohonu. V úvode spomínaná Škoda Octavia sa pritom musela uspokojiť s 15. priečkou (16 315 ks). V rámci značiek skončila „čisto elektrická“ Tesla na 20. priečke (medziročne +257 %), keď predbehla automobilky ako Land Rover, Suzuki, Jeep či Honda. Celkovo sa predalo 19 564 ks elektromobilov Tesla, čo znamenalo takmer polovičný podiel na európskom trhu s plne elektrickými automobilmi.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Španielske zastúpenie značky Kia zakázalo dílerom predaj elektromobilov a hybridov
„Tesla efekt“ vraj spôsobuje, že prémiové spaľováky strácajú na hodnote
Opel chce „donútiť“ svojich dílerov, aby predávali elektrické autá
2 komentáre
Naberá to tie správne obrátky. Tie percentuálne nárasty sú úplne fantastické – elektromobily 119 %, hybridy 32 %, PHEV 28 %… Kto by to bol býval povedal (alebo aspoň tušil)?
Nuž, je to tu.
Som presvedčený o tom, že budúci rok prispeje k tomuto trendu aj Slovensko. Dotácie pohnú pomyselnými jazýčkami na váhach – u tých váhavých.
Ale aj u tých ostatných…
Iné som ani nepredpokladal. Hoci sa stále nájde veľa skeptikov,verím že tí pomáhajú automobilkám vychytať všetky muchy na e-autách.