Tesla dosiahla minulý mesiac v rámci európskeho predaja ďalší pozoruhodný výsledok, keďže Model 3 bol v tomto smere predbehnutý len Volkswagenom Golf. Potešiteľné je tiež dosiahnutie rekordného podielu áut do zásuvky, čo svedčí o pokračujúcom vzostupe elekromobility na starom kontinente. Slovensko je však v tomto ukazovateli na chvoste.
Podľa údajov analytickej spoločnosti JATO Dynamics sa v rámci 26 európskych trhov predalo v júni celkovo 1 268 683 nových osobných automobilov. To znamená medziročný rast o 13 %. A nemalý podiel na tom mali vozidlá do zásuvky.
Elektromobily a plug-in hybridy totiž v júni dosiahli rekordný podiel na trhu – 18,5 %. To znamená, že takmer každý piaty predaný automobil mal nabíjaciu zásuvku. Pred rokom pritom tieto vozidla dosiahli podiel 8,2 %, čo svedčí o výraznom medziročnom skoku.
Batériových elektromobilov sa minulý mesiac predalo 126 000 ks, plug-in hybridov 104 000 ks. Podľa JATO v rámci elektromobilov získali najväčší trhový podiel značky Fiat, Tesla, Škoda, VW a Ford (toto poradie je však zrejme náhodné). Medzi plug-in hybridmi to boli značky Cupra, Jeep, VW, Renault a Seat.
Najvýraznejší medziročný rast podielu áut do zásuvky bol zaznamenaný v Nórsku (+24 bodov), Švédsku (+24 bodov), Dánsku (+21 bodov), Írsku (+17 bodov) a Nemecku (+15 bodov). Naopak najnižší rast bol evidovaný na Slovensku (+0,7 bodu), v Rumunsku (+1,4 bodu) a v Poľsku (+1,6 bodu).
Ďalšou zaujímavosťou je obrovský medziročný nárast podielu predaja áut do zásuvky v prípade niektorých značiek. Ten pri značke Jeep vzrástol z 0,5 na 30 %, v prípade Cupry z 0 na 58 % a v rámci značky MG dosiahli autá do zásuvky podiel 72 % (v tomto prípade však JATO neuvádza minuloročný podiel).
Pred Teslou Model 3 len VW Golf
Pre mnohých môže byť veľkým prekvapením rebríček najpredávanejších osobných automobilov za jún 2021 v Európe. Elektromobil Tesla Model 3 (25 697 ks) totiž skočil na druhom mieste bez ohľadu na druh pohonu, pričom ho predbehol len VW Golf (27 247 ks).
Tesla Model 3 bola pritom najpredávanejším automobilom v Rakúsku, Nórsku, Švajčiarsku a Veľkej Británii a do top 10 sa dostala v Dánsku, Francúzsku, Nemecku, Írsku, Luxembursku a Švédsku.
Tu treba dodať, že Tesla dodáva najviac vozidiel práve v poslednom kvartálnom mesiaci, takže v nasledujúcich 2 mesiacoch tento model zrejme až tak „nezasvieti“. Za prvých 6 mesiacov tohto roka sa pritom celkovo predalo 66 350 ks v rámci sledovaných 26 európskych trhov, čo znamená mesačný priemer okolo 11 000 vozidiel. Ide tak o najpredávanejšie elektrické auto a 25. najpredávanejší model bez ohľadu na druh pohonu v Európe za prvý polrok 2021.
Sme pritom zvedaví, čo v najbližších mesiacoch prinesie novinka Tesla Model Y, ktorá sa na začiatok bude dovážať z Číny. To bude určite záležať aj od produkčnej kapacity Giga Shanghai vyhradenej pre európsky trh.
Čo sa týka ďalších elektromobilov, darilo sa aj VW ID.3 (7 040 ks), VW ID.4 (6 347 ks), Škode Enyaq iV (6 011 ks) či Fordu Mustang Mach-e (3 002 ks). A zle na tom zrejme nebol ani nový elektrický Fiat 500, keďže Fiat je v top 5 predajcov elektromobilov. JATO však neuvádza jeho predajné štatistiky.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla dosiahla nový rekord v počte predaných, resp. dodaných elektromobilov
Elektromobily majú z hľadiska predajov predbehnúť spaľováky oveľa skôr, ako sa čakalo
Tesla Model 3 je jednoznačne najpredávanejším elektromobilom aj za rok 2020
4 komentáre
uz sa tesim na cisla po tom, co bude spustena vyroba v Gigafactory v Berline 😉
Stále mám také tušenie, že sa z Tesly pomaly ale isto stane najväčšia automobilka na svete. Všetko tomu nasvedčuje a nič nenasvedčuje opaku. Veď:
– každý kvartál je „rekordný“,
– stavajú sa nové fabriky,
– obrovské prostriedky idú do výskumu a vývoja,
– skupujú sa technologické firmy,
– atď. atď.
A to, že „Tesla Model 3 bola v júni 2. najpredávanejším autom v Európe“ je iba čriepok, ktorý dopĺňa mozaiku.
Aj keď má a bude mať TESLA skvelé čísla, predávajú sa aj ostatné značky BEV. Nemalo by sa stať, že ostatní výrobcovia pomaly zaniknú! Bolo by to na škodu všetkých …
VW to ma rovnomerne rozlozene na svoje modely, ked sa scita tak predava 2x tolko ako Tesla, na Dinosaura niezle. A tiez prerabaju fabriky, investuju, takze Tesla to nebude mat az take jednoduche aby bola jednotkou.