Porovnanie Tesiel Model 3: Jeden z prvých vs. jeden z novších kusov

2

K dispozícii máme zaujímavé porovnanie Tesly Model 3, ktorá teoreticky pochádza z várky prvých 6 000 ks a viac ako 100-tisíceho vyrobeného kusu. Rozdiel medzi nimi by mal byť teda cca 95 000 vyprodukovaných vozidiel. Z časového hľadiska je to 7 mesiacov.

Ako vieme, Tesla sa snaží svoje elektromobily neustále vylepšovať. A to nielen softvérovými „apdejtmi“, ale aj po hardvérovej stránke. A zmenami prechádza taktiež výrobný proces, ktorý prináša rôzne rozdiely. V prípade Tesly Model 3 nie sú určite žiadnym prekvapením, nakoľko si vďaka nej prešla spoločnosť „výrobným peklom“, ktoré si vyžiadalo značné zásahy do výroby.

5 000 vs. 101 000

Pozrime sa tak vďaka Youtube kanálu Teslatunity na niektoré viditeľné rozdiely medzi Teslou Model 3 s poradovým VIN číslom nižším ako 6 000 a Modelom 3 s poradovým VIN číslom vyšším ako 101 000. Oba modely pritom disponujú balíkom výbavy „Premium“, novší model má ale biele vyhotovenie interiéru.

Zadný kufor

Veľký rozdiel medzi obomi vozidlami nájdeme pri pohľade do zadného kufra. Pomerne výrazná časť kufra staršieho modelu totiž nemá obloženie, a tak je vidno kovovú časť karosérie. To sa nepozdávalo ani jeho majiteľovi, ktorý si ho dal dodatočne upraviť.

tesla model 3 kufor

Zdroj: Teslatunity/Youtube

Sedadlá

Predné sedadlá majú mierne odlišný dizajn a iný vzor prešívania. Tie novšie by mali byť pritom o niečo komfortnejšie. Zadné sedadlá sú v novšom modeli ukotvené vyššie cca o 5 cm, takže by mali byť taktiež komfortnejšie, nakoľko lepšie podopierajú stehná a prehnutie nôh v kolene zviera uhol, ktorý je bližšie k 90°. Na druhej strane by to malo ísť na úkor priestoru nad hlavou.

Volant

Volant novšieho modelu obsahuje matné logo Tesla, narozdiel od chrómového vyhotovenia v staršom modeli, ktoré pôsobí menej hodnotne a zároveň je magnetom na odtlačky prstov. Je to síce detail, ale vodič má volant neustále v zornom poli…

tesla model 3 volant

Zdroj: Teslatunity/Youtube

Odlišná je aj spodná linka palubnej dosky. Novší model má totiž celistvý, neprerušovaný chrómový lem.

tesla model 3 palubna doska

Zdroj: Teslatunity/Youtube




 

Materiály

Zaujímavosťou je, že starší model má krytku kozmetického zrkadielka potiahnutú materiálom alcantara. Prvých 2 500 vyrobených kusov malo pritom alcantarou čalúnený celý strop a kompletné slnečné clony. V novších modeloch však už tento hodnotnejší materiál nenájdeme nikde. Prečo je tomu tak? Viac: Tesla Model 3 dostáva nové čalúnenie. Ide o vylepšenie alebo degradáciu?

tesla model 3 material

Zdroj: Teslatunity/Youtube

Sklenená strecha

Sklenená strecha Tesly Model 3 obsahuje špeciálnu vrstvu, ktorá slúži na odrážanie infračerveného žiarenia, aby sa zabránilo prehrievaniu kabíny. Avšak, keď je strecha vlhká, napríklad po daždi, vytvára „dúhový“ efekt. V prípade novšieho modelu však len v rámci prednej polovice, nakoľko časť nad zadnými pasažiermi je tónová a zjavne neobsahuje spomínanú vrstvu, teda aspoň na povrchu.

Zdroj titulnej fotografie: Teslatunity

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Výrobná kvalita Tesly Model 3 ide významne hore | GRAF
Tesla Model 3 dostala nové svetlomety. Ako dopadli v testoch IIHS?
Výroba Tesly Model 3 je “biblicky” jednoduchá a rýchla | INFO + VIDEO

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Milan Kováčik on

    Správne sa píše vyhotovenie a nie prevedenie. Tento výraz bol prevzatý z češtiny provedení -vyhotovenie. Nerobte hanbu Tesle nespisovnou slovenčinou.

Pridajte komentár